גלנט: "אחרי שהרסתי בתי מחבלים עברתי לבנייה של בתים ליהודים"

יואב גלנט בכנס השמאים: "אני חייל של המדינה בתור שר בינוי ושיכון, והתאהבתי בתפקיד הזה" • "השגתי את היעד העיקרי בנדל"ן - בלמנו את מחירי הדירות"

שיתוף הכתבה
יואב גלנטיואב גלנט

"אחרי שהרסתי בתים של מחבלים עשיתי תיקון ועברתי לבנייה של בתים ליהודים. אני חייל של המדינה בתור שר בינוי ושיכון, והתאהבתי בתפקיד הזה", כך אמר היום (ג') שר הבינוי והשיכון יואב גלנט בכנס לשכת שמאי המקרקעין שמתקיים באילת, בשיחה אחד על אחד עם לי נעים כתבת חברת החדשות. 

גלנט נשאל לגבי ההישג הכי גדול שלו כשר בינוי ושיכון בקדנציה הזו ואמר כי "דבר ראשון בלמנו את מחירי הדיור. קיבלנו מציאות של עליית מחירים של 15% בשנה וב-100% בתוך עשור, והצלחנו לבלום את המגמה הזו - בסוף 2018 להערכתי המחירים יצביעו על ירידה של 1% לעומת 2017. 

"הישג נוסף קשור לקידום ההתחדשות העירוטונית בישראל - פיתחנו את התחום עד כדי שהתחדשות עירונית מהווה היום כ-30-40% מכלל הבנייה בישראל וזה הישג גדול, הקמנו והפעלנו 25 מינהלות מקומיות של התחדשות עירונית שמסייעת לתושבים בכל עיר; ייעלנו מאוד את קצב הבנייה בישראל, וכן יצרתי משהו שלא היה - הפכתי את המשרד ממשרד הבינוי למשרד הבינוי והשיכון. קודם לכן לא היה בכלל שיכון. כיום אנחנו מסייעים 
ל-250 אלף משפחות לגמור את החודש ולהשיג קורת גג. אנחנו מקדמים את הדיור הציבורי ומסייעים בשכר דירה לנזקקים. בסופו של דבר אינני בונה את החומה לבד אלא רק מניח אבן אחרי אבן", אמר גלנט.

שר הבינוי והשיכון נשאל מתי יירדו מחירי הדירות בישראל ואמר כי "מעולם לא דיברתי על ירידת מחירי דיור. אני מבין שהעניין קשור למאפייני מאקרו – ריבית, צמיחה של המשק וכולי – דברים שלא תלויים בי ואני לא יודע להתמודד איתו. אני את היעדים שלי בתחום המחירים השגתי בבלימה שלהם". 

- שר האוצר משה כחלון רוקן לך את התפקיד מתוכן

גלנט: "קיבלתי את התפיסה של כחלון שמרכזת את המשאבים העיקריים של ענף הנדל"ן בידי שר האוצר. הביצוע נעשה על ידנו – המנוע נמצא בידנו. במקביל פיתחנו נושאים שלא היו בעבר במשרד הבינוי והשיכון. אני חי עם האילוצים הפוליטיים האלה בסדר ואני מעדיף להתקדם קדימה ולא לריב עם השותפים שלי בממשלה. השילוב בין שר האוצר ביני עובד בצורה לא רעה".

- במה נכשלת בקנציה

"כנראה שביחסי ציבור, אם כל השאלות שלך הן כאלה", אמר גלנט בהומור. לדבריו, הוא לא מרוצה מקצב הדאגה והסיוע לאוכלוסיות החדשות. כמו למשל בדיור הציבורי – "עשיתי תוכנית ל-70 אלף דירות חדשות והתוכנית לא מתקדמת, ולא בגללי".

- תרצה להיות שר הביטחון?

"זה יהיה טוב למדינה אם אהיה שר ביטחון".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:יואב גלנטכנס לשכת שמאי המקרקעיןלי נעיםמחירי הדיורהתחדשות עירוניתמשה כחלון
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...