הוותמ"ל אישרה את התוכנית להקמת שכונה חדשה במג'ד אל כרום; תציע 1,795 יחידות דיור

חלק המגורים בתוכנית כולל בתוכו גם 349 דירות קטנות - 68 מ"ר עיקרי ועוד 12 מ"ר לממ"ד • עוד מציעה התוכנית מוסדות ציבור בהיקף נרחב – בשטח בנוי של 95,975 מ"ר

שיתוף הכתבה
מג'ד אל כרום (שאטרסטוק)מג'ד אל כרום (שאטרסטוק)

הוותמ"ל אישרה לאחרונה את הקמתה של שכונת המגורים החדשה ביישוב מג'ד אל כרום שבגליל, לא רחוק מכרמיאל. מדובר בשכונה חדשה שתקום במערב היישוב וכוללת מבני מגורים, מוסדות ציבור, מסחר שכונתי, מגורים ומשרדים ושטחים ציבוריים פתוחים. בסך הכול כוללת התוכנית 1,795 יחידות דיור חדשות, מהן 349 דירות קטנות.

"השכונה ממוקמת בחלקו המערבי של היישוב מג'ד אל כרום ובסמוך לשמורת הר גמל", מצוין בדברי ההסבר לתוכנית. "הבינוי מתפרס על פני שטח מדרונות הגליל העליון, ועל השטחים המישוריים אשר בסמוך לכביש 85. הבינוי ומערכת הכבישים פרוסים בצורה מיטבית על גבי הטופוגרפיה ומאפשרים נגישות טובה למבני הציבור ולשטחים הפתוחים, תוך כדי השלמת הרקמה העירונית הקיימת ביישוב. הרחוב הראשי של השכונה ממוקם בהמשכו של הרחוב הראשי ביישוב, ולאורכו ממוקמים שטחי הציבור הגדולים והמסחר.

הבינוי מציע תמהיל מגורים מגוון, טיפוסי בנייה המתאימים לאופי הטופוגרפיה ולמקומם בשכונה.
טיפוסי הבנייה בטופוגרפיה מותאמים לשיפועים המשתנים (במעלה או במדרון ההר) ומנצלים אותם למתן איכויות מגורים גבוהות הכוללות גינות/מרפסות לרוב היחידות, עם מבטים לנוף הפתוח"

בינוי בייעוד 'מגורים ומשרדים' ימוקם בסמוך לכביש 85, והוא יוצר חיץ ביחס לאזור המגורים הסמוך לו. הבינוי מציע תמהיל מגורים מגוון, טיפוסי בנייה המתאימים לאופי הטופוגרפיה ולמקומם בשכונה. טיפוסי הבנייה בטופוגרפיה מותאמים לשיפועים המשתנים (במעלה או במדרון ההר) ומנצלים אותם למתן איכויות מגורים גבוהות הכוללות גינות/מרפסות לרוב היחידות, עם מבטים לנוף הפתוח - כל זאת תוך כדי צמצום הקירות התומכים ועבודות העפר בשלב הביצוע. צפיפות יחידות הדיור נעה בין שבע יח"ד לדונם בשטחים המישוריים לבין תשע יח"ד לדונם בשטחים המשופעים.

לפחות 20% מסך הבנייה הרוויה בשטחי מדינה יוקצו לדירות קטנות בשטח של עד 80 מ"ר (דירות ששטחן הכולל המותר לבנייה הוא 68 מ"ר עיקרי ועוד 12 מ"ר עבור ממ"ד). התוכנית משלבת מבני ציבור כגון בית ספר יסודי ומוסדות נוספים לחינוך ודת. כמו כן, מתוכנן שטח נוסף לקריית חינוך וספורט במערב השכונה, העונה על הצרכים העירוניים הקיימים. בתוכנית שטחים בבעלות פרטית וציבורית, ולשם כך מצורפות לה טבלאות איזון ותוכנית איחוד וחלוקה, ללא הסכמת בעלים בחלק מתחום התוכנית".

השכונה החדשה במג'ד אל כרום משתרעת על פני כ-647 דונם. כפי שנכתב בדברי ההסבר, היא מקצה שטחים למבני ציבור, בהיקף נרחב למדי - 95,975 מ"ר. עוד היא מציעה 8,880 מ"ר של שטחי תעסוקה ו-6,296 מ"ר של שטחי מסחר

השכונה החדשה במג'ד אל כרום משתרעת על פני כ-647 דונם. כפי שנכתב בדברי ההסבר, היא מקצה שטחים למבני ציבור, בהיקף נרחב למדי - 95,975 מ"ר. עוד היא מציעה 8,880 מ"ר של שטחי תעסוקה ו-6,296 מ"ר של שטחי מסחר. יש לציין כי לתוכנית הוגשו 116 התנגדויות עד אפריל 2020 ונידונו כולן – דיון שהוביל אף לתיקון התוכנית ולפרסומו בספטמבר 2020. 

מגיש ויוזם התוכנית הוא משרד הבינוי והשיכון . העורך הראשי של התוכנית הוא אדריכל יחיאל קורין ממשרד קורין יחיאל אדריכלים; יועצת הנוף היא אדריכלית הנוף תמי סרגוסי ממשרד אדריכלות נוף טוך סרגוסי; שמאי המקרקעין הוא אהרון בוץ ממשרד אהרון בוץ שמאות וניהול מקרקעין.

לעיון במסמכי התוכנית במלואם לחצו כאן

עוד נציין בהזדמנות זו כי לפני כשבוע אושרה התוכנית להסדרת מתחם המועצה המקומית במג'ד אל כרום, כולל הנחיות להוספת זכויות בנייה והסדרת הדרכים. שטחו של המתחם יהיה עם סיום העבודות במסגרת התוכנית 1,905 מ"ר.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אדריכל יחיאל קוריןהמועצה המקומית מג'ד אל כרוםמשרד קורין יחיאל אדריכליםאדריכלית הנוף תמי סרגוסימשרד אדריכלות נוף טוך סרגוסישמאי אהרון בוץ
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...