מפיחים רוח חיים בתוכנית בלב המע"ר של ת"א: הוארך תוקף "תוכנית צקלג" בידי הוועדה המחוזית

מדובר בתוכנית שנמצאת בין הרחובות קרליבך וסעדיה גאון, אשר אושרה כבר ב-2008 אך נותרה "תקועה" בצנרת – ואולי כעת תתקדם שלב נוסף • מציעה בין היתר שני מגדלים מעורבי שימושים עם 94 יח"ד

שיתוף הכתבה
אזור התוכנית אשר "חזרה לחיים". צומת קרליבך בתל אביב (שאטרסטוק)אזור התוכנית אשר "חזרה לחיים". צומת קרליבך בתל אביב (שאטרסטוק)

האם התוכנית ה"תקועה" בלב תל אביב, שנותרה רדומה במשך שנים, תשוב לחיים? הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב הודיעה לאחרונה על הארכת תוקפה של "תוכנית צקלג" בלב העיר, בין הרחובות קרליבך וסעדיה גאון, בשמונה שנים. התוכנית מציעה מתחם של עירוב שימושים , שיכלול מגורים, מסחר ותעסוקה, בשני מגדלים בני 27 קומות.

מטרת התוכנית: שיפור ניצול הקרקע באזור מרכז העסקים הראשי (המע"ר), הסדרת שימושי הקרקע על פי המדיניות העירונית, שדרוג שטחי התעסוקה והוצאת שימושים מטרדיים קיימים, הוספת המגורים בסביבה והוספת שטחי ציבור נדרשים"

מטרת התוכנית היא "שיפור ניצול הקרקע באזור מרכז העסקים הראשי (המע"ר), הסדרת שימושי הקרקע על פי המדיניות העירונית, שדרוג שטחי התעסוקה והוצאת שימושים מטרדיים קיימים, הוספת המגורים בסביבה והוספת שטחי ציבור נדרשים. 

כל זאת יתבצע על ידי שינויי ייעוד של שימושי קרקע וקביעת דרכים ומעברים בתחום התוכנית, מ'אזור מסחרי מיוחד', ' מגרש חניה' ו'דרך מוצעת' ל'מרכז עסקים ראשי' (מע"ר) ולשטח לבנייני ציבור'; שינוי ייעוד רחוב 1108 מ'דרך' ל'דרך לביטול'; קביעת 'דרכים', 'דרכים משולבות' וזיקות הנאה לכלי רכב ולהולכי רגל, ושינוי ייעוד רחוב צקלג מדרך לדרך משולבת; קביעת מגרש לשטח לבנייני ציבור, משולב בשטח ציבורי פתוח; קביעת הוראות לאיחוד וחלוקה מחדש בהסכמה ו/או ללא הסכמת בעלים בתחום התוכנית, ויצירת מגרשי בנייה בייעוד מע"ר בתחום התוכנית; קביעת תכליות מותרות בתחום מגרשי הבנייה לשימושי מסחר, משרדים, מגורים ושירותי ציבור; קביעת מבננים וזכויות בנייה למגרשי הבנייה הכלולים בתוכנית, בייעוד למשרדים, למסחר ולמגורים".

התוכנית אף מפרטת את חלוקת המגרשים: מבנן 1 - שני מגרשים המיועדים לבנייה של עד 25 קומות מעל שתי קומות מסחר ובגובה מקסימלי של 125 מ', בשטח עיקרי של 12,300 מ"ר ומגרש נוסף המיועד לייעוד משולב של שטח ציבורי פתוח ושטח לבנייני ציבור; מבנן 2 מגרש עם מבנה בגובה עד שבע קומות, בשטח עיקרי של 2,250 מ"ר; מבנן 3 – מגרש שבו תהיה הוספת שתי קומות בקונטור הבניינים הקיימים.

עוד כוללות הוראות התוכנית קביעה כי מספר יחידות הדיור המרבי בתחומה לא יעלה על 94 יח"ד; והוראות לפיתוח כיכרות ומעברים לשימוש הציבור ולרישום זיקות הנאה בתחומם. התוכנית משתרעת על פני כעשרה דונמים, ותכלול גם 1,910 מ"ר עבור מבני ציבור ו-4,940 מ"ר תעסוקה

עוד כוללות הוראות התוכנית קביעה כי מספר יחידות הדיור המרבי בתחומה לא יעלה על 94 יח"ד; והוראות לפיתוח כיכרות ומעברים לשימוש הציבור ולרישום זיקות הנאה בתחומם. התוכנית משתרעת על פני כעשרה דונמים, ותכלול גם 1,910 מ"ר עבור מבני ציבור ו-4,940 מ"ר תעסוקה.

השטח המדובר נמצא בין הרחובות 1104 בצפון, קרליבך במזרח, סעדיה גאון במערב ובניין משרדים שפונה לרחוב לינקולן בדרום. מדובר למעשה ברחבה הכלואה בין בניינים, ומהווה חלק מתוכנית גדולה יותר, ששטחה 27 דונם, באזור גשר מעריב לשעבר. מטרתה של התוכנית היא יצירת חיבור בין לב העיר לבין אזור התעסוקה שלאורך דרך בגין, כמו גם יציאת מתחם הדומה לרחבת גבעון המתחדשת שנמצאת לא רחוק משם.

לעיון במסמכי התוכנית מ-2008 לחצו כאן

במשך תקופה ארוכה התוכנית לא התקדמה כלל, וזאת למרות שאושרה לראשונה כבר ב-2008. כעת, עם הארכת תוקפה, יש להניח שהיא תותאם למדיניות הנוכחית של הוועדה המחוזית ושל עיריית תל אביב, ואולי כך תצא סוף-סוף לדרך ותאפשר בנייה חדשה באחת הקרקעות האחרונות שנותרו באזור זה, ובוודאי אחת היקרות באזור ובגוש דן כולו.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עירוב שימושיםעיריית תל אביבמתחם צקלג בתל אביבהוועדה המחוזית לתכנון ובניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...