מאתר אשפה לשכונת מגורים: תוכנית "חזית הים הדרומית" בנתניה, עם 1,842 יח"ד, הופקדה

הוועדה המקומית הפקידה את התוכנית המפורטת לשכונה שתוקם על חוף הים בדרום העיר, עם שינויים מינוריים הנוגעים בעיקר לבינוי המרתפים • התוכנית תכלול גם שטחי מסחר ושטחים למבני ציבור

שיתוף הכתבה
הדמיית שכונת "חזית הים הדרומית" בנתניה (עמוס ברנדייס אדריכלות ותכנון עירוני ואזורי)הדמיית שכונת "חזית הים הדרומית" בנתניה (עמוס ברנדייס אדריכלות ותכנון עירוני ואזורי)

הופקדה התוכנית המפורטת לשכונת "חזית הים הדרומית" בנתניה – שכונה שתכלול כמעט 2,000 יחידות דיור חדשות, באזור שבו פעל בעבר אתר האשפה העירוני. ועדת המשנה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה הודיעה אתמול (ב') על ההחלטה.

שכונת "חזית הים הדרומית" תוקם בדרום נתניה, ותכלול 1,842 יחידות דיור, במבנים בני 19-16 קומות, כמו גם 10,775 מ"ר שטחים למבני ציבור ו-5,225 מ"ר שטחי מסחר. הייחוד שלה הוא בכך שהיא תוקם על שטחו של אתר הפסולת העירוני. כפי שנכתב בדברי ההסבר לתוכנית, "מתחם נמצא בעבודות פינוי אשפה והחלה הכנת תוכנית בינוי לביצוע, כדי להתקדם במקביל".

מדובר בתוכנית המוגשת כשינוי לתוכנית הקודמת, במתחם המזרחי שלה, המשתרע על פני 126 דונם, זאת משום ש"במהלך הכנת התוכנית לביצוע, עלו נושאים שונים הדורשים עדכון לתוכנית המקורית", כך בדברי ההסבר

למעשה, מדובר בתוכנית המוגשת כשינוי לתוכנית הקודמת, במתחם המזרחי שלה, המשתרע על פני 126 דונם, זאת משום ש"במהלך הכנת התוכנית לביצוע, עלו נושאים שונים הדורשים עדכון לתוכנית המקורית", כך בדברי ההסבר. עיקרי השינויים נוגעים לבינוי המרתפים, כך שבבנייני המגורים תתבצע הקטנת קווי בניין והגדלת התכסית (מ-70% ל-100%) ומספר הקומות (משלוש קומות לחמש קומות) בכפוף לשימור מי נגר עילי. בשצ"פים, שבהם נקבעו חניונים תת-קרקעיים, אושרה תוספת קומות משתיים עד לשבע, והתכסית הוקטנה מ-70% ל-20%.

עוד כוללת התוכנית הוראות לביטול המעבר התת-קרקעי של שצ"פ ממזרח למערב; תוספת שטחי בנייה לחניונים בתת-הקרקע בייעוד מגורים ותוספת קומות עבור חניונים תת-קרקעיים בייעוד מגורים ובייעוד שצ"פ (בהמשך לנאמר לעיל); וביטול הוראת סטייה ניכרת לעניין תוספת קומות במגרשים שאינם בתחום הסביבה החופית.

מגישת התוכנית היא הוועדה המקומית לתכנון ובנייה נתניה, והיזמית היא ח.ל.ת החברה לפיתוח ולתיירות נתניה. כאמור, התוכנית המופקדת מתייחסת לחלקה המזרחי בלבד. השכונה כולה תחלוש על שטח של 755 דונם, והיא תכלול גם 1,100 חדרי מלון, על פי התכנון. מתוך כלל השטח, 533 דונמים יוקצו לשטחים פתוחים

מגישת התוכנית היא הוועדה המקומית לתכנון ובנייה נתניה, והיזמית היא ח.ל.ת החברה לפיתוח ולתיירות נתניה. כאמור, התוכנית המופקדת מתייחסת לחלקה המזרחי בלבד. השכונה כולה תחלוש על שטח של 755 דונם, והיא תכלול גם 1,100 חדרי מלון, על פי התכנון. מתוך כלל השטח, 533 דונמים יוקצו לשטחים פתוחים – כלומר כ-70% מהשטח הכולל של השכונה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית נתניההוועדה המקומית לתכנון ובנייהמשרד עמוס ברנדייס אדריכלות ותכנון עירוני ואזורישכונת חזית הים הדרומית
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...