הרצליה לעשירים? לא רק בצמוד לחוף; שלוש דירות במרכז העיר נמכרו תמורת יותר מ-4 מיליון שקל כל אחת

שלוש הדירות נרכשו בחודש החולף, חודש אפריל – היקרה בהן במסגרת פרויקט תמ"א 38 של חברת קרקע יציבה, שנמצא עדיין בבנייה • שתי הדירות האחרות – בפרויקט "רובינא הירוקה" ובפרויקט "פארק נצבא"

שיתוף הכתבה
גם הרחק מחוף הים אפשר למצוא תג מחיר גבוה במיוחד. הרצליה (שאטרסטוק)גם הרחק מחוף הים אפשר למצוא תג מחיר גבוה במיוחד. הרצליה (שאטרסטוק)

נהוג לתפוס את העיר הרצליה ככזו שנחלקת לשניים: הרצליה של החוף, שכוללת את אזור הרצליה פיתוח במידה מסוימת – עיר יוקרתית ויקרה, "לעשירים בלבד"; ומרכז העיר הרצליה, העירוני יותר, "השפוי", שבו תמצאו דירות ככל הדירות, ומחירים סטנדרטיים למדי. הצצה קלה למתרחש בענף הנדל"ן ההרצלייני לאחרונה, מגלה שאולי דברים מתחילים להשתנות – והכול מתקשר, כך נראה, למצוקת הדיור הגוברת, בעיקר באזור גוש דן.

אז מה מדובר? ובכן, על פי הנתונים המוצגים באתר מידע נדל"ן של רשות המיסים בוצעו לאורך חודש אפריל 19 עסקאות לרכישת נכסי נדל"ן בעיר (ייתכן שהנתונים הללו אינם סופיים, שכן אפריל הסתיים אך לפני כמה ימים). רוב העסקאות הללו התבצעו במרכז העיר, כלומר מצידו המזרחי של כביש 2, הוא כביש החוף, וארבע מהן צדו את עינינו יותר מכל השאר.

שלוש העסקאות הללו מציגות מחירים שמאפיינים בדרך כלל נסכי יוקרה, דירות מגורים לעשירים: כל השלוש, שלושתן נמכרו לאורך החודש החולף, מגיעות עם תג מחיר של יותר מארבעה מיליון שקל

שלוש העסקאות הללו, שגם הן התבצעו במרכז העיר כמובן, מציגות מחירים שמאפיינים בדרך כלל נסכי יוקרה, דירות מגורים לעשירים: כל השלוש, שלושתן נמכרו לאורך החודש החולף, מגיעות עם תג מחיר של יותר מארבעה מיליון שקל.

הדירה היקרה ביותר נמכרה ב-4.48 מיליון שקל, בבניין ברחוב ברנר 22 בעיר. באופן לא מפתיע, כנראה, מדובר בבניין שעובר תמ"א 38, ביוזמת חברת קרקע יציבה; מה שעשוי כן להפתיע מעט הוא שמדובר בדירה שבנייתה צפויה להסתיים רק ב-2023 (כאחת מדירות התוספת לפרויקט, כנראה), כך שמדובר בדירה שנרכשה "על הנייר".

מדובר בדירה בת חמישה חדרים בקומה השישית של הבניין, ששטחה יהיה 145 מ"ר. הסכום שבו נרכשה משקף מחיר של כ-30,896 שקל למ"ר. נציין כי דירה נוספת בפרויקט זה בדיוק נמכרה בינואר האחרון תמורת 3.42 מיליון שקל – דירה בשטח של 130 מ"ר בקומה החמישית, שגם בנייתה תסתיים רק ב-2023. עסקה זו שיקפה מחיר של כ-26,307 שקל למ"ר.

דירה נוספת בפרויקט זה בדיוק נמכרה בינואר האחרון תמורת 3.42 מיליון שקל – דירה בשטח של 130 מ"ר בקומה החמישית, שגם בנייתה תסתיים רק ב-2023. עסקה זו שיקפה מחיר של כ-26,307 שקל למ"ר

דירה נוספת שנמכרה במחיר גבוה מארבעה מיליון שקל, בלב הרצליה, היא דירה בת שישה חדרים, בקומה התשיעית בבניין בן 12 קומות בשכונת ויצמן. המדובר הוא בדירה בפרויקט חדש, "רובינא הירוקה", דירה שנמצאת ברחוב חנה רובינא בעיר ונמכרה בחודש שעבר תמורת 4.35 מיליון שקל. בניית הדירה הושלמה בשנה החולפת, והיא חולשת על שטח של 135 מ"ר. העסקה משקפת מחיר של כ-32,222 שקל למ"ר.

הדירה המדוברת, בשטח של 142 מ"ר, נמכרה במחיר של 4.12 מיליון שקל. מדובר בדירת חמישה חדרים בקומה הראשונה מתוך תשע, שבנייתה הושלמה גם כן בשנה החולפת. הסכום שבו נקנתה משקף מחיר של כ-29,14 שקל למ"ר

העסקה השלישית התבצעה בפרויקט "פארק נצבא" של קבוצת נצבא ברחוב העצמאות בעיר – פרויקט גדול שכולל חמישה בניינים בני 24-10 קומות, ו-406 יחידות דיור. הדירה המדוברת, בשטח של 142 מ"ר, נמכרה במחיר של 4.12 מיליון שקל. מדובר בדירת חמישה חדרים בקומה הראשונה מתוך תשע, שבנייתה הושלמה גם כן בשנה החולפת. הסכום שבו נקנתה משקף מחיר של כ-29,14 שקל למ"ר.

נציין בהקשר זה, בין אם במקרה ובין אם לא, כי שלוש העסקאות נמצאות בפרויקטים "סביב" הקיבוץ גליל ים, שזוכה לפיתוח מאסיבי בשנים האחרונות והופך, הלכה למעשה, לשכונה נוספת בהרצליה. ייתכן שהפיתוח והבנייה החדשה בו מביאים לעליית מחירים גם בפרויקטים סמוכים.
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:רשות המיסיםהרצליה פיתוחמידע נדל"ןמחירי הדירותמרכז הרצליה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...