חדשות הנדל"ן: הושלם השלב הראשון ברכישת דסק"ש; הושלמה גם רכישת ישפרו

מגה אור עדכנה את הרשות לניירות ערך כי נרכשו 47% ממניות דסק"ש בידי קבוצת המשקיעים שהיא מובילה • נכסים ובנין עדכנה על השלמת רכישת ישפרו בידי בעלי תנופורט • מכירת מניות אחים דוניץ אושרה בידי הממונה על התחרות

שיתוף הכתבה
בעלי מגה אור, צחי נחמיאס (מגה אור)בעלי מגה אור, צחי נחמיאס (מגה אור)

• עיריית ירושלים אישרה השבוע תוכנית פינוי-בינוי חדשה בשכונת גוננים (קטמונים). מדובר בתוכנית להתחדשות עירונית בין רחובות טוביה פרץ ואנטיגונוס, המבקשת לנצל משאב בקרקע – פינוי והריסת מבנים קיימים, ובניית ארבעה מבנים חדשים בני 10 ו-12 קומות, המשלבים בינוי למגורים, מסחר ושטח לשימוש גן ילדים ודירות קלט לעולים. בבניינים אלו יהיו 152 יחידות דיור. מקדמת התוכנית והבנייה היא חברת פנינת אנטיגונוס, ואדריכלית התוכנית הינה נורית אגמון ממשרד בריידמן אגמון אדריכלים. עוד אישרה העירייה לאחרונה פרויקט מגורים במורדות מלחה במסלול "מחיר למשתכן", הכולל 94 יחידות דיור. 80% מהדירות יהיו במסגרת מחיר למשתכן , ו-20% ישווקו בשוק החופשי. אדריכל הבקשה להיתר הוא איל איציקין ממשרד איצקין אדריכלים.

• הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז החליטה להפקיד תוכנית לאזור נופש מטרופוליני - אנ"מ האירוס – כך שכ-4,600 דונם בין ראשון לציון לנס ציונה יוגדרו כשטחים פתוחים - ובתוכם "גבעת האירוסים", שתוגדר כשמורת טבע. השטח הכולל של אזור זה הוא כ-5,400 דונם. ההחלטה התקבלה במסגרת הדיון לשינוי תוכנית המתאר המחוזית (תמ"מ 21/3) שייעדה שטח לשבעה אזורי נופש מטרופוליניים (אנ"מ) בכל מחוז מרכז, בהם גם "אנ"מ האירוס".

• חברת מגה אור מעדכנת כי אתמול (ה') התקיים מועד ההשלמה הראשון של עסקת רכישת דסק"ש בידי קבוצת משקיעים בהובלתה של מגה אור – וכי הקבוצה רכשה כ-47% מהון המניות המונפק והנפרע של דסק"ש, בתמורה לסך כולל של כ-645 מיליון שקל. חלקה של החברה בחלק המניות הראשון הוא 24.9% מהון המניות המונפק והנפרע של דסק"ש, ובגינו שילמה החברה כ-339 מיליון שקל.

• על רקע זה, הודיעה השבוע חברת נכסים ובנין כי הושלמה העסקה למכירת ישפרו לכידן דהרי וירון אדיב, בעלי חברת תנופורט, בהמשך לפרסומים מאפריל 2020. נכסים ובנין מעדכנת כי העבירה את מלוא זכויותיה בישפרו לרוכשת, וקיבלה את יתרת התמורה בסך של 650 מיליון שקל.

• בהמשך לכך הודיעה השבוע חברת ריט 1 כי התקשרה עם חברת ישפרו בהסכם אופציה לרכישת 75% מנכסים מסחריים המצויים במודיעין, הידועים בשם "ישפרו סנטר", תמורת כ-281 מיליון שקל. הסכם האופציה מותנה בכך שהתקשרות קודמת בין ישפרו לבין ביג מרכזי קניות לרכישת הנכס על ידי ביג, לא תצא אל הפועל. כמו כן, השלמת רכישת הממכר על ידי החברה תהיה כפופה לקבלת אישור הממונה על התחרות.

• חברת אחים דוניץ הודיעה אתמול כי קיבלה את אישור הממונה על התחרות למכירת 17.05% ממניותיהם של יעקב דוניץ וניסים אחיעזרא לקרן JTLV2 בתמורה ל-117 מיליון שקל – מהלך שעליו דיווחנו כאן לפני כשבועיים. עוד דיווחה השבוע חברת אחים דוניץ כי השלימה את ההתקשרות למכירת זכויותיה במקרקעין ברובע המיוחד באשדוד – מכירה לחברת פרשקובסקי , תמורת 238 מיליון שקל.

• הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברמת גן העניקה היתר לתחילת ביצוע עבור פרויקט "תל חי 17" של חברת בית וגג, במתחם נגבה ברמת גן - פרויקט התחדשות עירונית בשיטת הריסה ובנייה מחדש, שבמסגרתו ייהרס בניין ותיק בן שלוש קומות ובו שש דירות, ובמקומו תקים חברת בית וגג בשיתוף הקבלן ג.נ. איכות פרויקטים בע"מ, פרויקט בן תשע קומות מעל קומת הקרקע, עם 18 דירות.

קבוצת MORE דיווחה השבוע על קבלת היתרי בנייה נוספים במתחם המגורים מור ים שבונה החברה בשכונת אור ים שבאור עקיבא. בכך הושלמה למעשה קבלת מלוא ההיתרים לששת המגרשים המהווים את מתחם א' בפרויקט אור ים, לבניית 370 יחידות דיור - מתוכן 225 יחידות " מחיר למשתכן " ו-145 יחידות דיור למכירה בשוק החופשי. עוד כולל הפרויקט כ-1,500 מ"ר שטחי מסחר. החברה מעדכנת כי התקבלו גם היתרי בנייה לשניים מתוך חמשת המגרשים של מתחם ב' בפרויקט אור ים, לבניית 343 יחידות דיור - מתוכן 209 יחידות "מחיר למשתכן" ו-134 יחידות דיור למכירה בשוק החופשי. להערכת החברה, ההיתרים הנותרים צפויים להתקבל בתחילת החודש הבא.

• חברת סאמיט הודיעה השבוע כי השלימה את רכישתו של המלון בטיימס סקוור בניו יורק – רכישה שעליה דיווחנו כאן בתחילת החודש. החברה מציינת עוד כי הושלמה גם רכישתו של הקניון השלישי במישיגן – עסקה שעליה דיווחנו כאן בסוף פברואר.

קבוצת אלמוג החלה השבוע בשיווק השלב השלישי בפרויקט המגורים שוהם A-LA-PARK בשכונת הדרים בעיר. הקבוצה מדווחת כי במקביל היא נמצאת בבנייה מתקדמת של שלבים א' ו-ב'. שכונת הדרים היא שכונה חדשה שתוכננה ככפרית וקהילתית בהשראת מודלים סקנדינביים. השכונה מאופיינת בצפיפות מגורים נמוכה, הבאה לידי ביטוי במרווחים גדולים בין בניין לבניין וכן בהגבלת גובה הבנייה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מחיר למשתכןעיריית ירושליםהתחדשות עירוניתמגה אוראחים דוניץפרשקובסקיבית וגגקבוצת אלמוגהוועדה המקומית לתכנון ובנייהישפרוצחי נחמיאסתנופורטכידן דהריירון אדיבקבוצת MOREשכונת אור יםריט 1דסק"שנכסים ובנייןסאמיטקרן JTLV2הוועדה המחוזית לתכנון ובניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...