חדרה: אושרה תוכנית להתחדשות עירונית במרכז העיר; תכלול 400 יח"ד בחמישה בניינים מעורבי שימושים

הבניינים יהיו בני 26-18 קומות ויציעו גם שטח ציבורי פתוח עבור התושבים, גנים ומעונות יום • במנהל התכנון מציינים: "התוכנית מחייבת הקמה של קרן תחזוקה, שתאפשר גם לדיירים הקיימים להמשיך להתגורר במתחם"

שיתוף הכתבה
הדמיית מתחם העלייה השנייה בחדרה (משרד אנדרמן אדריכלים)הדמיית מתחם העלייה השנייה בחדרה (משרד אנדרמן אדריכלים)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה אישרה לאחרונה תוכנית להתחדשות עירונית במרכז העיר חדרה: מדובר בתוכנית על שטח של כ-7.5 דונמים, הממוקמת על רחוב העלייה השנייה, בין הרחובות הרצל והרב קוק שבמרכז העיר. היא כוללת הקמת חמישה מבנים חדשים שישלבו מגורים, מבני ציבור ומסחר, בני 26-18 קומות, ובהם 400 יחידות דיור. 

כיום מצויים במתחם שישה מבנים בני 4-2 קומות, ובהם 62 יחידות דיור, שיפונו לטובת הפרויקט החדש. התוכנית קובעת כי מתוך כלל יחידות הדיור, 100 יהיו דירות קטנות – שיעור של 25%, הגבוה יותר מהשיעור הנדרש על פי חוק. ממנהל התכנון נמסר כי "מדובר בשיעור גבוה יחסית של דירות קטנות לטובת זוגות צעירים, מאחר שהתוכנית נמצאת במרכז העיר, שבו קיים מחסור של דירות כאלו".

הדמיית מתחם העלייה השנייה בחדרה. משרד אנדרמן אדריכליםהדמיית מתחם העלייה השנייה בחדרה. משרד אנדרמן אדריכלים

כאמור, המתחם יהיה מתחם מעורב שימושים, כך שנוסף על יחידות הדיור מקצה התוכנית כ-850 מ"ר לטובת שטח ציבורי פתוח לרווחת תושבי השכונה, וכן שטחי ציבור עבור גני ילדים ומעונות יום. התוכנית, שתתבצע במתכונת פינוי-בינוי, יוצאת לדרך בקידומה של עיריית חדרה. היזמית היא חברת גשם החזקות , והתוכנית נערכה על ידי משרד אנדרמן אדריכלים.

התוכנית שאושרה מחייבת הקמה של קרן תחזוקה, שתאפשר גם לדיירים הקיימים להמשיך להתגורר במתחם. העיר חדרה ממצבת את עצמה בשנים האחרונות כעיר מובילה בהתחדשות עירונית ברמה הלאומית, ומושכת אוכלוסייה צעירה וחזקה התורמת לחיזוק העיר"

מתכננת מחוז חיפה במנהל התכנון, ליאת פלד, ציינה כי "מדובר בתוכנית להתחדשות עירונית במסגרת פינוי-בינוי שתהיה זרז להתחדשות אזור זה בעיר, ומתאימה לתוכניות התחדשות המקודמות מדרום לה. התוכנית שאושרה מחייבת הקמה של קרן תחזוקה, שתאפשר גם לדיירים הקיימים להמשיך להתגורר במתחם. העיר חדרה ממצבת את עצמה בשנים האחרונות כעיר מובילה בהתחדשות עירונית ברמה הלאומית, ומושכת אוכלוסייה צעירה וחזקה התורמת לחיזוק העיר".

נציין כי לאחרונה קודמו כמה וכמה תוכניות התחדשות עירונית בחדרה, שתיים מהן לא רחוק ממתחם העלייה השנייה – התוכנית לקריית הממשלה החדשה במרכז העיר, שאושרה בפברואר 2020, והתוכנית למתחם משרד החקלאות , שהופקדה בספטמבר אותה שנה. לצד אלו אושרו גם שתי תוכניות להתחדשות עירונית בשכונת גבעת אולגה שבמערב העיר – האחת במתחם אלי כהן והשנייה במתחם הגדוד העברי.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןהתחדשות עירוניתעיריית חדרהליאת פלדגשם החזקותמשרד אנדרמן אדריכליםהוועדה המחוזית לתכנון ובניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...