הוותמ"ל אישרה את תוכנית "מתחם דרומי ערערה" – 3,750 יחידות דיור בשטח של 2,100 דונם

התוכנית כוללת, בין היתר, גם שטחי תעסוקה, מסחר ותעשייה נקייה – ומורה על הקמת מחלף חדש בחיבור בין היישוב לכביש 65 • "חלק ממהלך רחב של קידום תוכניות רבות ביישובי החברה הערבית בוותמ"ל"

שיתוף הכתבה
הדמיית תוכנית הוותמ"ל בערערה (מילול-קורן אדריכלים)הדמיית תוכנית הוותמ"ל בערערה (מילול-קורן אדריכלים)

עוד תוכנית מגורים מבשילה ביישוב ערבי בצפון: הוותמ"ל אישרה היום את תוכנית "מתחם דרומי ערערה" ביישוב שבדרום ואדי ערה, לא רחוק מאום אל-פאחם. שטחה הוא 2,100 דונם, והיא מציעה תוספת של 3,750 יחידות דיור חדשות ליישוב.

התוכנית כוללת, בין היתר, הסדרה של כ-300 מבנים קיימים, ומסדירה את התשתיות הנדרשות לטובתם ולטובת יחידות הדיור החדשות. כשליש מיחידות הדיור החדשות בתוכנית מוקמו על אדמות מדינה, וישווקו במכרזים עתידיים כמענה למגורים של זוגות ומשפחות חסרות קרקע ביישוב

התוכנית כוללת, בין היתר, הסדרה של כ-300 מבנים קיימים, ומסדירה את התשתיות הנדרשות לטובתם ולטובת יחידות הדיור החדשות. כשליש מיחידות הדיור החדשות בתוכנית מוקמו על אדמות מדינה, וישווקו במכרזים עתידיים כמענה למגורים של זוגות ומשפחות חסרות קרקע ביישוב. במערב היישוב כוללת התוכנית שטחי תעסוקה, מסחר ותעשייה נקייה בסמוך לאזור התעסוקה הקיים. 

נוסף על כך, ישנו היטב תחבורתי חשוב בתוכנית - הקמת מחלף חדש בחיבור היישוב אל כביש 65, והוספת נתיב תחבורה ציבורית ומרכז תחבורה חדש, "אשר יביאו לשיפור השירות בתחבורה ציבורית ליישובי ואדי ערה בכלל ותושבי ערערה בפרט", נכתב בהודעת משרד הפנים. יש לציין כי כביש ואדי ערה, כביש 65, הוא אחד הפקוקים והעמוסים בכבישי הצפון, ובניית מחלף מעליו עשויה להביא להקלה בעומסים.

קידום התוכנית נעשה תוך הליך שיתוף ציבור ייחודי בהיקפו בהובלת המועצה המקומית. "הקמת התוכנית תאפשר מתן מענה למצוקת הדיור ביישוב, בהתאמה למדיניות הממשלה למתן פתרונות דיור ביישובים הערביים"

"מתחם דרומי ערערה" הוכן ביוזמת משרד הבינוי והשיכון והמועצה המקומית ערערה, ונערך על ידי משרד מילול-קורן אדריכלים. קידום התוכנית נעשה תוך הליך שיתוף ציבור ייחודי בהיקפו בהובלת המועצה המקומית. "הקמת התוכנית תאפשר מתן מענה למצוקת הדיור ביישוב, בהתאמה למדיניות הממשלה למתן פתרונות דיור ביישובים הערביים", מצוין בהודעה.

אדית בר, ראש מנהל הפיתוח במשרד הפנים ויו"ר הוותמ"ל: "אני מברכת על אישור התוכנית, על שיתוף הפעולה ועל מעורבות הרשות המקומית בתהליך. התוכנית תאפשר את פיתוח היישוב, תוך מתן מענה לצורכי דיור התושבים והתשתיות הדרושות לאורך שנים ארוכות. אישור התוכנית מהווה חלק ממהלך רחב של קידום תוכניות רבות ביישובי החברה הערבית בוותמ"ל, על בסיס החלטות הממשלה בנושא".

התוכנית פורצת דרך בכל המובנים, ובמיוחד בדרך של שיתוף הציבור ובניית ההסכמות. מחוז חיפה הוביל בשנים האחרונות כמה תוכניות דגל, וזו הראשונה שמקבלת תוקף ומהווה דוגמה להצלחה בתכנון בחברה הערבית"

ורד סולומון ממן, אדריכלית ראשית משרד הבינוי והשיכון : "התוכנית שקידם מחוז חיפה של משרד הבינוי והשיכון , בהובלת אדריכל המחוז הוד אבו ליל, פורצת דרך בכל המובנים ובמיוחד בדרך של שיתוף הציבור ובניית ההסכמות. מחוז חיפה הוביל בשנים האחרונות כמה תוכניות דגל, וזו הראשונה שמקבלת תוקף ומהווה דוגמה להצלחה בתכנון בחברה הערבית. משרד הבינוי והשיכון דוגל בהכנת תוכניות המותאמות לחברות ולתרבויות השונות, ובהכלת האוכלוסיות השונות. נמשיך ללוות את הרשויות המקומיות הרבות ולהוביל איתן תכנון איכותי לטובת התושבים".

נזכיר כי לאחרונה – בהמשך לסדרה של תוכניות שקודמו במוסדות התכנון השונים ביישובי המיעוטים בצפון – הופקדה תוכנית להקמת שכונה חדשה גם ביישוב יאנוח-ג'ת שבגליל המערבי, עם 316 יחידות דיור חדשות.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מנהל התכנוןמשרד הבינוי והשיכוןמשרד הפניםאדית ברורד סולומון ממןמתחם דרומי ערערהכביש 65המועצה המקומית ערערהמשרד מילול-קורן אדריכליםאדריכל הוד אבו ליל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...