הופקדה התוכנית למתחם קבע של הפקולטה לרפואה בצפת; יהיה גדול פי שלושה מהמתחם הקיים

על פי התוכנית שהפקידה הוועדה המחוזית, בהתאם להחלטת הממשלה מ-2010, ישתרע הקמפוס החדש בעיר הצפונית על פני 32 דונם • יכלול 28,520 מ"ר מבני ציבור ועוד 980 מ"ר שטחי מסחר

שיתוף הכתבה
צפת (שאטרסטוק)צפת (שאטרסטוק)

הפקולטה לרפואה בצפת מתקדמת לקראת מבנה קבע: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה צפון הודיעה היום (ד') על הפקדת תוכנית מתאר מקומית להרחבת שטח הפקולטה לרפואה בצפת, למען הקמת מבנה קבע ללימודי הרפואה בעיר. התכנון – הקמת מתחם בשטח של 32 דונם, עם יותר מ-28,000 מ"ר מבני הפקולטה, זאת לעומת המתחום הזמני הקיים, שבו 8,000 מ"ר בנויים.

נזכיר כי בספטמבר 2009 החליטה הממשלה על הקמת בית הספר לרפואה בצפת, ובאוגוסט 2010 החליטה על הקמת מתחם זמני ומתחם קבע של בית הספר, כך שהתוכנית המופקדת כעת מאפשרת את יישום החלטת הממשלה שהתקבלה לפני יותר מעשור.

שטח הקמפוס כיום הוא כעשרה דונם, ובשטחו בנויות 16 מעבדות מתקדמות בתחומים שונים, בבנייה קלה, וכיתות הוראה, מנהלה ולוגיסטיקה במבנה האבן ששימש כבית חולים. בסך הכול בנויים בשטח הפקולטה לרפואה כ-8000 מ"ר"

"הפקולטה לרפואה - שהחלה לפעול בצפת באוקטובר 2011 במתחם הישן של בית החולים זיו בצפת - נכנסת למהלך תכנון הקמפוס לשנים הבאות בשטחים שהוקצו לה", נכתב בדברי ההסבר לתוכנית. "שטח הקמפוס כיום הוא כעשרה דונם, ובשטחו בנויות 16 מעבדות מתקדמות בתחומים שונים, בבנייה קלה, וכיתות הוראה, מנהלה ולוגיסטיקה במבנה האבן ששימש כבית חולים. בסך הכול בנויים בשטח הפקולטה לרפואה כ-8000 מ"ר.

בשטח הקמפוס העתידי, שישתרע על שטח של כ-32 דונם, מתוכננים להיבנות בסך הכול כ-29,500 מ"ר, משני צידיו של רחוב הנרייטה סאלד, שיחוברו במעברים בנויים מעל הרחוב. התכנון יהיה סביב אזורי השימור, הכוללים מצד מזרח את מתחם מבנה האבן הקיים של הפקולטה לרפואה, ומצד מערב את מתחם בית פורד ואת מבנה בית החולים זיו הקיים (פנסיון קטה דן)".

עוד קובעת התוכנית כי החניה הראשית של בית הספר החדש לרפואה תהיה בקומה תת-קרקעית,  שתבוצע גם היא מסביב לאזורי השימור (כדי למנוע פגיעה בהם), ותשמש גם למעברים לוגיסטיים בין חלקי הפקולטה. הוראות התוכנית כוללות, בין היתר, שינוי ייעודי קרקע ממגורים למבנים ומוסדות ציבור ולשפ"פ; קביעת זכויות והוראות בנייה; הסדרת תוואי דרך על פי הקיים, וביטול קטע דרך; קביעת תנאים למתן היתר בנייה; קביעת הוראות בינוי ופיתוח; קביעת הוראות להריסת מבנים; קביעת הוראות למתן נגישות לאזורים ציבוריים במתחם.

בדברי ההסבר לתוכנית נכתב עוד כי "בתא שטח 3 בייעוד להשלמה מסומן שטח המשמש פינת חי עבור תושבי העיר. שטח זה ישמש את הפקולטה לרפואה על פי אישור הוועדה המקומית בצפת, זאת כאשר יסתיים השימוש של פינת החי, לאחר מציאת שטח חלופי או בהתאם לכל פתרון אחר שיהיה מקובל על עיריית צפת".

שטח התוכנית בכללותו הוא כ-36.5 דונם, והיא תכלול 28,520 מ"ר עבור מבני ציבור - הם מבני בית הספר החדש, ועוד 980 מ"ר שטחי מסחר. מגישת התוכנית היא עיריית צפת, והיזמית היא אוניברסיטת בר-אילן, שהפקולטה היא שלוחה שלה

שטח התוכנית בכללותו הוא כ-36.5 דונם, והיא תכלול 28,520 מ"ר עבור מבני ציבור - הם מבני בית הספר החדש, ועוד 980 מ"ר שטחי מסחר. מגישת התוכנית היא עיריית צפת, והיזמית היא אוניברסיטת בר-אילן, שהפקולטה היא שלוחה שלה. העורכים הראשיים של התוכנית הם אדריכל דגן מושלי ואדריכלית לאה לאיתה לוטן ממשרד מושלי אלדר אדריכלים; יועץ השימור הוא אדריכל שחר אלרם; יועצת התחבורה היא מהנדסת רות בן זינו; סוקר העצים הוא האגרונום ניר מעוז, ממשרד ניר מעוז – אקולוגיה וסביבה; המודד הוא ראטב סבאג ממשרד סאבג מהנדסים; יועץ התשתיות הוא ריאן עבדאללה ממשרד יעד תכנון מים; ויועץ הסביבה הוא אלדד שרוני.

לצפייה במסמכי התוכנית לחצו כאן
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הוועדה המקומית לתכנון ובנייההפקולטה לרפואה בצפתעיריית צפתאוניברסיטת בר-אילןהוועדה המחוזית לתכנון ובניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...