מישהו לעצב איתו: "הבית שלכם צריך לשקף את מי שאתם ואת מה שאתם אוהבים"

לכל בית יש קסם משלו שרק מחכה לידיים הנכונות שיעצבו אותו, סיפור אישי של דייריו שרוצה לקבל ביטוי ויזואלי • עמית ישראל – מעצב הפנים שפועל בתחום כבר למעלה מ-17 שנה, מביא עמו חזון עיצובי ייחודי שמקים על רגליו את הסיפור של כל בית: "כל פרויקט חדש מעניק לי הזדמנות להפליג בדמיון למחוזות חדשים כדי להעניק לאנשים את הבית שתמיד חלמו עליו"

שיתוף הכתבה
הזדמנות להפליג בדמיון. דירה בעיצובו של עמית ישראל (ארקדי ראסקין ודורון לצטר)הזדמנות להפליג בדמיון. דירה בעיצובו של עמית ישראל (ארקדי ראסקין ודורון לצטר)

עוד לפני שהתחילה הספירה זכה עיצוב פנים הבית לחשיבות עליונה. היוונים שהציגו לעולם את המונח "אסתטיקה", היו אלו שהמחישו את הכוח העצום שיש לדואט של יופי ואופי בתוך הבית ואת המשמעות שלו עבור התחושות האישיות של האדם.

קפיצה קטנה של כמה אלפי שנים קדימה אל ציוויליזציה מתקדמת יותר, והנה בשנת 2021, דווקא כשהעולם כולו נמצא תחת משבר עולמי חסר תקדים שהוביל אותנו לסגרים בין ארבע קירות, נוצרת בקרב הציבור הבנה מחודשת באשר להשפעה הרבה שיש לעיצוב הבית על הנפש של האדם ועל רמת הנוחות שלו במקום האינטימי ביותר שקיים עבורו.

(לעיצוב הבית יש השפעה על נפש ועל הנוחות של האדם. (צילום: דורון לצטר(לעיצוב הבית יש השפעה על נפש ועל הנוחות של האדם. (צילום: דורון לצטר

הקורונה יצרה מציאות של שהייה מתמשכת בבתים ועל הדרך גם גרמה לאנשים לשאוף לסביבת מגורים המתכתבת עם האופי והטעם האישי שלהם, ואם אפשר, שתספק גם מרחב תנועה גדול יותר ופונקציונליות מקסימלית.

מחזיר את הצבע לפנים

עיצוב פנים הבית הוא כבר מזמן אינו נחלתם של פריבילגים בלבד. הוא גם יותר מעוד ביטוי ויזואלי לאופיו של אחד או סמל סטטוס מעורר קנאה. לבית שבו בחירת הצבעים היא נכונה, סידור הרהיטים מתוכנן בקפידה ומאחורי הנראות שלו מסתתרת שפה עיצובית ברורה – יש השפעה חיובית על איכות החיים ועל מצב הרוח של הדיירים. ואם נשאל את מעצב הפנים עמית ישראל, בעלי סטודיו בוטיק "Amit Israel Design" – ככל שהעיצוב נועז והשימוש בחומרים הוא רב יותר, כך גם הבית ישדר יותר שמחה וחמימות לדייריו.

אין אצלי בתים מינימליסטים. ככל שחלפו השנים סיגלתי לעצמי סגנונות עיצוב חדשים, מתקדמים יותר, נועזים יותר, כאלו שמתנערים מהמוכר והידוע, המייצרים רגש בכל חלל של הבית"

"קו העיצוב שלי הוא מודרני עם נגיעות אקלקטיות ואני עושה שימוש בהמון חומרים, טקסטורות ואלמנטים" מתאר עמית ישראל שלזכותו נזקפים פרויקטים מוצלחים בכל רחבי גוש דן וירושלים, כמו גם פרסים יוקרתיים בתחרויות ותערוכות תחת הכותר 'עיצוב וחדשנות'.

"אין אצלי בתים מינימליסטים", מדגיש ישראל, "ככל שחלפו השנים סיגלתי לעצמי סגנונות עיצוב חדשים, מתקדמים יותר, נועזים יותר, כאלו שמתנערים מהמוכר והידוע, המייצרים רגש בכל חלל של הבית". 

עיצוב של חוויה

מעצב פנים איכותי יתאים את הנראות והפונקציונליות של הבית לאופי של דייריו. אבל כדי שזה יקרה, עליו קודם להכיר אותם ולהבין את הקו העיצובי המועדף עליהם. באופן טבעי, לפעמים גם  עולים מעט חששות לגביי העבודה עם מעצב הפנים והאם בכלל תיווצר כימיה שתוביל לשפה עיצובית משותפת. ועל כך מספר עמית: "תהליך העיצוב שלי הוא בסימן חוויה משותפת עבור הלקוחות וגם עבורי. התקשורת בינינו היא פתוחה והכי אישית שיש, אני דואג שהלקוחות יהיו מחויכים מתחילת תהליך העיצוב ועד סופו, וכמובן גם אחריו. במהלך העבודה אני מתחבר עם הלקוחות כאילו אנחנו מכירים שנים ומתייחס לעיצוב הבית שלהם כאילו מדובר בבית שלי".

