עוד שכונת מגורים חדשה בחדרה: אושרה תוכנית ל-4,650 יחידות דיור במרכז העיר, על 800 דונם

הוועדה המחוזית הודיעה על האישור כארבעה חודשים לאחר הפקדת התוכנית ל"שכונת הפרפרים" • השכונה החדשה תקום בסמוך לתחנת הרכבת של העיר ותציע בינוי של עד 24 קומות

שיתוף הכתבה
הדמיית השכונה החדשה בחדרה (יסקי-מור-סיון אדריכלים)הדמיית השכונה החדשה בחדרה (יסקי-מור-סיון אדריכלים)

אושרה תוכנית לשכונה חדשה נוספת בחדרה: הוועדה המחוזית חיפה הודיעה היום (ד') כי החליטה לאשר תוכנית להקמת שכונת מגורים חדשה על קרקע פרטית במרכז העיר - תוכנית הכוללת 4,650 יחידות דיור, כ-160 דונם עבור מבני ציבור, 31,000 מ"ר עבור שטחי תעסוקה וכ-160 דונם של שטחים פתוחים. נזכיר כי בסוף דצמבר 2020 החליטה הוועדה על הפקדת תוכנית לשכונה חדשה נוספת בעיר, "שכונת הפרפרים" שתציע 3,000 יח"ד.

התוכנית משתרעת על פני כ-800 דונם, וממוקמת בסמוך לתחנת הרכבת של העיר ולכביש 4. לדברי מנהל התכנון, "היא ממשיכה את הבינוי בשכונת בית"ר המתחדשת ואת המרקם הבנוי הקיים בעיר מצפון. שטח התוכנית נקבע כשטח לפיתוח בתוכנית המתאר הכוללנית של העיר (חד/2020) ובתוכנית המתאר המחוזית".

מתוך כלל יחידות הדיור בשכונה, 1,162 יהיו דירות קטנות, 250 יחידות דיור יוקצו עבור דיור מוגן ו-250 יחידות דיור יוקצו עבור דיור בר-השגה. מבני המגורים בשכונה יהיו בני 21-7 קומות, אך יהיו בה גם מבנים מעורבי שימושים – מגורים, תעסוקה, מסחר ושטחים למוסדות ציבור - לאורך רחוב יהודי פקיעין בשכונה, שיהיו בני 24-23 קומות. בדופן התוכנית הצמודה לכביש 4 מתוכננים מבנים למסחר ולתעסוקה, בני 8-7 קומות; מסביב לפארק המרכזי מתוכננים מבני מגורים בני 14-13 קומות; בשאר חלקי התוכנית הבינוי יהיה בין שבע לעשר קומות. 

התוכנית כוללת כ-160 דונם עבור שטחי ציבור, שייתנו מענה הן לצורכי השכונה והן לתוכניות התחדשות עירונית המקודמות באזור, ובהן הקמת קריית חינוך חדשה, בתי כנסת, גנים ומעונות יום, מועדון נוער ועוד

נוסף על כל אלו התוכנית כוללת כ-160 דונם עבור שטחי ציבור, שייתנו מענה הן לצורכי השכונה והן לתוכניות התחדשות עירונית המקודמות באזור, ובהן הקמת קריית חינוך חדשה, בתי כנסת, גנים ומעונות יום, מועדון נוער ועוד. כמו כן, התוכנית כוללת כ-160 דונם של שטחים פתוחים, מתוכם כ-45 דונם של פארק ציבורי במרכז התוכנית. 

בהיבט התחבורתי התוכנית מציעה הקמת שני צירים ראשיים הכוללים נתיב תחבורה ציבורית, שאחד מהם יתחבר לתחנת הרכבת. נוסף על כך, מוצע חיבור חדש לכביש 4 בדרום התוכנית, שישפר את הכניסות והיציאות מהשכונה. 

התוכנית הוכנה במסגרת שיתוף פעולה בין בעלי הקרקע הרבים במתחם, ותוך תיאום בין גופים ורשויות שונות כמו קק"ל, רשות הניקוז, נתיבי ישראל ועוד. היא יוצאת לדרך ביוזמת אותם בעלי קרקע פרטיים, בשיתוף עיריית חדרה, ונערכה על ידי משרד יסקי-מור-סיון אדריכלים.

"התוכנית שמה דגש גם על שמירת שטחים פתוחים", נכתב בהודעת מנהל התכנון , "ובהתאם לכך כוללת הקמת רצועה ירוקה שתהווה חיץ בין השכונה לבין יער חדרה. התוכנית יוצרת חיבורים ליער, המהווה אתר נוף תרבות של ראשית המושבה בחדרה, לטובת פנאי ונופש עבור התושבים. לאחר תיאום עם קק"ל גם נקבעו הוראות להבטחת הזרמת מי נגר לכיוון היער (שזקוק להם לטובת בריכות החורף ושטחי ההצפה שלו), תוך שמירה על איכות גבוהה של המים".

מדובר בשכונה חדשה המבוססת על מדיניות מנהל התכנון לחיזוק עירוניות, וכוללת עירוב שימושים , רשת רחובות, קִרבה לשטחי ציבור, צפיפות גבוהה ועוד, הממשיכה את מרכז העיר לכיוון מערב, תוך חיבור השכונה החדשה אל תחנת הרכבת"

מתכננת מחוז חיפה במנהל התכנון, ליאת פלד, ציינה כי "מדובר בשכונה חדשה המבוססת על מדיניות מנהל התכנון לחיזוק עירוניות, וכוללת עירוב שימושים , רשת רחובות, קִרבה לשטחי ציבור, צפיפות גבוהה ועוד, הממשיכה את מרכז העיר לכיוון מערב, תוך חיבור השכונה החדשה אל תחנת הרכבת. 

התוכנית שומרת על חיץ ירוק בין השכונה המוצעת ליער חדרה הסמוך, שהשטחים המוצפים בו בחורף ימשיכו ליהנות מהזרמת מים נקיים. נוסף על כך, התוכנית מקצה שטחים רבים לצורכי ציבור שנועדו לסייע ולתמוך בתהליכי התחדשות עירונית המתרחשים במרכז העיר".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןעיריית חדרהליאת פלדתוכנית מתארקק"לנתיבי ישראלרשות הניקוזיסקי-מור-סיון אדריכליםחד/2020הוועדה המחוזית לתכנון ובניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...