הוולנת"ע משנה את תוכנית המתאר למודיעין: 3,400 דונם בגבעות הדרומיות יוגדרו כגן לאומי

השטח המדובר הוגדר בתוכנית המתאר כשטח לפיתוח עתידי, אך בעקבות החלטת הוועדה הוא יישמר ללא בנייה • "ההחלטה קובעת כי יש לשמור על השטחים הערכיים המהווים חלק מהמסדרון האקולוגי שהוגדר בתוכנית האסטרטגית"

שיתוף הכתבה
מנכ"לית מנהל התכנון וראשת הוולנת"ע, דלית זילבר (דרור סיתהכל)מנכ"לית מנהל התכנון וראשת הוולנת"ע, דלית זילבר (דרור סיתהכל)

ועדת המשנה של המועצה הארצית, הוולנת"ע, בראשות מנכ"לית מנהל התכנון דלית זילבר, דנה היום (ג') בשינוי תוכנית המתאר המחוזית מחוז מרכז (תמ"מ 2/3/ג) – ושינתה את קווי התכנון של תוכנית המתאר לעיר מודיעין – כך ששטח של 3,400 דונם בגבעות הדרומיות של העיר יוגדרו כגן לאומי. 

בחודש אוגוסט החליטה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז להפקיד את תוכנית המתאר לעיר מודיעין-מכבים-רעות, הכוללת תוספת של 43,000 יחידות דיור, שייתנו מענה להיקף אוכלוסייה של 240,000 תושבים. התוכנית חלה על כל מרחב התכנון של העיר, בשטח של 50,000 דונם, ומתווה עקרונות ומדיניות ארוכת טווח לתכנון ולפיתוח העיר. 

נוסף על שטחי המגורים, התוכנית מציעה הקמת מרכז עסקים חדש (מע"ר) בחלק הצפון-מערבי של המודיעין, שישלב מגורים, תעסוקה ומסחר שיתחברו אל השכונות הקיימות. בצמוד למרכז העסקים התוכנית מציעה הקמת מרכז רפואי ומרכז אקדמי חדשים. עוד במסגרת התוכנית מוצעת הארכת שלוחה תת־קרקעית של הרכבת, ממרכז העיר אל מרכז העסקים העירוני החדש ואל המרכז רפואי האזורי והמרכז להשכלה גבוהה.

תוכנית המתאר לעיר שמה דגש על השטחים הפתוחים הרבים הקיימים, תוך שמירה על השטחים הפתוחים באזור המערבי. לצד השמירה על האזור המערבי, החליטה הוולנת"ע, כאמור, להפוך גם את הגבעות הדרומיות לגן לאומי – בעוד אלו הוגדרו בתחילה בתוכנית המתאר כשטח לפיתוח עתידי

כמו כן, תוכנית המתאר לעיר שמה דגש על השטחים הפתוחים הרבים הקיימים, תוך שמירה על השטחים הפתוחים באזור המערבי. לצד השמירה על האזור המערבי, החליטה הוולנת"ע, כאמור, להפוך גם את הגבעות הדרומיות לגן לאומי – בעוד אלו הוגדרו בתחילה בתוכנית המתאר כשטח לפיתוח עתידי. עוד הוחלט על הצמדת שטחים בנויים בתחום העיר מודיעין, לצורך שמירת רציפות  השטחים הפתוחים.

במנהל התכנון מציינים כי במחוז מרכז עובר מסדרון אקולוגי משמעותי, בעל חשיבות בשמירתו לאור הפיתוח הרב במחוז. מסדרון זה מתחיל ביער מודיעין, עובר ביער בן שמן ובציר הגבעות שנמצא מזרחית לעיר אלעד ודרומית לעיר ראש העין, בקיבוץ עינת, לאורך נחל הירקון, במועצה אזורית דרום השרון, לאורך נחל פולג, בטירה, בכוכב יאיר, בכפר יונה - עד נחל אלכסנדר בצפון. הכנת התוכנית נעשתה בתיאום עם משרדי הממשלה השונים וכן עם גופי התשתית. התוכנית הוכנה על ידי עיריית מודיעין-מכבים-רעות, בהובלת אדריכלית נעמה מליס. 

מנכ"לית מנהל התכנון , דלית זילבר, שעומדת בראש הוועדה כאמור, אמרה לאחר ההחלטה: "הוולנת"ע ראתה לנגד עיניה תוכנית שמגלמת את כל איכויות התכנון של עיר אינטנסיבית, אורבנית ונכונה, מבלי צורך בדילוג לעבר הגבעות הדרומיות. ההחלטה קובעת כי יש לשמור על השטחים הערכיים המהווים חלק מהמסדרון האקולוגי שהוגדר בתוכנית האסטרטגית של ישראל. כמו כן ההחלטה מציעה איזון בין מספר יחידות הדיור, שייתנו מענה לרבע מיליון תושבים מחד, לבין שמירה על השטחים הערכיים לדורות הבאים מאידך".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןדלית זילברתוכנית מתאראדריכלית נעמה מליסולנת"עתמ"מ 2/3/גתוכנית המתאר למודיעיןעיריית מודיעין-מכבים-רעות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...