"אני מגיע פיזית לנכס ובוחן בעיניים שלי את הקו העיצובי שלו" מתאר עמית ישראל את שיטת העבודה שאימץ לאורך שנותיו הרבות בתחום. "אני שואל את הלקוחות את כל השאלות הנכונות כדי לגלות מי עומד מולי; מהם המאווים שלהם, החלומות שלהם, ואיך אני יכול להגשים אותם בצורה של עיצוב מתאים לבית שיעביר את הסיפור האישי שלהם".

ייחודיות וסנטימנטליות

לא פעם נתקל עמית ישראל בלקוחות שהתלהבו מפרויקטים קודמים שלו ואמרו לו מבלי להתבלבל 'בדיוק ככה אנחנו רוצים'. אך בעיצוב פנים לא תמצאו תבניות עיצוב מוכנות לבתים, כי המטרה בעיצוב פנים היא להעניק מראה ייחודי שיתכתב עם המאפיינים הספציפיים של כל בית.

ככל שחלפו השנים סיגלתי לעצמי סגנונות עיצוב מתקדמים המייצרים רגש בכל חללככל שחלפו השנים סיגלתי לעצמי סגנונות עיצוב מתקדמים המייצרים רגש בכל חלל

"אני עובד בקוהרנטיות עם האלמנטים העיצוביים של הבית והאופי האישי של הלקוחות" מדגיש ישראל. " עיצוב פנים שמתאים לבית אחד, לא בהכרח יתאים לבית אחר. אם דניאלה בהרצליה מקבלת עיצוב Y, פנינה בפתח תקווה תקבל עיצוב X. בדיוק כמו שהאדם הוא אינדיבידואל כך גם הבית שלו, והבית צריך לשקף את מי שאתם ואת מה שאתם אוהבים. לכן כל חלל שאי פעם עיצבתי נראה אחרת מקודמו".

מה שאף פעם לא מפסיק להפתיע אותי, וזוהי תופעה די נפוצה במיוחד אצל ישראלים, זה שאם יש איזשהו חפץ, רהיט, תמונה או כל פריט שיש לו ערך סנטימנטלי עמוק – הוא שמור עמוק במגירה או בבוידעם. זו יכולה להיות איזו יצירה שציירו בגיל צעיר, תמונה משפחתית ישנה או אפילו תמונה של הבאבא סאלי"

תופעה נוספת שמוכן לחלוק עמנו עמית ישראל ממרום שנותיו כמעצב פנים מוביל, נוגעת דווקא לפריטים בעלי ערך סנטימנטלי, אשר לדבריו, מאיזושהי סיבה נשארים קרוב ללב אבל רחוק מהעין. "מה שאף פעם לא מפסיק להפתיע אותי, וזוהי תופעה די נפוצה במיוחד אצל ישראלים, זה שאם יש איזשהו חפץ, רהיט, תמונה או כל פריט שיש לו ערך סנטימנטלי עמוק – הוא שמור עמוק במגירה או בבוידעם. זו יכולה להיות איזו יצירה שציירו בגיל צעיר, תמונה משפחתית ישנה או אפילו תמונה של הבאבא סאלי".

ומהו המסר של עמית ישראל עבור המחזיקים בפריטים בעלי ערך סנטימנטלי: "אל תחביאו את מה שחשוב לכם ומה שאתם אוהבים. תשימו אותם במקום בבית שיקבל ביטוי מרכזי ואת הכבוד הראוי לו".

עמית ישראלי, מחזיק 17 שנות ניסיון בתחום עיצוב פנים הבית. (צילום: אלדד רוטנברג)עמית ישראלי, מחזיק 17 שנות ניסיון בתחום עיצוב פנים הבית. (צילום: אלדד רוטנברג)

"כל פרויקט הוא רף חדש של עיצוב"

כיום, עמית (44) נשוי ואב ל-3 ילדים, משתמש בידע והניסיון הרב שצבר בכדי להמשיך ולתרגם את רצונות הדיירים בישראל לפתרונות עיצוביים מתקדמים שקשה למצוא במקומות אחרים. במקביל לכך, הוא גם מרצה במספר מכללות מובילות ומכשיר את דור המעצבים הבא בישראל.

כל פרויקט דורש ממני להציב רף חדש של עיצוב וליצור משהו שלא נראה לפני, המעניק לי עוד הזדמנות להפליג בדמיון למחוזות חדשים ומעוררי השראה כדי להעניק לאנשים את הבית שתמיד חלמו עליו"

כאמור, עיצוב פנים הוא הפתרון לאופטימיזציה של המרחב הביתי, ליצירת קשר ויזואלי-קונספטואלי בין כל הפריטים בבית וכל זה תחת קו עיצובי אינדיבידואלי לכל בית. יש את אלו שיכולים לעשות את זה טוב, ויש את אלו שעושים את זה מצוין. "אין עבורי קשיים בעיצוב הבית" מסכם עמית ישראל, "אני מסתכל על כל פרויקט כאתגר עיצובי חדש ומרגש. וזה לא משנה אם מדובר בדירת יד שניה, דירה חדשה, דירת קבלן, דירת גן או פנטהאוז. כל פרויקט דורש ממני להציב רף חדש של עיצוב וליצור משהו שלא נראה לפני, המעניק לי עוד הזדמנות להפליג בדמיון למחוזות חדשים ומעוררי השראה כדי להעניק לאנשים את הבית שתמיד חלמו עליו".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עיצוב פניםעמית ישראלסטודיו Amit Israel Design
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...