המפקחת על המקרקעין: "חוק המקרקעין אינו קובע כי אספת בעלי דירות צריכה להתקיים דווקא באופן פיזי"

הנתבע טען כי לא ניתנה הסכמת הדיירים לקיום אספה באמצעי זה • המפקחת הבכירה שרייבר: "בנסיבות שבהן קיים קושי לקיים אספה באופן פיזי, קיום האספה באמצעות אפליקציית זום היא פעולה סבירה"

שיתוף הכתבה
אספה באמצעות הזום אפשרית - אילוסטרציה (שאטרסטוק)אספה באמצעות הזום אפשרית - אילוסטרציה (שאטרסטוק)

האם יש צורך בהסכמת כל הדיירים לקיום אספת דיירים באופן מקוון, באמצעות אפליקציית ה"זום"? על פי המפקחת הבכירה על רישום מקרקעין, אביטל שרייבר, התשובה היא שלילית. כך עולה מתביעה שבה פסקה המפקחת לאחרונה.

למעשה, סוגיית האספה בזום הייתה רק חלק מהסיפור כולו: המדובר הוא על תביעה שהגישו מי שהציגו עצמם כנציגות דיירי בית משותף ברחוב הבבא סאלי בירושלים. הם דרשו מהתובע, בעל דירה בבניין, תשלום חוב שוטף לנציגות הבית המשותף, וכן מתן הרשאות לחשבון הבנק, שכן הוא שימש תקופה קצרה בעבר כחבר נציגות הבית המשותף. 

על פי טענות התובעת, התקיימו כמה ניסיונות לקיים אספת דיירים, והנתבע הכביד על תיאום אספה זו. לבסוף הוחלט לקיים את האספה בזום, והשתתפו בה תשעה מבין 12 בעלי הדירות. באספה זו נבחרה נציגות לבניין.

הנתבע טען כי אספת הדיירים, אשר התקיימה בזום, לצורך בחירת הנציגות המשותפת, לא התקיימה כדין, משום שבמודעות שנתלו לצורך קיום האספה נפלו פגמים מסיבות שונות, ועל כן לא ניתן היה לקיים את האספה כפי שנקבע באותן מודעות, ומכיוון שלא ניתנה הסכמת כל הדיירים לאספה כזו – כלומר לאספה מקוונת

בעל הדירה טען כי הנציגות לא נבחרה כדין, וכי ההחלטה לסיים תפקידו כנציג הנציגות התקבלה במרמה, ולכן אינו מסכים להעביר תשלומים שוטפים בעקבות כך. נוסף על כך טען הנתבע כי אספת הדיירים, אשר התקיימה בזום, לצורך בחירת הנציגות המשותפת, לא התקיימה כדין, משום שבמודעות שנתלו לצורך קיום האספה נפלו פגמים מסיבות שונות, ועל כן לא ניתן היה לקיים את האספה כפי שנקבע באותן מודעות, ומכיוון שלא ניתנה הסכמת כל הדיירים לאספה כזו – כלומר לאספה מקוונת.

לאחר שמיעת הצדדים החליטה המפקחת הבכירה שרייבר כי על השכן לשלם את החוב – שנצבר עוד מדצמבר 2017. נוסף על כך קבעה כי על הנתבע לשלם חובות שוטפים נוספים שהצטברו לאחר הגשת התביעה, ועד לסוף חודש דצמבר 2020. כמו כן קבעה המפקחת שהנציגות שנבחרה באספה שהתקיימה היא הנציגות של הבית המשותף, ועל כן באפשרותה להעביר על שמה את חשבון הבית המשותף.
 
בסופו של דבר, לגבי טענת הנתבע על קיום האספה בזום, קבעה שרייבר כך: "איני סבורה שהיה צורך בהסכמת כל בעלי הדירות לקיום האספה באמצעות אפליקציית זום, זאת מכיוון שחוק המקרקעין אינו קובע כי אסיפה צריכה להתקיים דווקא באופן פיזי, ויש לפרש את החוק באופן המאפשר קיומן של אספות בעלי דירות בדרך סבירה על פי הנסיבות. 

בנסיבות שבהן, עקב מגפת הקורונה וטענות הנתבע עצמו, נמצא כי קיים קושי לקיים אספה באופן פיזי, ומאידך כאשר קיימת החלטה של ערכאה זו על פיה יש לקיים אספה, קיום האספה באמצעות אפליקציית זום, כאשר אף בעל דירה לא הביע התנגדות לכך טרם האספה, היא פעולה סבירה"

בנסיבות שבהן, עקב מגפת הקורונה וטענות הנתבע עצמו, נמצא כי קיים קושי לקיים אספה באופן פיזי, ומאידך כאשר קיימת החלטה של ערכאה זו על פיה יש לקיים אספה, קיום האספה באמצעות אפליקציית זום, כאשר אף בעל דירה לא הביע התנגדות לכך טרם האספה, היא פעולה סבירה".

לעיון בהחלטה במלואה לחצו כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:המפקחת על רישום מקרקעיןאביטל שרייבראספת דייריםנציגות בית משותף
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...