מגבירה פעילות בתחום האנרגיות המתחדשות: אפקון רוכשת פרויקטים בפולין בהיקף של עד 28 מיליון אירו

מדובר בפרויקטים סולאריים בהספק כולל של כ-40 מגה-ואט • החברה מעריכה כי ההון העצמי הצפוי יהיה בין שישה לשמונה מיליון אירו

שיתוף הכתבה
ישראל רייף, יו"ר אפקון החזקות (עזרא לוי)ישראל רייף, יו"ר אפקון החזקות (עזרא לוי)

חברת אפקון החזקות הודיעה היום (ב') כי רכשה את קבוצת הפרויקטים הסולאריים POZAWORO שבפולין – פרויקטים בהספק כולל של 40 מגה-ואט. החברה מעריכה כי סך הרכישה וההקמה שלהם יהיה 28-23 מיליון שקל. עוד מעריכה אפקון כי ההון העצמי הצפוי יסתכם בכ-8-6 מיליון אירו, הערכה שמבוססת על המימון המקובל בפרויקטים דומים בפולין.

החברה צופה כי תחילת הקמת הפרויקט תהיה לקראת סוף שנת 2021, וכי הפעלתו המסחרית צפויה להתקיים במחצית הראשונה של שנת 2022. אפקון מעדכנת כי רוב האישורים, ותהליכי הפיתוח העיקריים הנדרשים לשם תחילת הקמת הפרויקט, צפויים להתבצע בחודשים הקרובים. עוד עדכנה החברה בהודעתה לרשות לניירות ערך כי תממן את העסקה ואת ההון העצמי הנדרש להקמת הפרויקט באמצעות השקעה של משקיעים מוסדיים ושל החברה.

לפני כמה חודשים רכשה אפקון החזקות רכשה 70% מחברת לוגיה, חברה יזמית בתחום האנרגיה המתחדשת, כנגד השקעה של עד כ-21 מיליון שקל. בספטמבר האחרון הודיעה אפקון כי תקים קרן השקעות ייעודית בתחומי האנרגיות המתחדשות, בהיקף של כ-150 מיליון יורו, בשיתוף גופים מוסדיים

נציין כי לפני כמה חודשים רכשה אפקון החזקות רכשה 70% מחברת לוגיה, חברה יזמית בתחום האנרגיה המתחדשת, כנגד השקעה של עד כ-21 מיליון שקל. בספטמבר האחרון הודיעה החברה כי תקים קרן השקעות ייעודית בתחומי האנרגיות המתחדשות, בהיקף של כ-150 מיליון יורו, בשיתוף גופים מוסדיים. כחלק ממהלך זה בוצעה גם רכישת לוגיה.

עוד מצוין בהודעה כי אפקון החזקות כבר פעילה בתחומי האנרגיה המתחדשת, באמצעות חוות הרוח בסירין ובגלבוע, ובתחומי הטענת אנרגיה ברכבים החשמליים, באמצעות חברת הבת אפקון תחבורה חשמלית. חברת אפקון אנרגיות מתחדשות הוקמה על ידי צמד היזמים ערן ליטבק ויאיר הראל, הפועלים בתחום האנרגיה יותר מעשור.

אנו מעמיקים את אחיזתנו בתחום האנרגיות המתחדשות באמצעות עסקאות והזדמנויות עסקיות יוצאות דופן. רכישה זו הינה הראשונה בחו"ל והיא מרחיבה את מגוון פעילויותיה של הקבוצה, אשר יתרמו להצלחת אפקון החזקות . אנו פועלים כל העת לאיתור פרויקטים נוספים בתחום"

ישראל רייף, יו"ר אפקון החזקות : "אנו מעמיקים את אחיזתנו בתחום האנרגיות המתחדשות באמצעות עסקאות והזדמנויות עסקיות יוצאות דופן. רכישה זו הינה הראשונה בחו"ל והיא מרחיבה את מגוון פעילויותיה של הקבוצה, אשר יתרמו להצלחת אפקון החזקות. אנו פועלים כל העת לאיתור פרויקטים נוספים בתחום".

ירון קריסי, מנכ"ל אפקון החזקות : "ההשקעה הנוכחית הינה פועל יוצא של ניסיון רב שנים של החברה בתחומים אלו, והרחבת פעילותה בתחום. זהו צעד משמעותי של הקבוצה ליישום האסטרטגיה שעליה החליטה. עסקה זו מהווה נדבך נוסף בהעמקת אחיזתנו בתחום האנרגיה המתחדשת".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךאפקוןישראל רייףאנרגיה מתחדשתירון קריסיPOZAWORO
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...