הופקדה תוכנית התחדשות בביאליק בר"ג; מציעה 170 יח"ד והרחבת מקטע הרחוב בין אבא הלל לז'בוטינסקי

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב הודיעה על הפקדת התוכנית, שתכלול מגדל בן 25 קומות ושני מבנים בני עשר קומות כל אחד • "סנונית ראשונה בדרך להפיכת רחוב ביאליק לרחוב מפותח"

שיתוף הכתבה
הדמיית התוכנית בשכונת תל בנימין ברמת גן (משרד רני זיס אדריכלים)הדמיית התוכנית בשכונת תל בנימין ברמת גן (משרד רני זיס אדריכלים)

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב החליטה לאחרונה על הפקדת תוכנית להתחדשות עירונית בשכונת תל בנימין ברמת גן, על רחוב ביאליק הידוע. מדובר על שטח של כשמונה דונמים, בין הרחובות ביאליק, בנימין ואבא הלל, בקצה הצפון-מערבי של השכונה. 

התוכנית כוללת הקמת מבנה מגורים בן 25 קומות בפינת הרחובות ביאליק ואבא הלל, ושני בניינים נוספים בני עשר קומות לאורך רחוב ביאליק. בשלושת המבנים יהיו בסך הכול 170 יחידות דיור, שמתוכן 34 יהיו דירות קטנות. המבנים הפונים לרחוב ביאליק ישולבו בקומת מסחר בקומה הקרקע, כך שתהיה חזית מסחרית לאורך הרחוב. 

כשני דונמים בתוכנית יוקצו לטובת הרחבת רחוב ביאליק במקטע שבין אבא הילל לז'בוטינסקי. כיום, בקטע רחוב ביאליק הגובל באבא הלל, קיימת מדרכה צרה עם חומה לאורכה, אשר אינה נוחה להליכה. התוכנית מציעה הרחבה משמעותית של המדרכה לאורך רחוב ביאליק

נוסף ליחידות הדיור, כשני דונמים יוקצו לטובת הרחבת רחוב ביאליק במקטע שבין אבא הילל לז'בוטינסקי. כיום, בקטע רחוב ביאליק הגובל באבא הלל, קיימת מדרכה צרה עם חומה לאורכה, אשר אינה נוחה להליכה. התוכנית מציעה הרחבה משמעותית של המדרכה לאורך רחוב ביאליק, והריסת החומה שלאורכה, כך שיתקבל מרחב ציבורי איכותי להולכי רגל ולרוכבי אופניים, שלאורכו חזית מסחרית ונטיעות עצים. נוסף על כך, כ-1.5 דונמים בשטח המדובר יוקצו לטובת הקמת מבנה ציבורי בן שלוש קומות. התוכנית הוכנה ביוזמת חברת אפרת ח. השקעות, ונערכה על ידי משרד רני זיס אדריכלים.

התוכנית עולה בקנה אחד עם מדיניות הוועדה המקומית רמת גן, הן לבנייה גבוהה בסמיכות לציר אבא הלל, והן לבנייה מרקמית של עשר קומות לאורך רחוב ביאליק, ותואמת לעקרונות תוכנית המתאר הכוללנית לעיר, אשר תידון בקרוב בוועדה המקומית"

"הוועדה המחוזית קבעה בהחלטתה שטרם מתן היתר בנייה תתוכנן ותאושר תוכנית לעיצוב אדריכלי ונופי על ידי הוועדה המקומית", כך נמסר בהודעת מנהל התכנון , "אשר תכלול את מאפייני פיתוח המתחם כולו, תוך דגש על נגישות וחיבור רחוב ביאליק לרחוב אלונים, באופן שיאפשר נגישות מיטבית להולכי רגל ויאפשר גישה נוחה אל המבנה הציבורי המתוכנן. 

התוכנית עולה בקנה אחד עם מדיניות הוועדה המקומית רמת גן, הן לבנייה גבוהה בסמיכות לציר אבא הלל, והן לבנייה מרקמית של עשר קומות לאורך רחוב ביאליק, ותואמת לעקרונות תוכנית המתאר הכוללנית לעיר, אשר תידון בקרוב בוועדה המקומית. התוכנית מהווה את הסנונית הראשונה להפיכת רחוב ביאליק, שהינו ציר מרכזי בעיר, לרחוב מפותח עם חזיתות מסחריות לאורכו ועם מרחב ציבורי איכותי עבור הולכי רגל ורוכבי אופניים".

בשל מקומה של התוכנית, בשטח הגובל מצד אחד עם ערכים לשימור ומצד שני ברחובות עירוניים משמעותיים, התכנון כולל מגדל המשולב עם בנייה נמוכה יותר, עם שטחי ציבור ועם חזית מסחרית מלווה רחוב"

מתכננת מחוז תל אביב במנהל התכנון, חוה ארליך, ציינה כי "בשל מקומה של התוכנית, בשטח הגובל מצד אחד עם ערכים לשימור ומצד שני ברחובות עירוניים משמעותיים, התכנון כולל מגדל המשולב עם בנייה נמוכה יותר, עם שטחי ציבור ועם חזית מסחרית מלווה רחוב".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתעיריית רמת גןהוועדה המקומית לתכנון ובנייהמשרד רני זיס אדריכליםד''ר חוה ארליך-רוגינסקיאפרת ח. השקעותהוועדה המחוזית לתכנון ובניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...