הופקדה תוכנית להקמת שכונה חדשה ביאנוח-ג'ת שבגליל המערבי; תכלול 316 יח"ד

התוכנית תכלול גם שטחים למבני ציבור ושטחים פתוחים, וכן תאפשר הקמת יחידות לאירוח כפרי • מתחילת שנת 2021 הופקדו ואושרו שש תוכניות מגורים ביישובי מיעוטים ברחבי הצפון

שיתוף הכתבה
אורי אילן, יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה צפון (יח"צ)אורי אילן, יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה צפון (יח"צ)

תוכנית נוספת ליישובי המיעוטים בצפון: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה החליטה לאחרונה להפקיד תוכנית להקמת שכונת מגורים חדשה בישוב הדרוזי יאנוח-ג'ת שבגליל המערבי – כך מעדכן היום (ב') מנהל התכנון. התוכנית כוללת 316 יחידות דיור שיוקמו במבנים בני ארבע קומות, וכן שטחים למבני ציבור, שטחים פתוחים ויחידות אירוח כפרי.
 
התוכנית, בשטח שנקרא גם "מתחם 8", הוכנה במתכונת של איחוד וחלוקה ומהווה המשך לשכונות הקיימות בחלק הצפוני של הכפר יאנוח. עם אישור התוכנית, ניתן יהיה להגיש בקשות להיתרי בנייה, כך נמסר בהודעת המנהל.
 
"התוכנית, שקודמה בהובלת אגף תכנון מקומי במנהל התכנון, לצד לשכת התכנון וביוזמת המועצה המקומית יאנוח-ג'ת, משתרעת על שטח של כ-87 דונם", מצוין שם. "התוכנית הינה מתחם מאושר בתוכנית המתאר ג/18234, ומהווה נדבך חשוב במימוש תכנית זו". 

השכונה החדשה שתוקם תיתן מענה לצורכי הדיור של האוכלוסייה ביישוב, שמונֶה כיום כ-6,679 תושבים, כ-70% מהם מתגוררים ביאנוח. התוכנית כללה הליך של שיתוף ציבור נרחב עם בעלי הקרקע והתושבים, שבחן בקפידה את צורכי התושבים והיישוב. היא נערכה על ידי אדריכל רוזה דיאמנט ממשרד "יהלום בגליל".

נציין כי בשנה האחרונה קודמו לא מעט תוכניות ביישובי המיעוטים בצפון. כך למשל, בתחילת ינואר האחרון הופקדו שתי תוכניות לשכונות חדשות בכפר מרר הסמוך לכרמיאל, עם 1,200 יחידות דיור חדשות; מעט לאחר מכן, בפברואר, הופקדה תוכנית לרובע מגורים חדש בכפר כנא הסמוך לנצרת, ובו 2,235 יחידות דיור חדשות. ימים ספורים לאחר מכן הופקדה תוכנית המתאר ליישוב פקיעין, שתאפשר תוספת של 2,000 יחידות דיור חדשות ליישוב; ובמרץ אישרה הוותמ"ל את הקמת השכונה החדשה במג'ד אל כרום, עם 1,795 יח"ד חדשות.

מצוקת הדיור במגזר הערבי היא סוגיה מתמשכת וידועה, תוצאה של קיפאון רב שנים אשר הגורמים לו רבים. תוכניות כמו אלו שהופקדו לאורך השנה האחרונה, לצד קידום לא מעט תוכניות ביישובים ערביים בתקופה האחרונה במוסדות התכנון, עשויים לבשר על שינוי מסוים – אך רק כאשר יתממשו בשטח ניתן יהיה לדבר על תמורה אמיתית במצב.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןאורי אילןאדריכל רוזה דיאמנטיהלום בגלילהוועדה המחוזית לתכנון ובניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...