בשל התנגדות תושבים – תוכנית "דרום רמת אפעל" תשונה; יופחתו 7.5 דונם משטחי מוסדות הציבור

עוד הוחלט בדיון ועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית כי ההפרדה בין היישוב הוותיק לחדש תורחב לרצועה של 60 מטר • "מהלך שצפוי לשפר משמעותית את איכות החיים של התושבים הוותיקים"

שיתוף הכתבה
הדמיית תוכנית דרום רמת אפעל (קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים)הדמיית תוכנית דרום רמת אפעל (קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים)

ועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב החליטה על שינויים בתוכנית הבנייה הגדולה "דרום רמת אפעל" שאותה מקדמת חברת שיכון ובינוי , זאת בעקבות התנגדויות של כמה עשרות תושבים המתגוררים בחלק הוותיק של היישוב, הגובל בשטח התוכנית מצפון.

התוכנית מיועדת להקמת כמעט 4,000 יחידות דיור חדשות: כ-2,500 יחידות דיור בבינוי מרקמי וגבוה, עוד כ-900 לדיור מיוחד ועוד כ-380 יח"ד שייועדו לדיור בר-השגה. היא מתפרסת על כ-315 דונם, מצפון לכביש 461 וממזרח לכביש 4. השכונה גם תכלול "רצועה" של שטחי תעסוקה ומסחר, שימשיכו את אזור התעסוקה המאושר לאורך כביש 461, ויציעו כ-270,000 מ"ר שטח עיקרי.

לא מעט תושבים אשר מתגוררים מצפון לתוכנית התנגדו לפרטיה, ובסך הכול הוגשו במסגרת ההליך 15 התנגדויות, כולל התנגדות אחת של עשרה בעלי וילות ברחוב צור, הדרומי ביותר ברמת אפעל. מתנגדים אלו יוצגו על ידי עו"ד משה רז-כהן ממשרד רז-כהן, פרשקר ושות'

התוכנית הופקדה, כפי שפרסמנו כאן, באוגוסט 2020 על ידי הוועדה המחוזית, אך כאמור, לא מעט תושבים אשר מתגוררים מצפון לתוכנית התנגדו לפרטיה, ובסך הכול הוגשו במסגרת ההליך 15 התנגדויות, כולל התנגדות אחת של עשרה בעלי וילות ברחוב צור, הדרומי ביותר ברמת אפעל. מתנגדים אלו יוצגו על ידי עו"ד משה רז-כהן ממשרד רז-כהן, פרשקר ושות'.

בעקבות ההתנגדות החליטה ועדת המשנה להתנגדויות על כמה שינויים, ואלו שני העיקריים:

• הכנסת רצועת שצ"פ בין הווילות ובין השכונה החדשה, ברוחב של כ-60 מטר, זאת לעומת מרחק של כ-15 מטר בלבד בין שני חלקי היישוב בתוכנית המקורית
• הפחתת 7.5 דונם מהשטחים המיועדים למוסדות ציבור, שגם הם הוצמדו במקור לשכונה הוותיקה.

למעשה, אחת הטענות המרכזיות שנשמעו בהתנגדויות לתוכנית הייתה שכל השימושים ה"רועשים" – בתי ספר, מרכז מסחרי וכדומה - הוצמדו לשכונה הוותיקה, ובכך היו יכולים לגרום סבל רב ומתמשך לתושבי הווילות שמצפון.

לעיון בהחלטת ועדת המשנה לחצו כאן 

עו"ד רז-כהן, שהגיש בשם תושבי רמת אפעל את אחת ההתנגדויות, כאמור, אמר בעקבות ההחלטה: "התוכנית כפי שהוגשה סבלה משני פגמים מהותיים. הראשון – הצמדת כלל השימושים הרועשים כגון מוסדות חינוך ואזורי מסחר אל דופן השכונה הוותיקה, על מנת שלא יפגעו בשווי הבנייה החדשה; והשני – הצבתם במרחק מטרים ספורים מחצרות בתי השכונה הוותיקה. 

"התוכנית כפי שהוגשה סבלה משני פגמים מהותיים. הראשון – הצמדת כלל השימושים הרועשים אל דופן השכונה הוותיקה; והשני – הצבתם במרחק מטרים ספורים מחצרות בתי השכונה הוותיקה. יש לזכור כי מדובר בהחלטת ביניים שטעונה פרסום נוסף, בשל השינויים שהיא מחוללת בתוכנית המופקדת"

בהחלטתה קבעה הוועדה כי בין השכונה הוותיקה ואזור הבנייה החדשה יחצוץ שטח ציבורי פתוח ברוחב של 60 מטרים, מהלך שצפוי לשפר משמעותית את איכות החיים של מרשיי. עם זאת, יש לזכור כי מדובר בהחלטת ביניים שטעונה פרסום נוסף, בשל השינויים שהיא מחוללת בתוכנית המופקדת".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שיכון ובינויעו"ד משה רז-כהןתוכנית רמת אפעלמשרד עו"ד רז-כהן, פרשקר ושות'הוועדה המחוזית לתכנון ובניה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...