חדשות הנדל"ן: שכונה חדשה בדליית אל-כרמל; אפי נכסים בדרך לרכוש משרדים בצ'כיה ב-66.5 מיליון אירו

הוועדה המחוזית בחיפה אישרה את הקמת שכונת "ח'לת נאסר", עם 750 יח"ד חדשות • המשרדים שתרכוש אפי נכסים – 25,600 מ"ר בפראג • סאמיט סיכמה על רכישת מלון נוסף בניו יורק

שיתוף הכתבה
איתמר בן דוד, יו"ר הוועדה המחוזית חיפה (ענבל מרמרי)איתמר בן דוד, יו"ר הוועדה המחוזית חיפה (ענבל מרמרי)

• הוועדה המחוזית חיפה החליטה השבוע להפקיד תוכנית להקמת שכונת מגורים חדשה, "ח'לת נאסר", בדליית אל-כרמל. התוכנית, על שטח של כ-207 דונם, כוללת 740 יחידות דיור, 14 דונם של שטחי ציבור ושטחים פתוחים וכ-4,000 מ"ר למסחר, ספורט ונופש. התוכנית קודמה בהובלת אגף תכנון מקומי במנהל התכנון ובהובלת המועצה המקומית דליית אל-כרמל, לצד לשכת התכנון במחוז צפון. על פי מנהל התכנון אישור התוכנית יידרש לאישור שינוי תוכנית המתאר המחוזית, כפועל יוצא של תוכנית המתאר הכוללנית ליישוב, המרחיבה את אזור הפיתוח העירוני המותר. התוכנית נערכה על ידי אדריכלית רוזה דיאמנט.

• עיריית ירושלים אישרה השבוע את התוכנית לאזור מגורים חדש בשכונת חומת שמואל ("הר חומה"),שיכיל 540 יח"ד חדשות. העירייה, באמצעות הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, דנה בהתנגדויות לתוכנית, ולאחר ששמעה את הצדדים החליטה על אישורה. שטח התוכנית נמצא מזרחית לצומת רוזמרין, במבואות המערביים של שכונת חומת שמואל, במתחם בשטח של כ-28 דונם. התוכנית מציעה יחידה שכונתית חדשה, ומהווה חלק מתוכנית השלד חומת שמואל ה' (שאומצה בוועדה המחוזית במאי 2020). התוכנית כוללת 540 יחידות דיור חדשות בכמה בניינים: שני מגדלים של 30 קומות בחלק הצפוני, ועוד שלושה בניינים בגובה 12 קומות בחלק הדרומי. עוד היא כוללת מרחב ציבורי חדש, כביש חדש למתחם, מגרשים לבנייני ציבור ושטחים ציבורים פתוחים, כולל שצ"פ מיוחד הכולל את אמת המים ההיסטורית.

• עיריית אור יהודה, חברת Living והחברה הממשלתית דירה להשכיר השיקו השבוע בטקס חגיגי את פרויקט "בית בפארק" באור יהודה. בטקס השתתפו ראשת העיר אור יהודה, ליאת שוחט, מנכ"ל אזורים, רון אבידן, מנכ"ל אזורים Living, ערן ענבים, ומנכ"לית דירה להשכיר, ענבל דוד. בטקס הכריזה Living על התחלת השיווק של הפרויקט להשכרה לטווח ארוך שבשכונת "בית בפארק" החדשה בצפון אור יהודה, אשר ימנה 364 יחידות דיור להשכרה. 

 

• חברת סאמיט מעדכנת כי חברה בת שלה חתמה על הסכם לרכישת זכויות החכירה במלון נוסף בניו יורק – זאת לצד הרכישה הנוגעת למלון בטיימס סקוור, שעליו דיווחה בתחילת מרץ. המלון הנוסף כולל 178 חדרים ונמצא ברחוב 55 במנהטן, בין השדרה החמישית לשישית. השטח הכולל של הנכס הוא כ-8,300 מ"ר, בשני מגדלים, כל אחד בהסכם חכירה אחר, לתקופות של 75 ו-25 שנה. תמורת החכירה היא כ-2.5 מיליון דולר לשנה. סאמיט מעדכנת כי השלמת הרכישה צפויה להתרחש בשבועות הקרובים, וכי החברה ממשיכה לבחון עסקאות נוספות במתכונת דומה.

• חברת אפי נכסים הודיעה אתמול (ה') כי חברה בת שלה התקשרה עם חברה המאוגדת בלוקסמבורג בהסכם לרכישת מלוא ההחזקות של החברה הזרה בחברה המאוגדת בצ'כיה, המחזיקה במתחם הכולל כמה בנייני משרדים בפראג, צ'כיה, בשטח להשכרה של כ-25,600 מ"ר. התמורה בגין האחזקות בחברת הנכס חושבה לפי שווי נכס של כ-66.5 מיליון אירו. אפי נכסים מוסרת כי שיעור האכלוס בנכס עומד על כ-98%, וכי הוא מושכר לכ-30 שוכרים במשך חיים ממוצע (מח"מ) של כ-4.2 שנים. עוד מציינת החברה כי הנכס מניב הכנסות שנתיות של כ-4.4 מיליון אירו, המבטאות תשואה שנתית בשיעור של כ-6.6%.

• משלחת של בכירי משק החשמל ושל ראשי המועצות האזוריות בעוטף עזה ביקרה השבוע בתחנת הכוח צאלים - תחנת הכוח הפוטו-וולטאית הגדולה ביותר בישראל, שנמצאת בבעלות חברת שיכון ובינוי אנרגיה. אלון רווה, מנכ"ל שיכון ובינוי אנרגיה הנכנס, ואיציק איזמן, סמנכ"ל הפיתוח העסקי בשיכון ובינוי אנרגיה, אירחו את הסיור שעסק במיפוי הצרכים להוצאת אנרגיה מתחדשת מיישובי עוטף עזה ובשיקוף הפוטנציאל להקמת מתקנים סולריים באזור.

 

• חברת תים קאד מקבוצת מלם תים הודיעה השבוע כי חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם דאטומייט, חברת סטארט אפ ישראלית שפיתחה פלטפורמה לניהול ובקרה של פרוייקטי תשתית, על ידי שימוש בטכנולוגיות ענן, רחפנים ועיבוד תמונה. תים קאד מציינת כי בעקבות העסקה תרחיב את סל המוצרים שלה לתחום הביצוע והתשתיות. במסגרת ההסכם תשמש תים קאד כמפיצה בלעדית של פלטפורמת DatuBIM של דאטומייט בישראל, ותעניק שירות לפלטפורמה, לצד שירותים מקצועיים נלווים, לרבות שימוש ברחפנים לצרכי איסוף, מיפוי, מדידה, ניתוח המידע למעקב תהליכים והפקת דו"חות.

 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שיכון ובינויעיריית ירושליםהרשות לניירות ערךדירה להשכיראזוריםאיתמר בן דודLIVING בית בפארקאפי נכסיםהוועדה המקומית לתכנון ובנייהעיריית אור יהודהרון אבידןאלון רווהליאת שוחטLivingערן ענביםשכונת בית בפארקעו"ד ענבל דודסאמיטשכונת חומת שמואלאיציק איזמןתים קאדמלם תיםדאטומייטהוועדה המחוזית לתכנון ובניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...