קבוצת אורון זכתה במכרז לעבודות תשתית בכביש 71 המוביל לבית שאן; התמורה – 222 מיליון שקל

מדובר בקטע כביש בין צומת יששכר לבית שאן, בצפון הארץ, שבו תהיה אחראית חברה בת של קבוצת אורון על הקמת מערכי גישור ועל סלילת כבישים • החברה מעריכה כי העבודות יימשכו כ-47 חודשים

שיתוף הכתבה
עבודות מנהור וסלילת כבישים (שאטרסטוק)עבודות מנהור וסלילת כבישים (שאטרסטוק)

קבוצת אורון אחזקות והשקעות הודיעה היום (ג') כי חברת הבת שלה, אורון תשתיות ובניה (ג.י), קיבלה הודעה מחברת נתיבי ישראל על זכייתה במכרז מסוג תכנון וביצוע (DESIGN BUILD) לעבודות תשתית הכוללות הקמת מערכי גישור, סלילת כבישים ועוד, הנדרשות לצורך הקמת קטע בכביש מספר 71. 

הכביש, שנמצא בצפון הארץ, מקשר בין עפולה לבית שאן, ומגיע עד למעבר נהר הירדן שבגבול עם ירדן. הכביש עובר בשנים האחרונות שדרוג מקיף, והעבודות שתבצע חברת הבת של קבוצת אורון מתייחסות לקטע שבין צומת יששכר הסמוך לקיבות עין חרוד, לבית שאן. 

"התמורה בגין העבודות הינה פאושלית בסך של כ-222 מיליוני שקל", נכתב בהודעת החברה לרשות לניירות ערך, "בתנאי הצמדה על פי מנגנון חוזה נתיבי ישראל , כמקובל בעבודות מסוג זה. תקופת העבודות הינה 47 חודשים ממועד קבלת צו תחילת העבודות. להערכת החברה, שיעור הרווח הגולמי הצפוי בפרויקט דומה לשיעורי הרווח שלפיהם היא נוהגת לתמחר פרויקטים לביצוע עבודות מסוג זה".

נזכיר כי לאורך שנת 2020 זכתה החברה בכמה וכמה מכרזים בתחום התשתיות, האחרון שבהם בספטמבר 2020 – מכרז לביצוע ריבודים והטלאות במרחב הדרום, גם הוא מטעם חברת נתיבי ישראל , שעליו תקבל החברה 133 מיליון שקל. באפריל זכתה החברה במרכז לביצוע עבודות להכפלת כביש המנהרות, כביש 60, באזור חברון, תמורת כ-273 מיליון שקל. במרץ אותה שנה זכתה החברה בשני מכרזים: האחד להסדרת התוואי המסילתי, הסדרת כבישים ועבודות תשתית במקטע המערבי של הנמל החדש בחיפה, תמורת 107 מיליון שקל; השני להקמת מחלף להבים, צפונית לבאר שבע, תמורת 78 מיליון שקל.

ברקע זה נזכיר כמובן את מכרז התשתיות המבוטל להקמת חיבור שלוחה מסילתית אל נמל הדרום בעיר אשדוד – מכרז שבו זכתה החברה בספטמבר האחרון, החלטה שבוטלה לאחר מכן על ידי ועדת המכרזים של רכבת ישראל, בשל "ניקוד בלתי שוויוני" שלפיו נבחרה קבוצת אורון כזוכה. בחודש שעבר קבע בית המשפט העליון סופית כי זכייתה של החברה מבוטלת וכי המכרז ייערך מחדש.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךבית המשפט העליוןקבוצת אורון אחזקות והשקעותתשתיות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...