אושרה למתן תוקף תוכנית המתאר הכוללנית לזכרון יעקב; יעד האוכלוסייה – 37,000 תושבים

התוכנית מאפשרת תוספת של כ-4,200 יח"ד, לצד כ-330,000 מ"ר שטחים מניבים וכן חיזוק לב המושבה במלונות תיירות, אלמנטים לתיירות חקלאית ועוד • התוכנית גם קובעת הנחיות לשמירת המסדרונות האקולוגיים העוברים ביישוב

שיתוף הכתבה
זכרון יעקב (שאטרסטוק)זכרון יעקב (שאטרסטוק)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה חיפה אישרה למתן תוקף את תוכנית המתאר הכוללנית לזכרון יעקב. התוכנית, 353-0440131, ביוזמת הוועדה המחוזית, משרד הבינוי והשיכון ו-ועדת היגוי בין-משרדית, כוללת תוספת של כ-4,200 יחידות דיור, שייתנו מענה ליעד אוכלוסייה של 37,000 תושבים עד שנת היעד 2040. 

עיקר התוספת שתאפשר התוכנית ליישוב היא בשכונת "זכרונה" - שכונה חדשה המקודמת בימים אלו גם בתוכנית מפורטת (כ-1,200 יחידות דיור), ואושרה בספטמבר 2020

בסך הכול מאפשרת התוכנית את הגדלת מספר יחידות הדיור ביישוב עד לכ-15,700. עיקר התוספת שתאפשר התוכנית ליישוב היא בשכונת "זכרונה" - שכונה חדשה המקודמת בימים אלו גם בתוכנית מפורטת (כ-1,200 יחידות דיור), ואושרה בספטמבר 2020

שטח תכנית המתאר הינו כ-32,000 דונם, שהם כל מרחב התכנון של המועצה המקומית זכרון יעקב. נוסף על יחידות הדיור, התוכנית מוסיפה גם כ-330,000 מ"ר עבור שטחי מסחר, תעסוקה ותיירות. סך כל השטחים המניבים (שאינם למגורים) בתוכנית עומד על 927,000 מ"ר. עיקר שטחי התעסוקה יתווספו במערב היישוב (בצמוד למרכז הקניות "מול זכרון"). בסמוך לתחנת הרכבת המתוכננת יוקם אזור תעסוקה משותף לזכרון, למועצה האזורית חוף כרמל, לג'סר א-זרקא ולפארדיס. בהתאם לכך, התוכנית כוללת את שדרוג מערכת הדרכים לאורך כביש 4 והבטחת נגישות היישוב אל תחנת הרכבת ואל אזור התעסוקה. 

"התוכנית קובעת הנחיות לשמירת המסדרונות האקולוגיים העוברים בתחום היישוב", כך בהודעת מנהל התכנון, "זאת כחלק מהליך תכנוני שקודם בוועדה המחוזית לסימון ולשמירת מסדרונות אקולוגיים היוצרים רשת של שטחים פתוחים. כמו כן, התוכנית שמה דגש על היבט השימור, וכפועל יוצא מזה מציעה שימור של המבנים ההיסטוריים הרבים הקיימים ביישוב. בהיבט התיירותי, התוכנית מציעה את חיזוק לב המושבה ההיסטורי, הקמת מלונות בוטיק, תיירות חקלאית ועוד".

התוכנית מבקשת לשמר את המורשת התרבותית המקומית הייחודית, את החקלאות ואת המבנים ההיסטוריים שנשתמרו במרכז המושבה, כחלק מהמאפיינים בזהותה ובמיתוגה ברמה המקומית והארצית. זאת, לצד פיתוח היישוב ויצירת בסיס תכנוני להמשך צמיחתו"

מתכננת מחוז חיפה במנהל התכנון, ליאת פלד, ציינה כי "התוכנית מבקשת לשמר את המורשת התרבותית המקומית הייחודית, את החקלאות ואת המבנים ההיסטוריים שנשתמרו במרכז המושבה, כחלק מהמאפיינים בזהותה ובמיתוגה ברמה המקומית והארצית. זאת, לצד פיתוח היישוב ויצירת בסיס תכנוני להמשך צמיחתו, תוך הבטחת איכות חיים לתושביו". 

זכרון יעקב נוסדה בשנת 1882 כמושבת איכרים חקלאית, והיא נמנית עם המושבות הראשונות בארץ ישראל. מקומה במחוז חיפה, בנפת חדרה, במורדותיו הדרום-מערביים של רכס הכרמל. כיום מתגוררים ביישוב כ-24,000 תושבים. סמיכותו של הישוב לכבישים הארציים המרכזיים 2, 4, ו-6 תורמת לנגישות גבוהה יחסית למטרופולין ת"א וחיפה.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ליאת פלדתוכנית מתארהמועצה המקומית זכרון יעקבשכונת זכרונההוועדה המחוזית לתכנון ובניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...