אושר: מגדל משרדים ותעסוקה בן 21 קומות יוקם מעל המרכז המסחרי G בכפר סבא של גזית גלוב

על פי התוכנית, מספר הקומות במגדל הוא 23 מעל לכניסה הקובעת – שתי קומות ראשונות יהיו קומות מסחר • התוכנית אף מאפשרת הקמת ארבע קומות תת-קרקעיות • כלל הבנייה: 48,407 מ"ר שטחי תעסוקה

שיתוף הכתבה
חיים כצמן, מייסד ובעל השליטה בחברת גזית גלוב (גזית גלוב)חיים כצמן, מייסד ובעל השליטה בחברת גזית גלוב (גזית גלוב)

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה כפר סבא אישרה טרם החג את התוכנית המפורטת להקמת מגדל משרדים ותעסוקה מעל למתחם G בכפר סבא, של חברת גזית גלוב . המתחם נמצא בדרום-מזרח העיר, בסמוך לשכונת הדרים החדשה.

"מטרת התוכנית הינה תוספת קומות וכן ניוד של 3,000 מ"ר שטחי שירות שהיו במקור מתחת לכניסה הקובעת, אל מעל הכניסה הקובעת", נכתב בדברי ההסבר. "מדובר במגרש בייעוד תעשייה, במתחם קניון G הממוקם באזור התעשייה המזרחי בכפ"ס".

הוראות התוכנית כוללות, בין היתר: הגדלת מספר הקומות המרבי המותר לבנייה מארבע קומות במקור ל-23 קומות מעל הכניסה הקובעת; הגדלת מספר הקומות התת-קרקעיות המרבי משתיים לארבע קומות; קביעת הוראות לנושא קווי הבניין בהתאם לתוכניות מאושרות. התוכנית הופקדה בחודש יוני 2020.

התוכנית חולשת על שטח של 36.7 דונם, והיא כוללת בסך הכול 48,407 מ"ר שטחי תעסוקה. היזמית והמגישה היא חברת G כפר סבא, שבבעלות גזית גלוב . נציין כי במקור הציע "פרויקט הרחבת מתחם G כפר סבא" תוספת בהיקף של כ-12,000 מ”ר, "לטובת מסחר וכן חניון תת-קרקעי", כך בתיאור המופיע באתר החברה, אשר מתייחס ככל הנראה לתוכנית המתירה ארבע קומות בלבד במתחם. עוד מציינת החברה כי מתוכנן פרויקט נוסף "להקמת שטחי מסחר ומשרדים בקרקע צמודה ל-G כפ”ס, בהיקף של כ-10,000 מ”ר וכן חניון תת-קרקעי".

הקרקע נמצאת בבעלות G כפר סבא ועיריית כפר סבא. העורך הראשי הוא אדריכל קובי לויצקי ממשרד ברעלי לויצקי אדריכלים; יועץ התחבורה הוא מהנדס יהודה אריה ממשרד ד.א.ל הנדסה; המודד הוא מאיר ליברמן ממשרד דיאמנט ליברמן מדידות; יועץ הסביבה הוא אלדד שרוני ממשרד אלדד שרוני – הנדסה סביבתית.

נזכיר כי בדיוק לפני שנה, במרץ 2020, אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה הקמה של מגדל נוסף בכפר סבא – מגדל בן 26 קומות, שיוקם במקום "קניון הצומת" הישן, שייהרס. מדובר במגדל משרדים והייטק, שיכלול בסך הכול כ-50,000 מ"ר של שטח בנוי.

לאחרונה פרסמה גזית גלוב את הדו"ח השנתי שלה, לסיכום 2020, והוא הציג נתונים לא פשוטים. על פי הדו"ח, החברה רשמה ב-2020 הפסד של 653 מיליון שקל לבעלי המניות; ה-NOI עמד על 244 מיליון שקל, לעומת 306 מיליון שקל ב-2019; ה-FFO עמד על 104 מיליון שקל, לעומת 144 מיליון שקל ב-2019. עיקר הירידות – בשל הפגיעה בפעילות החברה בחו"ל, סביב משבר הקורונה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:גזית גלובחיים כצמןעיריית כפר סבאהוועדה המקומית לתכנון ובנייהמתחם G כפר סבא
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...