קבוצת חג'ג': "התקבלה חתימת הוועדה המקומית על תוכנית העיצוב בפרויקט איינשטיין; הסכם המכירה הפך חלוט"

כזכור, החברה הגיעה להסכמה על מכירת כל הזכויות בפרויקט שבצפון תל אביב, תמורת כ-261 מיליון שקל • התנאי המרכזי בהסכם היה קבלת חתימת הוועדה בתוך 60 ימים מסוף ינואר 2021

שיתוף הכתבה
האחים צחי ועידו חג'ג', בעלי קבוצת חג'ג' (טל צ'יקורל)האחים צחי ועידו חג'ג', בעלי קבוצת חג'ג' (טל צ'יקורל)

קבוצת חג'ג' מודיעה: הסכם מכירת מלוא הזכויות בפרויקט איינשטיין בצפון תל אביב חלוט, והשלמת העסקה צפויה להתבצע עד סוף אוקטובר השנה, אז יושלמו כל שלבי העברת סכום העסקה אל קבוצת חג'ג', והחזקה במקרקעין תועבר אל הרוכש.

על פי ההסכם, כפי שפורסם כאן בסוף ינואר, תשלם הרוכשת לקבוצת חג'ג' 261.6 מיליון שקל. בתחילה הודיעה החברה כי ההסכם הוא למכירת 82% מהזכויות למגורים בפרויקט, תמורת כ-238 מיליון שקל, אך בהמשך המשא ומתן הוסכם על מכירת כל זכויותה, תמורת הסכום האמור. זהות הרוכשת לא נמסרה.

עם ההתקשרות בהסכם, ציינה החברה כי התוכנית נמצאת בשלב החתימות, וכי "במקרה שלא תתקבל חתימת הוועדה בתוך 60 ימים , ההסכם יבוטל". אמש (ה') הודיעה החברה כי החתימה הושגה, בתוך מסגרת 60 הימים, ולכן ההסכם יכול להפוך לעובדה מוגמרת

אחד התנאים המרכזיים בהסכם כלל את חתימת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב על תוכנית העיצוב של מקרקעי הפרויקט. בהודעה שנמסרה לרשות לניירות ערך בסוף ינואר, עם ההתקשרות בהסכם, ציינה החברה כי התוכנית נמצאת בשלב החתימות, וכי "במקרה שלא תתקבל חתימת הוועדה בתוך 60 ימים (תקופה שניתנת להארכה ב-30 ימים נוספים על ידי מי מהצדדים), ההסכם יבוטל". אמש (ה') הודיעה החברה כי החתימה הושגה, בתוך מסגרת 60 הימים, ולכן ההסכם יכול להפוך לעובדה מוגמרת.

שלבי העסקה, לפי ההסכם שנחתם: בשלב הראשון הועברו 16.3 מיליון שקל על ידי הרוכשת לנאמן, אשר יעביר את הסכום לחברת הבת של קבוצת חג'ג', קבוצת חג'ג' ייעוץ וניהול פרויקטים אשר חתמה על ההסכם מול הרוכשת, לאחר רישום הערת אזהרה לטובת הרוכש; בשלב השני יועברו 43.3 מיליון שקל נוספים, עד 20 באפריל 2021 (שלב זה הותנה באותה חתימה מצד הוועדה המקומית); בשלב השלישי תשולם יתרת התמורה, 202 מיליון שקל, עד ל-20 באוקטובר 2020, כנגד מסירת החזקה במקרקעין לרוכשת. "נוסף על כך, הרוכשת תשיב לחברת הבת את הסכומים ששילמה ליועציה בפרויקט, בסך של 1.2 מיליון שקל", ציינה החברה בהודעתה.

בהודעת החברה על ההסכם בין הצדדים היא ציינה כי רכשה את הנכס ב-55 מיליון שקל, וכי נכון לסוף הרבעון השלישי של 2020 שוויו היה כ-143 מיליון שקל. "החברה צופה כי הרווח לפני מס שינבע לחברה כתוצאה מהעסקה יהיה מהותי, ורווח זה ייגזר מהתמורה בהפחתת היטל השבחה שעל החברה לשלם, בסכום מהותי אף הוא"

בהודעת החברה על ההסכם בין הצדדים, מסוף ינואר 2021, היא ציינה כי רכשה את הנכס ב-55 מיליון שקל, וכי נכון לסוף הרבעון השלישי של 2020 שוויו היה כ-143 מיליון שקל. "החברה צופה כי הרווח לפני מס שינבע לחברה כתוצאה מהעסקה יהיה מהותי, ורווח זה ייגזר מהתמורה בהפחתת היטל השבחה שעל החברה לשלם, בסכום מהותי אף הוא". נכון להיום ניתן להקים במקום 695 יחידות דיור, ושטחי מסחר בשטח של 19,000 מ"ר.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךקבוצת חג'ג'הוועדה המקומית לתכנון ובנייהצחי ועידו חג'ג'עיריית תל אביבפרויקט איינשטיין בתל אביב
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...