גנץ החליט שלא לאפשר כניסת פועלים לישראל; התאחדות הקבלנים: "חלק גדול מהענף ייעצר מחר"

בהתאחדות טוענים: "חסרים פה כמעט כל 65,000 העובדים הפלסטינים" • השר ליצמן שלח מכתב לשר הביטחון ובו כתב: "פגיעה חמורה בענף; עלולות להיות לה השלכות קיצוניות" • המכתב המלא - בכתבה

שיתוף הכתבה
שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ (שאטרסטוק)שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ (שאטרסטוק)

מכה קשה מסתמנת לענף הנדל"ן, על רקע ההחלטה על סיום סגר הקורונה השלישי במתכונתו הנוכחית: בהתאחדות הקבלנים בוני הארץ טוענים כי ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, חזר בו מהחלטתו המקורית לאפשר כניסה יומיומית של פועלים פלסטינים לישראל עם סיומו של הסגר – וקבע אמש (ש') כי המעברים יישארו סגורים, וזאת למרות סיום הסגר הבוקר. התוצאה: אתרי הבנייה "התרוקנו" מפועלים פלסטינים ביום שישי, וכעת אלו לא יוכלו לשוב.

כוונת מערכת הביטחון היא שלא לפתוח מחר את המעברים לעובדים. התוצאה כרגע היא שחסרים פה כמעט כל 65,000 העובדים הפלסטינים בבניין ובתשתיות, וחלק גדול מאוד מהענף ייעצר מחר אם גנץ לא ישנה דעתו"

שר הבינוי והשיכון, יעקב ליצמן, נזעק לטפל בעניין וכתב במכתב דחוף לשר הביטחון גנץ: "סגירת המעברים בשלב זה מהווה פגיעה חמורה בענף הבנייה ועלולות להיות לה השלכות כלכליות קיצוניות".

לקריאת המכתב המלא לחצו כאן

כידוע, עם כניסתו של הסגר המהודק, בתחילת חודש ינואר, פרסם משרד הבינוי והשיכון – כחלק מפרוטוקול שאימץ לאורך משבר הקורונה המתמשך – הנחיות לקבלנים ולחברות הבנייה, אשר יאפשרו להם להמשיך ולהעסיק פועלים פלסטינים בישראל בזמן הסגר, על ידי העמדת פתרונות לינה ראויים עבורם. כעת ציפו אנשי הנדל"ן כי המציאות תשתנה, ושהפועלים הפלסטינים יוכלו לשוב ולעבור משטחי הרשות לשטח ישראל באופן חופשי, אך כעת נראה כי זה לא יתאפשר, לכל הפחות בזמן הקרוב.

כך נמסר למערכת מרכז הנדל"ן מהתאחדות הקבלנים בוני הארץ: "ביום שישי נתבשרנו על ידי נציגי הממשלה כי שר הביטחון, בני גנץ, החליט לפתוח את המעברים לשטחים לכניסה יומיומית של עובדים מכל הסוגים. כתוצאה מכך, רוב העובדים הפלסטינים יצאו לביתם ביהודה ושומרון, אחרי שלושה שבועות של עבודה בישראל ולינה בקפסולות קבועות בענף, בתוך שטח הקו הירוק. 

אתמול גנץ החליט החלטה הפוכה - כך שכוונת מערכת הביטחון היא שלא לפתוח מחר את המעברים לעובדים. התוצאה כרגע היא שחסרים פה כמעט כל 65,000 העובדים הפלסטינים בבניין ובתשתיות, וחלק גדול מאוד מהענף ייעצר מחר אם גנץ לא ישנה דעתו".

כפי שאפשר להבין מהודעת ההתאחדות, אנשיה עדיין מקווים להצליח ולשנות את החלטתו של גנץ, אך נראה כי לפי שעה הדברים יישארו כפי שהם והפועלים הפלסטינים, שחזרו לביתם בסוף השבוע האחרון, לא יוכלו לשוב לעבודתם נכון לעכשיו.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ענף הנדל"ןהתאחדות בוני הארץפועלי בנייןמשבר הקורונהנדל"ןבני גנץ
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...