התקדמות במיזם ההתחדשות העירונית במתחם חלמית בבת ים: נקבעו תנאים ומגבלות להוצאת היתרי בנייה

המתחם, בגבול בת ים-יפו, יכלול על פי התכנון 950 יחידות דיור חדשות, במקום כ-230 כיום • הסעיף המרכזי: לא יינתנו היתרי בנייה מכוח תכניות מאושרות • תוקף התנאים והמגבלות: שנתיים

שיתוף הכתבה
הדמיית מתחם חלמית בבת ים (אומיד ושות' עורכי דין ונוטריונים)הדמיית מתחם חלמית בבת ים (אומיד ושות' עורכי דין ונוטריונים)

מתחם חלמית בצפון בת ים מתקדם לקראת מימוש: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב פרסמה השבוע הודעה על הכנת תוכנית להתחדשות עירונית במתחם, הכוללת פרסום לפי סעיפים 77 ו-78 הידועים לחוק התכנון והבנייה, בדבר תנאים ומגבלות להוצאת היתרי בנייה במתחם.

לשון ההודעה: "לא יינתנו היתרי בנייה מכוח תוכניות מאושרות בתחום המקרקעין הכלולים בתוכנית, לרבות מכוח תמ"א 38 ; לא תותרנה הקלות בתחום התוכנית; על אף האמור, הוועדה המקומית רשאית להתיר שימור, שיפוץ, תחזוקה, וחיזוק של מבנים קיימים לצורך בטיחות או הנגשה ללא תוספת שטחי בנייה".

עוד מצוין בהודעת הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה כי התנאים לפי הודעה זו לא יחולו על מגרשים בייעוד מבנים ומוסדות ציבור ושצ"פים. "תוקף התנאים הינו לשנתיים או עד להפקדת התוכנית, לפי המוקדם מביניהם".

מתחם חלמית נמצא בצפון בת ים, על הגבול עם יפו ובקרבת נתיבי איילון. הוא כולל 19 בניינים קיימים, שבהם 288 יחידות דיור. על פי התכנון, המתחם יכלול בסיום העבודות 950 יחידות דיור חדשות, זאת במסגרת פרויקט פינוי-בינוי שיתבצע במתחם.

החברה היזמית בפרויקט היא חברת קרסו נדל"ן, והחברה המנהלת – אשר אחראית בין היתר על הקשר בין הדיירים לבין היזם – היא חברת שפע ים נדל"ן. משרד עורכי הדין המייצג את הדיירים הוא משרד אומיד ושות' עורכי דין ונוטריונים. מתכנן הפרויקט הוא האדריכל והמהנדס חזי ברקוביץ'.

נציין כי קידום ההתחדשות במתחם החל כבר ב-2011, אך אושר על ידי הוועדה המקומית, בתנאים, רק ב-2018. לאחר מכן נראה כי "נתקע" למשך תקופה מסוימת, אך כעת, עם פרסום הודעת הוועדה המחוזית, יש לקוות כי הוא יחל לנוע קדימה בקצב מהיר יותר.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתקרסו נדל"ןהוועדה המקומית לתכנון ובנייהמתחם חלמית בבת יםשפע ים נדל"ןמשרד אומיד ושות' עורכי דין ונוטריוניםאדריכל ומהנדס חזי ברקוביץ'הוועדה המחוזית לתכנון ובניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...