מה עשו מוסדות התכנון בשבוע החולף? הפקדת תוכנית למתחם מגורים ראשון בהרצליה - ולמגדל תעסוקה בפ"ת

החלטה בולטת נוספת: אישור שינוי תוכנית הכניסה הדרומית לשדרות • בסך הכול התקבלו בשבוע החולף 103 החלטות – מהן 46 על אישור תוכניות • רק ארבע החלטות התקבלו במחוז תל אביב

שיתוף הכתבה

אז מה עשו מוסדות התכנון בשבוע החולף, ולא פחות חשוב מזה – אילו תוכניות מובילות ובולטות זכו לקידום במהלך השבוע שהיה? נדמה שהשבוע החולף הסתיים עם פעילות גבוהה יחסית של הוועדות השונות, כפי שנראה בהמשך.

אך נתחיל, כאמור, עם ההחלטות הבולטות: אחת מהן היא ההחלטה על הפקדת תוכנית ראשונה למגורים, כנראה, באזור התעסוקה הרצליה פיתוח – תוכנית אשר מאפשרת הקמת בניין מעורב שימושים תחת בית קורקס הקיים, ברחוב משכית 27. התוכנית, כפי שפרסמנו, מאפשרת בין היתר הקמת 137 יחידות דיור קטנות, לצד שטחי תעסוקה ושטחים לבני ציבור – כל זאת במגדל בן 30 קומות.

החלטה חשובה נוספת היא על הפקדת התוכנית למגדל גפן- קרסו בקריית אריה שבפתח תקווה, של החברות קרסו נדל"ן וגפן סוכנויות לביטוח. מדובר במגדל בן 30 קומות גם כן, שיצפה על כביש 4, מעט צפונה ממחלף גהה. המגדל יכלול 26,206 מ"ר שטחי תעסוקה ועוד 650 מ"ר שטחי מסחר.

עוד החלטה מעניינת היא אישורה של התוכנית המשנה את ייעודו של שטח צמוד לרכבת שדרות, בכניסה הדרומית לעיר. התוכנית המקורית ייעדה את השטח לאזור מגורים, ואילו התוכנית החדשה מאפשרת הקמת קומפלקס מעורב שימושים ובו 326 יחידות דיור (מהן 170 לדיור מיוחד), 12,000 מ"ר שטחי תעסוקה ועוד 2,000 מ"ר שטחי מסחר.

החלטה מעניינת נוספת היא הפקדתה של תוכנית המתאר המקומית להרחבת פארק התעשייה בקיסריה – תוכנית שעליה כבר דיווחנו כאן בעבר; לא רחוק משם, בחיפה, הוחלט על הפקדת תוכנית להגדלת שטחי הציבור בעיר, תוכנית שיצאה לפועל ביוזמת עיריית חיפה.

בסך הכול התקבלו בשבוע החולף 103 החלטות במוסדות התכנון השונים – גבוה מרוב השבועות שסקרנו כאן עד כה. 33 מההחלטות היו על הפקדת תוכניות ברחבי הארץ, ואילו 46 היו לאישור תוכניות. 33 מההחלטות התקבלו בנוגע לתוכניות במחוז הצפון, 25 בנוגע לתוכניות במחוז דרום, 19 בנוגע לתוכניות במחוז מרכז, עשר בנוגע לתוכניות במחוז ירושלים, תשע בנוגע לתוכניות במחוז חיפה, ארבע (בלבד) בנוגע לתוכניות במחוז תל אביב ושלוש בנוגע לתוכניות במחוז יהודה ושומרון.

ההחלטות הנוגעות למגזר הערבי ממשיכות לתפוס שיעור גדול מתוך סך ההחלטות שמתקבלות במוסדות התכנון: בשבוע החולף השיעור אף היה גבוה מבדרך כלל (בשבועות הקודמים שסיקרנו עמד סביב 25%), והגיע לכדי כ-41% מכלל ההחלטות: 43 כאלו, מתוך 103 כאמור בסך הכול. הבולטת ביותר היא סכנין שבגליל העליון, שם התקבלו החלטות בנוגע ל-16 תוכניות בשבוע החולף לבדו.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןעיריית חיפההוועדה המקומית לתכנון ובנייהאריה דרעימוסדות התכנוןפארק התעסוקה קיסריהבית קורקסתחנת הרכבת בשדרותמגדל גפן-קרסוהוועדה המחוזית לתכנון ובניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...