הושלמה רכישת 51% מחברת אמנון מסילות בידי אלקטרה; תיקרא מעתה "אלקטרה-אפיקים"

הרוכשת תשלם, כפי שפורסם לפני כשלושה חודשים, 79 מיליון שקל עבור מניות אמנון מסילות, שמחזיקה בבעלותה את חברת התחבורה הציבורית • לאלקטרה עומדת אופציה לרכישת שאר מניות החברה

שיתוף הכתבה
איתמר דויטשר, מנכ"ל קבוצת אלקטרה (לירון אלוני)איתמר דויטשר, מנכ"ל קבוצת אלקטרה (לירון אלוני)

חברת אמנון מסילות של אמנון סלע תיקרא מעתה "אלקטרה-אפיקים". כך הוחלט במסגרת העסקה שבמסגרתה רוכשת קבוצת אלקטרה 51% מחברת אמנון מסילות – רכישה שעליה דיווחנו כאן בתחילת חודש ינואר האחרון.

אלקטרה הודיעה אתמול (ה') כי הועברו לבעלותה כל המניות הנרכשות של אמנון מסילות, וכי העסקה הושלמה בהתאם לתנאים שהוסכמו בין הצדדים. "עובר להשלמת העסקה מוזגה פעילות אפיקים-שירותי תחבורה מתקדמים לתוך החברה הנרכשת", נכתב בהודעת אלקטרה, "אשר צפויה להחליף את שמה לאלקטרה-אפיקים, שבה החברה תחזיק 51% ולגביה תהיה לחברה האופציה לרכישת 49 האחוזים הנותרים".

כאמור, אלקטרה הודיעה על רכישת 51% מחברת אמנון מסילות תמורת 79 מיליון שקל. ההסכם קובע כי ביכולתה לרכוש את יתרת המניות בחלוף שמונה שנים ממועד חתימת העסקה (שהוא, כאמור, תחילת ינואר 2021). 

חברת אפיקים תחבורה ציבורית הוקמה באמצע שנת 2008, וכיום היא מחזיקה בזיכיונות להפעלת קווי תחבורה בחמישה אשכולות תחבורה ברחבי הארץ. לחברה כ-850 אוטובוסים, כ-1,700 נהגים וכ-250 קווי אוטובוס, ועל פי האתר הרשמי היא מסיעה 60 מיליון נוסעים בשנה. בשנת 2019, כך על פי פרסומי אלקטרה, רשמה אמנון מסילות כ-783 מיליון שקל הכנסות, רווח תפעולי של כ-77 מיליון שקל ורווח נקי של כ-42 מיליון שקל.

בעת ההודעה על רכישת מניות אמנון מסילות אמר איתמר דויטשר, מנכ"ל אלקטרה כי "ענף התחבורה בישראל הוא סקטור שזוכה להיקף השקעות משמעותי ביותר במשק הישראלי בשנים האחרונות. בכוונת קבוצת אלקטרה להפוך לאחד המפעילים הגדולים בישראל בענף זה, ומשכך יצאנו למהלך אסטרטגי משמעותי שבמסגרתו תרכוש הקבוצה את השליטה ב'אפיקים'".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךאלקטרהאיתמר דויטשראפיקיםקבוצת אמנון מסילות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...