עוד מאות יח"ד בנתניה: מתחם 14 במרכז העירוני החדש מבשיל – בזכות מהלך "רכישה עוינת"

הבנייה בקרקע תקודם למרות שלא הושגה הסכמתם של 30% מבעלי הקרקעות הפרטיות במתחם • 70% מהבעלים יבצעו למעשה רכישה כפויה של זכויות הסרבנים, בהליך של פירוק שיתוף, ובימים אלו כבר מתבצע מכרז יזמים

שיתוף הכתבה
הדמיית המרכז העירוני החדש, שבו נמצא גם מתחם 14 (עיריית נתניה)הדמיית המרכז העירוני החדש, שבו נמצא גם מתחם 14 (עיריית נתניה)

מתחם 14 במרכז העירוני החדש בנתניה עולה שלב: לאחר ניסיונות רבים הושגה הסכמה של 70% מבעלי הקרקעות הפרטיים במתחם, ליישום התוכנית שאישרה הוועדה המחוזית בסוף 2019 – ולמרות שישנם 30% מבעלי הקרקעות שלא מסכימים לתוכנית נראה שהיא תצא לדרך, ולאחרונה אף החל להתנהל מכרז יזמים לבחירת המבצעים.

מתחם 14 הוא שטח פתוח המשתרע על שטח של 16.7 דונם, בלב העיר נתניה, וכולל 33 חלקות, 28 מתוכן בבעלות פרטית. הוא נמצא לא רחוק מהתוכנית שהופקדה לאחרונה על ידי הוועדה המחוזית, וכוללת 738 יחידות דיור חדשות

במתחם מקודמת תוכנית חדשה, שתאפשר לשלש את זכויות הבנייה הקיימות, ולהגיע לכ-350 עד 400 יחידות דיור חדשות, בבינוי שיכלול שלושה מגדלים רבי קומות בחזית לרחוב אוסקר שינדלר הסמוך למתחם. הבניינים יציעו קומה מסחרית גבוהה, 3-1 קומות משרדים, ובנסיגה משמעותית - 25 קומות מגורים טיפוסיות + קומה חלקית עליונה

במתחם 14 מקודמת תוכנית חדשה, שתאפשר לשלש את זכויות הבנייה הקיימות, ולהגיע לכ-350 עד 400 יחידות דיור חדשות, בבינוי שיכלול שלושה מגדלים רבי קומות בחזית לרחוב אוסקר שינדלר הסמוך למתחם. הבניינים יציעו קומה מסחרית גבוהה, 3-1 קומות משרדים, ובנסיגה משמעותית - 25 קומות מגורים טיפוסיות + קומה חלקית עליונה. בסך הכול מתוכננות 30 קומות נטו כל בניין.

נוסף על אלו, בחזית לרחוב קרל לוץ, מתוכננים עוד שני מבנים שיכללו קומת קרקע ללא מסחר ועוד שמונה קומות מגורים טיפוסיות וקומה חלקית עליונה. אלו יהיו מבנים בני עשר קומות לכל היותר. בחזית זו ייבנו גם שלושה מבני ציבור.

בעקבות אישור ועדות התכנון הודיעה עיריית נתניה לבעלי הקרקעות כי כל מתחם במרכז העירוני החדש – קרקע בשטח 780 דונם בסך הכול, שעליה מתוכננות 6,300 יח"ד - שיצליח להתארגן ולגבש את בעלי הזכויות להגשת תכנית, יוכל להגיש תוכניות בניין עיר. בהתאם לכך הגיעה העירייה להסכמות עם נציגי בעלי הקרקעות במתחם 14, ועם עו"ד דוד בסון המייצג אותם, לפיהן די בחתימתם של 70% מבעלי הזכויות על מנת לקדם את הליכי התכנון ולבחור חברה יזמית מבצעת באמצעות מכרז.

עו"ד דוד בסון, שותף במשרד עו"ד הרטבי, בורנשטיין, בסון, מנהל עבור בעלי הקרקע את מכרז היזמים, תוך קידום התארגנות ייחודית במאפשרת את ביצוע המיזם באמצעות הרוב, על ידי רכישה כפויה של זכויות הסרבנים בהליך של פירוק שיתוף. ב"סלנג דיני התאגידים" מכונה רכישה כזאת "רכישה עוינת", המקובלת בדיני חברות. 

לדברי עו"ד בסון "מדובר בחידוש משפטי, שכן באמצעות הליך תכנוני – על ידי שימוש בחוק התכנון והבנייה – ייעשה פרויקט נדל"ני , שיקודם בצורה מיטבית העולה על הטכניקה המקובלת היום בענייני פינוי-בינוי ובמיזמי תמ"א 38 לדוגמה, העתירים בהתנגדויות סרבנים.

עקב המקום המצוין שבו נמצא המתחם בנתניה, וכן בשל גודל המתחם והזכויות, החברות המובילות בשוק הנדל"ן מתמודדות במכרז על מנת להצטרף ליוזמה, תרתי משמע, ולהיות היזמיות שיובילו את הפרויקט מול הבעלים"

עקב המקום המצוין שבו נמצא המתחם בנתניה, וכן בשל גודל המתחם והזכויות, החברות המובילות בשוק הנדל"ן מתמודדות במכרז על מנת להצטרף ליוזמה, תרתי משמע, ולהיות היזמיות שיובילו את הפרויקט מול הבעלים".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיריית נתניהמשרד הרטבי, בורנשטיין, בסון ושות'עו"ד דוד בסוןמתחם 14המרכז העירוני החדש בנתניהרכישה עוינת
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...