פרויקט איינשטיין בתל אביב: חג'ג' מוכרת רשמית את כל זכויותיה – תמורת כ-261 מיליון שקל

החברה הודיעה בתחילת החודש על המשא ומתן שהיא מנהלת, למכירת זכויות המגורים בפרויקט • בסופו של דבר סוכם על מכירת כלל הזכויות, כולל זכויות המסחר במקום

שיתוף הכתבה
האחים חג'ג' (טל צ'יקורל)האחים חג'ג' (טל צ'יקורל)

קבוצת חג'ג' נפרדת מפרויקט איינשטיין בצפון תל אביב: החברה הודיעה היום (א'), בהמשך להודעתה מתחילת החודש, כי במסגרת המשא ומתן למכירת זכויותיה בפרויקט, סוכם כי הרוכש יקנה את כלל הזכויות – תמורת סכום של כ-261.6 מיליון שקל.

בפרסומים הראשונים על אודות המשא ומתן למכירת הזכויות, עדכנה החברה כי היא מתעתדת למכור את זכויות המגורים בלבד. עם זאת, לקראת סוף השבוע האחרון עדכנה החברה כי "הצדדים נמצאים במשא ומתן מתקדם על נוסח ההסכם הסופי, הכולל את הרחבת העסקה, כך שהרוכש ירכוש את כלל הזכויות, המהוות כ-82% מהזכויות בפרויקט".

ההסכם כולל תנאי מפסיק ולפיו במקרה שלא תתקבל בתוך 60 ימים (תקופה שניתנת להארכה ב-30 ימים נוספים על ידי מי מהצדדים) חתימת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב על תוכנית העיצוב של מקרקעי הפרויקט, אשר נמצאת בשלב חתימות בוועדה המקומית, ההסכם יבוטל"

העברת התמורה הכוללת תושלם, על פי ההסכם, עד אוקטובר 2021. עוד סוכם כי הרוכש ישיב לחברה הבת של חג'ג', המנהלת את הפרויקט, סכום של 1.2 מיליון שקל ששילמי ליועציה בפרויקט. "ההסכם כולל תנאי מפסיק ולפיו במקרה שלא תתקבל בתוך 60 ימים (תקופה שניתנת להארכה ב-30 ימים נוספים על ידי מי מהצדדים) חתימת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב על תוכנית העיצוב של מקרקעי הפרויקט, אשר נמצאת בשלב חתימות בוועדה המקומית, ההסכם יבוטל", נכתב בהודעת קבוצת חג'ג', "ובמקרה זה יושב לרוכש התשלום הראשון של התמורה ששולם עד לאותו מועד לחברת הבת.

חלוקת חיובי המס בין הצדדים תיעשה ביניהם בהתאם למקובל, ובכלל זה חברת הבת תחוב בהיטל השבחה בגין תוכניות שאושרו עד למועד חתימת ההסכם, ואילו הרוכש יישא בהיטל כאמור שיוטל בגין תוכניות שיאושרו לאחר מועד חתימת ההסכם". 

החברה מוסיפה ומציינת כי רכשה את זכויותיה בנכס בתמורה לסך של כ-55 מיליון ששקל, וכי ערכן כיום, על פי דו"חותיה הכספיים לרבעון השלישי של 2020, הוא כ-143 מיליון שקל. "החברה צופה כי הרווח לפני מס שינבע לחברה כתוצאה מהעסקה יהיה מהותי, ורווח זה ייגזר מהתמורה בהפחתת היטל השבחה שעל החברה לשלם בסכום מהותי אף הוא", נכתב עוד בהודעה. "כן יובהר כי התמורה הנ"ל הינה בגין מכירת 82% מהמקרקעין כאמור, ואינה חלף התמורות המגיעות לחברה כדי ניהול מבעלי ה-18% האחרים".

החברה צופה כי הרווח לפני מס שינבע לחברה כתוצאה מהעסקה יהיה מהותי, ורווח זה ייגזר מהתמורה בהפחתת היטל השבחה שעל החברה לשלם בסכום מהותי אף הוא. כן יובהר כי התמורה הנ"ל הינה בגין מכירת 82% מהמקרקעין כאמור, ואינה חלף התמורות המגיעות לחברה כדי ניהול מבעלי ה-18% האחרים"

נזכיר כי הפרויקט ברחוב איינשטיין חולש על חמישה מגרשים, שאולם רכשו האחים צחי ועידו חג'ג', בעלי קבוצת חג'ג', במשך כמה שנים מ-2010. במרץ 2019 נדחו ההתנגדויות להרחבת הפרויקט, במסגרת תוכנית שהגישה קבוצת חג'ג' לאישור הוועדה המקומית, כך שנכון להיום ניתן להקים במקום 695 יחידות דיור, ושטחי מסחר בשטח של 19,000 מ"ר. בפברואר האחרון מכרה הקבוצה חלק משטחי המסחר בפרויקט, תמורת 89 מיליון שקל.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךקבוצת חג'ג'עסקאות נדל"ןהוועדה המקומית לתכנון ובנייהנדל"ןפרויקט איינשטיין בתל אביב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...