מ-2019: שמונה עסקאות ברחוב אחד בנתיבות הניבו כל אחת תשואה של 100% ויותר

מדובר ברחוב קהילות יעקב שבשכונה הצפונית של נתיבות, לא רחוק מאתר קבר הבבא סאלי • ה"שיאנית": דירת קרקע בת חמישה חדרים, בשטח של כ-110 מ"ר, שהניבה 150% תשואה ב-13 שנים

שיתוף הכתבה
נתיבות (עיריית נתיבות)נתיבות (עיריית נתיבות)

בתקופה האחרונה נשמעים לא מעט "רחשים" מכיוונה של נתיבות – מהערים המרכזיות בנגב המערבי, לצד שדרות ואופקים – על כך שהעיר הופכת מוקד נדל"ני מבוקש. יותר ויותר עסקאות מתבצעות בה בשנים האחרונות, ועל כך יעיד פרסום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מאמצע החודש שעבר, שדירג את נתיבות בצמרת מכירת הדירות החדשות ב-2020: על פי הפרסום, נמכרו בעיר 1,145 דירות חדשות בשנה החולפת, נתוון שמציב אותה במקום השמיני בארץ, אף לפני שכנתה, האחות הגדולה באר שבע.

כל אלו נתונים מעניינים, אך כאשר צוללים פנימה אל העיר, מגלים נתונים מעניינים לא פחות – ותשואות מרשימות למדי, שבוודאי יסבו קנאה לבעלי דירות רבות ברחבי הארץ. מתברר, כך מגלה האתר הממשלתי GOV נדל"ן, כי ישנם רחובות נסתרים בעיר שמספקים תשואות שנתיות יפות למשך תקופה ארוכה, גם דו-ספרתיות, ובמצטבר – תשואות תלת-ספרתיות, בשיעור של 100% ויותר מזה.

בבדיקה שערכנו באתר GOV נדל"ן מתברר כי כל שמונה העסקאות האחרונות שבוצעו ברחוב, ממרץ 2019 ועד אמצע ינואר האחרון (למעט עסקה אחת שלגביה אין נתוני תשואה) – הניבו למוכרים תשואה מצטברת בשיעור של 100% ויותר

אחד הרחובות הללו הוא רחוב קהילות יעקב שבשכונת נטעים, השכונה הצפונית בעיר. בבדיקה שערכנו באתר GOV נדל"ן מתברר כי כל שמונה העסקאות האחרונות שבוצעו ברחוב, ממרץ 2019 ועד אמצע ינואר האחרון (למעט עסקה אחת שלגביה אין נתוני תשואה) – הניבו למוכרים תשואה מצטברת בשיעור של 100% ויותר.

המצטיינת מבחינה זו היא עסקה שנערכה בתחילת ינואר האחרון – עסקה למכירת דירת חמישה חדרים בקומת קרקע של בניין מגורים, בשטח של 109.9 מ"ר. הדירה נמכרה בסכום של 1.45 מיליון שקל, לאחר שבדצמבר 2007 נמכרה תמורת 580,000 שקל. המשמעות: תשואה מצטברת של 150% על פני 13 שנים, או תשואה שנתית ממוצעת של כ-11.5%.

עסקה בולטת נוספת התרחשה כמה ימים מאוחר יותר, באמצע ינואר האחרון. מדובר בעסקה למכירת דירת ארבעה חדרים בקומה השלישית של בניין מגורים, בשטח של 90.6 מ"ר. דירה זו נמכרה ב-1.086 מיליון שקל לפני כחודש וחצי, זאת בעוד במרץ 2008 נמכרה תמורת 450,000 שקל – משמע תשואה של 141% בתוך כמעט 13 שנים, או תשואה שנתית ממוצעת של כ-11%.

רחוב, ושכונת נטעים כולה, נמצאים מרחק קצר מאתר קבר הבבא סאלי – אחד האתרים הידועים והמתויירים ביותר בנתיבות. ייתכן כי הימצאותו בסמוך משפיעה במשהו על הביקוש לדירות בשכונה, וברחוב זה ספציפית, ויש להניח כי תנופת הנדל"ן שלה זוכה העיר תורמת לכך גם היא

יש לציין כי הרחוב, ושכונת נטעים כולה, נמצאים מרחק קצר מאתר קבר הבבא סאלי – אחד האתרים הידועים והמתויירים ביותר בנתיבות. ייתכן כי הימצאותו בסמוך משפיעה במשהו על הביקוש לדירות בשכונה, וברחוב זה ספציפית, ויש להניח כי תנופת הנדל"ן שלה זוכה העיר תורמת לכך גם היא.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הלשכה המרכזית לסטטיסטיקהדירות חדשותעיריית נתיבותמכירת דירותאתר GOV נדל"ןשכונת נטעים בנתיבותקבר הבבא סאלי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...