בהמשך לפרסום מאתמול (א'): אושר קו M3 של המטרו, והועבר לאישור הממשלה; קו M1S יעבור הליך פרסום נוסף

הוות"ל החליטה לאשר את התוכנית, וכעת היא עוברת לשלב האחרון שלה • יו"ר הוועדה, מרדכי כהן: "בשורה אדירה למשק ולאיכות החיים שלנו"

שיתוף הכתבה
יו"ר הוות"ל, מרדכי כהן. "בשורה אדירה למשק ולאיכות החיים שלנו" (משרד המשפטים)יו"ר הוות"ל, מרדכי כהן. "בשורה אדירה למשק ולאיכות החיים שלנו" (משרד המשפטים)

הוועדה לתשתיות לאומיות (הוות"ל) החליטה היום (ב') להעביר את קו M3 של המטרו לאישור הממשלה. זאת בהמשך לפרסום מאתמול, על הדיונים שנערכו בוועדה, ובוועדת המשנה להערות והשגות, משעות הבוקר.

הוועדה, בראשות מנכ"ל משרד הפנים, מדרכי כהן, החליטה להעביר לאישור הממשלה את התוכניות לקו המטרו תתל/103 שמקודמות על ידי נת"ע . עבור קו המטרו M1 דרום (תתל/101/א או M1S) החליטה הוועדה על הליך פרסום נוסף

הוועדה, בראשות מנכ"ל משרד הפנים, מדרכי כהן, החליטה להעביר לאישור הממשלה את התוכניות לקו המטרו תתל/103 שמקודמות על ידי נת"ע . עבור קו המטרו M1 דרום (תתל/101/א או M1S) החליטה הוועדה על הליך פרסום נוסף, בעקבות קבלת חלק מההשגות שעלו בדיון בוועדת המשנה.

אורכו הכולל של קו M3 הינו 40 ק"מ והוא כולל 25 תחנות. הקו מתחיל בהרצליה, עובר ברמת השרון, תל אביב, פתח תקוה, גבעת שמואל, קריית אונו, רמת גן, אור יהודה, אזור, חולון ומסתיים בבת ים. כמו כן, הקו כולל שלוחה לנתב"ג מאזור התעסוקה הדרומי המתוכנן באור יהודה. הקו יעבור במוקדים מטרופוליניים חשובים בהם: בית החולים אסותא רמת החיל, בית החולים בלינסון פ"ת, בית החולים שיבא תל השומר. באזורי התעסוקה הרצליה פיתוח, רמת החיל, קריית אריה, חולון מזרח, וניסנבוים בת ים, ובשדה התעופה בן גוריון. 

אורכו הכולל של קו 1M דרום הינו 45 ק"מ והוא כולל 31 תחנות. הקו מתחיל בצומת חולון וממשיך דרומה דרך חולון, וכולל שתי שלוחות - שלוחה מערבית דרך ראשון לציון, נס ציונה ורחובות, ושלוחה מזרחית העוברת בראשון לציון, באר יעקב, רמלה ולוד. שלוחה אחת של הקו מסתיימת בצומת ביל"ו ברחובות והשלוחה השנייה מסתיימת בלוד צפון - תחנת גני אביב. הקו יעבור במוקדים מטרופוליניים חשובים בהם: המרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא), בית החולים קפלן, מכון וייצמן והפקולטה לחקלאות ופארק המדע רחובות וצומת ביל"ו ברחובות. 

הוועדה החליטה לבצע בתוכניות שינויים מסוימים, ביניהם שינויים פרטניים כגון במיקום כניסות, תוספת פירים ושינויים מסוימים בהתוויה שנבעו מקבלת חלק מההשגות. כמו כן, הוועדה החליטה על צמצום של הגבלות הבנייה בתחום המטרו, זאת על מנת לצמצם ככל הניתן את הפגיעה בקניין ובבעלי הקרקע. 

בתוכנית שהופקדה ניתן היה לבנות רק עד לעומק של חמישה מטרים מעל מנהרות המטרו, ובמקרים מיוחדים עד עומק של עשרה מטרים. עם קבלת השינוי ניתן יהיה לבנות לעומק העולה על עשרה מטרים, במקומות שבהם מנהרת המטרו עמוקה מ-31 מטרים

בין היתר תוקנו גם הוראות התוכנית ביחס למגבלות הבנייה של המטרו באופן, שמרחיב את אפשרויות הבנייה מעל למנהרת המטרו והמרכיבים התפעוליים שלו. כך למשל, בתוכנית שהופקדה ניתן היה לבנות רק עד לעומק של חמישה מטרים מעל מנהרות המטרו, ובמקרים מיוחדים עד עומק של עשרה מטרים. עם קבלת השינוי ניתן יהיה לבנות לעומק העולה על עשרה מטרים, במקומות שבהם מנהרת המטרו עמוקה מ-31 מטרים. 

מנכ"ל משרד הפנים ויו"ר הוות"ל, מרדכי כהן: "בהמשך למדיניות שהוביל שר הפנים אריה דרעי, קידום פרויקט המטרו לקראת התחלת ביצוע הוא בשורה אדירה למשק ולאיכות החיים שלנו. היום מסתיים שלב הדיון בהתנגדויות שהושמעו בפני החוקרת, עו"ד תלמה דוכן, במסגרת קווים 101א' ו-103, שלב נוסף בדרך להקמת תחבורה ציבורית מיטבית בישראל. המטרו יאפשר התניידות מהירה ובקלות, ובתוך כך חסכון זמן מבוזבז על הכבישים. התושבים צפויים להזדמנויות תעסוקתיות חדשות במטרופולין, והכול בשיתוף פעולה פורה עם הרשויות המקומיות באזור". 

זהו יום חגיגי וחשוב למדינת ישראל. מדובר בתוכניות חשובות ומשמעותיות להמשך פיתוח מערכת הסעת המונים במטרופולין תל אביב - תוכניות שיש להן תרומה ניכרת לפתרון בעיית הגודש, לפקקים הקשים, לעידוד מעבר לתחבורה ציבורית, לצד העלאת איכות החיים במטרו וצמצום פערים חברתיים"

מנכ"לית מנהל התכנון, דלית זילבר: "זהו יום חגיגי וחשוב למדינת ישראל. מדובר בתוכניות חשובות ומשמעותיות להמשך פיתוח מערכת הסעת המונים במטרופולין תל אביב - תוכניות שיש להן תרומה ניכרת לפתרון בעיית הגודש, לפקקים הקשים, לעידוד מעבר לתחבורה ציבורית, לצד העלאת איכות החיים במטרו וצמצום פערים חברתיים. מדובר על תוכניות מידתיות המאזנות בין המטרה החשובה והתועלות הכלל ציבוריות, לבין זכות הקניין וצמצום במידת האפשר של הפגיעה במגישי ההשגות".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןדלית זילבראריה דרעימטרוות"למרדכי כהןקו מטרו M1קו מטרו M3עו"ד תלמה דוכן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...