לוד: הופקדה תוכנית למתחם נוסף במע"ר שבמרכז העיר – עם 286 יחידות דיור

מדובר בתוכנית נוספת שמקדמת חברת אאורה, באמצעות חברת הבת שלה ק.מ.א לב העיר • המתחם צמוד לזה שהופקד על ידי הוועדה המחוזית לפני כשמונה חודשים

שיתוף הכתבה
לוד (שאטרסטוק)לוד (שאטרסטוק)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז הודיעה אתמול (ד') על הפקדת התוכנית למתחם מע"ר 3 בלוד – מתחם שיכלול 286 יחידות דיור חדשות. מתחם זה הוא אחד מתוך כמה מתחמים בשטח המע"ר שבמרכז העיר, אשר מטרתו לחדש את האזור ולהעצים את זכויות הבנייה באזור זה של לוד.

התוכנית מקודמת על ידי חברת ק.מ.א לב העיר, חברה בת של אאורה , אשר משמשת כמגישת התוכנית לצד עיריית לוד, וכיזמית שלה. אאורה עצמה מקדמת מתחם נוסף במע"ר לוד, בסמוך למתחם זה, שבו מתוכננות לקום 322 יחידות דיור חדשות – זאת לאחר שהוועדה המחוזית לתכנון ובנייה הפקידה ביולי 2020 את התוכנית המורחבת למתחם זה.

המתחם שהופקד אתמול, מתחם מע"ר 3, יכלול על פי התוכנית 286 יחידות דיור חדשות, בבניינים בני 24-10 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור במתחם, 58 יהיו דירות קטנות – דירות ששטחן הכולל הוא 80 מ"ר (שטח עיקרי וממ"ד)

המתחם שהופקד אתמול, מתחם מע"ר 3, יכלול על פי התוכנית 286 יחידות דיור חדשות, בבניינים בני 24-10 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור במתחם, 58 יהיו דירות קטנות – דירות ששטחן הכולל הוא 80 מ"ר (שטח עיקרי וממ"ד).

"התוכנית ממוקמת במרכז העיר, במתחם הרחובות כצנלסון-הרצל-החשמונאים-הנרייטה סולד, בסמוך לכיכר הבנים", נכתב בדברי ההסבר. "מטרה להעצים את מערך המגורים, המסחר, התעסוקה, מבני הציבור והשטחים הפתוחים בעיר, במתכונת של התחדשות עירונית ועירוב שימושים, ובכך לחזק את התפר בין העיר העתיקה לעיר החדשה.

התוכנית מתבססת על זכויות קיימות ומוסיפה זכויות לעירוב שימושים, מרחיבה דרכים, מגדילה את השטחים הפתוחים לרווחת הציבור וקובעת הנחיות לשימור מבנה היסטורי בתחום השצ"פ שבחזית לכיכר הבנים. נוסף על כך התוכנית מחזקת את החזיתות המסחריות לאורך הרחובות הרצל והחשמונאים"

התוכנית מתבססת על זכויות קיימות ומוסיפה זכויות לעירוב שימושים, מרחיבה דרכים, מגדילה את השטחים הפתוחים לרווחת הציבור וקובעת הנחיות לשימור מבנה היסטורי בתחום השצ"פ שבחזית לכיכר הבנים. נוסף על כך התוכנית מחזקת את החזיתות המסחריות לאורך הרחובות הרצל והחשמונאים".

התוכנית, המשתרעת על פני כ-11.7 דונם, כוללת גם 2,349 מ"ר שטחי מסחר, 1,950 מ"ר שטחי תעסוקה ו-1,400 מ"ר שטחים עבור מבני ציבור. העורכת הראשית של התוכנית היא אדריכלית קיקה ברא"ז ממשרד קיקה ברא"ז אדריכלים ומתכננים; שמאי המקרקעין הוא אודי קושל ממשרד אודי קושל; יועץ הנוף הוא אדריכל אריאל סדרה ממשרד אריאל סדרה מתכנן נוף.

לעיון במסמכי התוכנית המלאים לחצו כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית לודאאורההתחדשות עירוניתמע"ר לודמשרד קיקה ברא"ז אדריכלים ומתכנני עריםאדריכלית קיקה ברא"זשמאי אודי קושלאדריכל אריאל סדרה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...