ינואר 2021: 531 צווי בטיחות חולקו באתרי בנייה ברחבי הארץ; 20 ביום האחרון של החודש

מדובר בעלייה של 61% בהשוואה לינואר אשתקד, ובעלייה של כ-18% בהשוואה לממוצע החודשי בשנה החולפת • הנתונים – על רקע הירידה בתאונות העבודה הקטלניות בענף ב-2020

שיתוף הכתבה

531 צווי בטיחות הוטלו לאורך חודש ינואר על ידי מפקחי מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית של משרד העבודה והרווחה באתרי בנייה שונים ברחבי הארץ. כך עולה מנתוני המנהל. נתונים על צווי הבטיחות המחולקים בענפים השונים מתפרסמים מדי יום באתר מנהל הבטיחות.

אם כן, על פי הנתונים המפורסמים היום (ב') באתר, מספר הצווים שחולקו לאורך החודש האחרון גבוהים למדי. כך, בחודש הקודם, דצמבר 2020, חולקו 470 צווי בטיחות באתרי בנייה ברחבי הארץ, ובינואר אשתקד – 328 צווים בלבד, כלומר בינואר האחרון נרשמה עלייה של 61% אחוז ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

בכל שנת 2020 חולקו באתרי בנייה 5,389 צווים, כך על פי אתר המנהל, כלומר ממוצע של כ-449 צווי בטיחות מדי חודש. נתוני ינואר, אם כן, מבטאים עלייה של כ-18% במספר צווי הבנייה שחולקו בינואר, בהשוואה לממוצע החודשי בשנה החולפת

בכל שנת 2020 חולקו באתרי בנייה 5,389 צווים, כך על פי אתר המנהל, כלומר ממוצע של כ-449 צווי בטיחות מדי חודש. נתוני ינואר, אם כן, מבטאים עלייה של כ-18% במספר צווי הבנייה שחולקו בינואר, בהשוואה לממוצע החודשי בשנה החולפת. אגב, 20 צווי בנייה ניתנו אתמול, ביום האחרון של החודש החולף.

נציין כי צווי בטיחות ניתנים על ידי מפקחי המנהל בעקבות הפרות בטיחות, כדרישה לטיפול בסכנה בטיחותית מסוימת באתר, ומהווים גם איסור שימוש או עבודה בגורם שממנו נובעת סכנה זו, באופן מיידי וברגע הפקת הצו.

עוד נזכיר כי לפני כחודש פורסם דו"ח מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית לשנת 2020, אשר מסכם את כלל מקרי המוות והתאונות הקטלניות במשק כולו, ואת פעילות מפקחי המנהל לאורך השנה החולפת. על פי נתונים אלו, 31 פועלים נהרגו לאורך השנה באתרי הבנייה ברחבי הארץ, זאת לעומת 40 פועלים הרוגים בשנת 2019. יש לזכור כי הענף עבד במתכונת מצומצמת לאורך השנה, בעקבות מגפת הקורונה ומגבלותיה, זאת למרות שהוחרג מכל הסגרים שהוטלו עד כה.

מבחינת פעילות מפקחי מנהל הבטיחות מציג הדו"ח המסכם ל-2020 עלייה של 29% במספר ביקורי הפיקוח בכלל הענפים, ועלייה של 47% - העלייה המשמעותית ביותר מבין כלל הענפים - בענף הבנייה: אם בשנת 2019 נרשמו 8,331 ביקורים באתרי בנייה, מצד מפקחי המנהל, הרי שבשנת 2020 המספר עלה ל-12,250, שנת הקורונה כאמור. מתוך כלל הצווים שחולקו לאורך 2020, כמחצית הורו על סגירת אתרי הבנייה באופן מוחלט בשל ליקויי בטיחות מסכני חיים – 2,977 דו"חות כאלו בסך הכול.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל הבטיחות והבריאות במשרד העבודה והרווחהמשרד העבודה והרווחהתאונות עבודהצו בטיחות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...