מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון מפציר בממשלה: "צורך קריטי" באישור מענקים וסבסוד פיתוח במחיר מופחת

המנכ"ל פינס שיגר מכתב לבכירי הממשלה בה הוא מציין את "הצורך הדחוף להעלות לסדר היום של הממשלה, באופן מיידי" את הנושא • במכתב מצביע המנכ"ל על 24 מכרזים בפריפריה עם 11,335 יח"ד שמעוכבים בשל המצב

שיתוף הכתבה
מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יאיר פינס (יח"צ)מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יאיר פינס (יח"צ)

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון , יאיר פינס, פונה במכתב דחוף לבכירי הממשלה ומפציר בהם לדון בהקדם בנושא "מתן מענקים וסבסוד פיתוח במחיר מופחת, במסגרת הצעת משרד הבינוי והשיכון . פינס, במכתב ששלח למנכ"ל משרד ראש הממשלה ולמנכ"ל משרד ראש הממשלה החליפי, כתב כי ישנו "צורך דחוף להעלות לסדר היום של הממשלה, באופן מיידי, את ההחלטה בנוגע למתן מענקים וסבסוד פיתוח במסגרת תכנית הדיור הממשלתית מחיר מופחת, במכרזים בפריפריה".

הצעת המשרד מיועדת, כידוע, להגביר את הכדאיות הכלכלית של מכרזי מגורים בפריפריה, באמצעות מתן תמריצים כלכליים וסבסוד פיתוח ליזמים, כמו גם מתן מענקים לרוכשים, כמדיניות המשכית לפעולות הממשלה מהשנים האחרונות, כדוגמת תוכנית מחיר למשתכן .

"מדובר בהצעה אשר תואמה בין הגורמים המקצועיים במשרד הבינוי והשיכון, רשות מקרקעי ישראל , משרד המשפטים ומשרד האוצר על אגפיו, טרם ההודעה על הבחירות", כותב פינס במכתבו, "ואף קיים אישור צוות בחירות במשרד המשפטים להבאת ההחלטה לדיון בממשלה.

הצורך הקריטי באישור ההצעה בעניין מענקים וסבסוד פיתוח נשען על הנתונים שאליהם אנו נחשפים כבר תקופה ארוכה, המעידים על ירידה בנתוני השיווק ובהתחלות הבנייה. מגמות אלו מתרחשות בעקבות קיומן של שלוש מערכות בחירות אשר לא אפשרו קבלת החלטות משמעותית ועל רקע מגפת הקורונה אשר החריפה את האתגרים בענף.

אם לא יינקטו פעולות מיידיות התומכות בענף הבנייה, ובכלל זה הגברת הצלחת השיווקים בפריפריה, הרי שמגמה זו תחריף ואנו עלולים להימצא בפני מציאות של מחסור בדירות ועלייה במחירי הדיור אשר תביא להכבדה נוספת על משקי הבית בישראל"

את ההשלכות שנגרמו לשוק הדיור אנו רואים כבר עתה בעליית מחירי הדיור שדווחה לאחרונה בפרסומי הלמ"ס, ובתוצאות מכרזי המקרקעין האחרונים המעידים אף הם על עלייה עתידית במחירים. אם לא יינקטו פעולות מיידיות התומכות בענף הבנייה, ובכלל זה הגברת הצלחת השיווקים בפריפריה, הרי שמגמה זו תחריף ואנו עלולים להימצא בפני מציאות של מחסור בדירות ועלייה במחירי הדיור אשר תביא להכבדה נוספת על משקי הבית בישראל".

פינס ציין במכתב כי היעדר החלטה תקפה תמנע את סגירתם של מכרזים הכוללים 1,800 יח"ד, שאמורים להיסגר עד לתחילת פברואר, ותביא לדחיית פרסום חוברות מכרזים עבור יותר מ-11,000 יח"ד. עוד הוא ציין כי המצב הנוכחי, אם יישאר בעינו, יגרום "לעיכוב ניכר בפרסום עשרות אלפי יח"ד במהלך השנתיים הקרובות". 

פינס אף צירף למכתב טבלה מפורטת של המכרזים אשר עלולים להידחות:

מכרזי הבנייה למגורים שעלולים להידחות, על פי מנכמכרזי הבנייה למגורים שעלולים להידחות, על פי מנכ

"פנייתי אליכם נעשית לאחר שמוצו כל המאמצים להביא בפני הממשלה את הצעת המשרד", ציין עוד מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון , "ובעקבות דיון שהתקיים ב-26.1.2021 במשרד המשפטים, בראשות היועץ המשפטי לממשלה, אשר בסופו נדחתה בקשה המשרד להעלות את ההחלטה לאישור הממשלה". העתק מהמכתב נשלח אל השר יעקב ליצמן, אל יעקב קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל , אל קובי בליטשטיין, מ"מ מנכ"ל משרד האוצר, אל רו"ח יהלי רוטנברג, החשב הכללי במשרד האוצר ואל יוגב גרדוס, מ"מ הממונה על אגף התקציבים במשרד האוצר.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןיעקב ליצמןממשלת ישראליאיר פינסנדל"ןינקי קוינטמכרזיםדיור מופחתקובי בליטשטייןרו"ח יהלי רוטנברגיוגב גרדוס
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...