קבוצת עזריאלי מודיעה: מוכרת את קניון עזריאלי קריית אתא תמורת 90 מיליון שקל

הקניון הוקם בשנת 2011 וכולל שלוש קומות, וכן מבנה משרדים הכלול בתוכו • הוא יימכר למילאנו חברה לבנין ופיתוח • החברה מעריכה כי בעקבת העסקה היא תכיר ברווח של כ-25 מיליון שקל

שיתוף הכתבה
אייל חנקין, מנכ"ל קבוצת עזריאלי (קבוצת עזריאלי)אייל חנקין, מנכ"ל קבוצת עזריאלי (קבוצת עזריאלי)

קבוצת עזריאלי הודיעה היום (ג') כי תמכור את קניון עזריאלי קריית אתא תמורת 90 מיליון שקל. החברה עדכנה את הרשות לניירות ערך כי חברה בת שלה התקשה בהסכמי מכר "עם צד שלישי בלתי קשור" למכירת מלוא זכויותיה והתחייבויותיה בקניון ובמבנה המשרדים המהווים את קומפלקס קניון עזריאלי קריית אתא. הרוכשת היא מילאנו חברה לבנין ופיתוח.

על פי החברה, "התמורה תשולם על ידי הרוכש למוכרת עד ליום 30 ביוני 2021. סך של 31.5 מיליון שקל הופקד בנאמנות במועד חתימת ההסכמים, עד לרישום הערות אזהרה לטובת הרוכש; סך של 27 מיליון שקל מתוך יתרת התמורה ישולם בתוך 90 ימים ממועד חתימת ההסכמים.

יתרת התמורה, בסך של 31.5 מיליון שקל, תשולם במועד מסירת החֶזקה לרוכש, באמצעות העמדת הלוואה מאת המוכרת לרוכש למשך 36 חודשים, על פי הסכם הלוואה מובטחת במשכנתא מדרגה ראשונה על הקניון. להערכת החברה, למועד הדיווח, היא צפויה להכיר ברווח של כ-25 מיליון שקל, אשר אינו צפוי להשפיע באופן מהותי על תוצאותיה".

קניון עזריאלי קריית אתא, מקבוצת קניוני עזריאלי, הוקם בשנת 2011 ונמצא במרכז העיר, באזור מחלף מוטה גור ומתחם ביג קריית אתא. בקניון קומות, וכן בניין משרדים כאמור. הוא אחד מתוך 18 קניונים ומרכזים מסחריים פעילים שנמצאים ברשות החברה כיום.

להערכת החברה, חלקם היחסי של מרכזי המסחר והקניונים צפוי לקטון לאורך זמן", כך נכתב בדו"ח המסכם לרבעון השלישי, "עקב הייזום הבולט יותר של הקבוצה, בשנים הקרובות, בתחומי המשרדים והדיור המוגן"

על פי דו"ח החברה לרבעון השלישי של 2020, פעילות מרכזי המסחר והקניונים מהווה כ-36% מסך הנכסים במאזן הנכסים של החברה. התפוסה בסקטור זה של החברה עומדת על 98%, וגם בשנת 2020 הייתה כך, למרות מגבלות הקורונה. עם זאת, החברה צופה קיטון בנפח שתופס הסקטור הזה בפעילותה: "להערכת החברה, חלקם היחסי של מרכזי המסחר והקניונים צפוי לקטון לאורך זמן", כך נכתב בדו"ח המסכם לרבעון השלישי, "עקב הייזום הבולט יותר של הקבוצה, בשנים הקרובות, בתחומי המשרדים והדיור המוגן".

עוד מציין הדו"ח כי ה- Same Property NOIשל החברה בשלושת הרבעונים הראשונים של 2020 ירד – מ-1.199 מיליארד שקל ב-2019, ל-977 מיליון שקל ב-2020, ולדברי החברה "הירידה הושפעה בעיקר מירידה במגזר מרכזי המסחר והקניונים בישראל, בשל סגירת הקניונים למבקרים על פי החלטות הממשלה".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךקבוצת עזריאליאייל חנקיןקניונים ומרכזי מסחרקניון עזריאלי קריית אתא
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...