הכירו את "ניו מג'דל": השכונה החדשה של מג'דל שאמס – עם 821 יחידות דיור ו-100 חדרי מלון

התוכנית, שמשתרעת על פני כ-371 דונם במערב הכפר שבצפון הגולן, הופקדה על ידי הוועדה המחוזית • תציע גם 749 מ"ר שטחי ציבור, 11,050 מ"ר שטחי מסחר ו-4,595 מ"ר שטחי תעסוקה

שיתוף הכתבה
מג'דל שמס (שאטרסטוק)מג'דל שמס (שאטרסטוק)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה צפון הודיעה אתמול (ד') על הפקדת תוכנית מתאר מקומית להרחבת מג'דל שמס – שכונת ניו מג'דל, אשר תכלול 821 יחידות דיור חדשות. התוכנית תוקם בצד המערבי של הכפר שבצפון רמת הגולן, ממערב לכבישים 989 ו-9898. יש לציין כי התוכנית אושרה להפקדה בינואר 2020.

"התוכנית באה לתת מענה לתוספת מגורים, מוסדות ציבור וחינוך, מלונאות, תעסוקה ומסחר על שטחי מדינה", כך נכתב בדברי ההסבר. "שטח זה נבחר לאחר בחינה של המרחב הסובב את מג'דל שמס, ונמצא המתאים ביותר - בשל זמינות הקרקע והודות לטופוגרפיה מתונה יחסית המאפשרת בנייה.

על אף התנאים הפיזיים המאתגרים, השכונה מתוכננת לתנועת הולכי רגל, תחבורה ציבורית ומכוניות. בצפון השכונה מוקמה שדרה ראשית, ולאורכה מגורים מעל קומת מסחר, מבני מסחר ותעסוקה, מלונאות ומוסדות ציבור ותרבות. השכונה מחולקת לארבעה אזורים שבהם נגישות לגני ילדים, שטחים ציבוריים פתוחים ומסחר"

התוכנית חולשת על כ-370 דונם ומתוכננת על מדרון לא אחיד, בשיפועים ובכיווני שיפוע הפונה לכיוון דרום-מערב. על אף התנאים הפיזיים המאתגרים, השכונה מתוכננת לתנועת הולכי רגל, תחבורה ציבורית ומכוניות. בצפון השכונה מוקמה שדרה ראשית, ולאורכה מגורים מעל קומת מסחר, מבני מסחר ותעסוקה, מלונאות ומוסדות ציבור ותרבות. השכונה מחולקת לארבעה אזורים שבהם נגישות לגני ילדים, שטחים ציבוריים פתוחים ומסחר".

על פי התוכנית, הרחוב הראשי של השכונה חוצה אותה מצפון לדרום, ומחבר אותה ישירות אל כבישים אזוריים המובילים לכפר, וליישובים הסמוכים מסעדה, נווה אט"יב ונמרוד. התוכניות כוללות, כאמור, גם שטחי מלונאות עבור 100 חדרי מלון (8,308 מ"ר בסך הכול), וכן 17,749 מ"ר שטחי ציבור, 11,050 מ"ר שטחי מסחר ו-4,595 מ"ר שטחי תעסוקה. הבינוי בשכונה יהיה עד שש קומות, ומיועד לשמור, יש להניח, על בינוי במאפיינים דומים לאלו הקיימים כיום.

היזמים והמגישים של התוכנית הם משרד הבינוי והשיכון והוד אבו ליל. העורכת הראשית היא אדריכלית יעל סיוון-גייסט; יועצת הנוף היא אדריכלית נוף רותי ארני; המתכנן הוא מהנדס משה פינקל ממשרד פינקל את פינקל; והמודד הוא ג'ודת דאהר ממשרד ג. דאהר מדידות הנדסה ובניה.

לעיון במסמכי התוכנית לחצו כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד הבינוי והשיכוןניו מג'דלהוד אבו לילאדריכלית יעל סיוון-גייסטאדריכלית נוף רותי ארנימשה פינקלמשרד פינקל את פינקלג'ודת דאהרמשרד ג. דאהר מדידות הנדסה ובניההוועדה המחוזית לתכנון ובניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...