הסדרת ענף קבלני השיפוצים: החלו קורסים ומבחני הסמכה

במקביל, החל קמפיין פרסומי הקורא לציבור להעסיק רק קבלני שיפוצים רשומים בפנקס הקבלנים

שיתוף הכתבה
יואב גלנטיואב גלנט

לאחר ההחלטה להסדיר את תחום קבלני השיפוצים בישראל, המדינה מעלה הילוך ומתחילה בימים אלה להעביר קורסים ומבחני ההסמכה לקבלני השיפוצים לצורך רישומם בפנקס הקבלנים. מבחני ההסמכה קיבלו את אישור רשם הקבלנים. במקביל, החל קמפיין פרסומי ביוזמת משרד הבינוי והשיכון והתאחדות הקבלנים, הקורא לציבור להעסיק קבלני שיפוצים רשומים בלבד.

כזכור, לפני מספר חודשים הודיע שר הבינוי והשיכון יואב גלנט, בשיתוף עם יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים ערן סיב, על הוספת סיווג חדש בפנקס רשם הקבלנים עבור קבלן שיפוצים לעבודות קטנות. כך, כ-700 קבלני שיפוצים צפויים להירשם בתקופה הקרובה בפנקס רשם הקבלנים, ובכך להעלות בכ-50% את מספר קבלני השיפוצים הרשומים מ-2,100 כיום לכ-3,050. בהתאם לחוק רישום קבלנים לעבודות הנדסה בנאיות, מי שאינו רשום בפנקס הקבלנים, אינו רשאי לבצע עבודות בהיקף העולה על כ-43 אלף שקל.

הסיווג החדש יאפשר לכל קבלני השיפוצים שמבצעים עבודות בהיקף של עד 350,000 שקל לעבודה להירשם כחוק בפנקס רשם הקבלנים, הקבלנים מופנים ע"י הרשם למבחני ההסמכה בהם נבדקת רמת בקיאותם ומקצועיותם בנושאים שונים כגון בטיחות בעבודה, ארגון אתר, חומרי בניין, יציבות מבנים ועוד. באפשרותם של הקבלנים להירשם ללימודי הסמכה של חצי שנה בהם יקבלו כלים ומידע רב בנושאים אלו  ולאחריהם יוכלו לגשת למבחני ההסמכה, ולקבל את ההסמכה הנדרשת לרישום בפנקס רשם הקבלנים. 

מדובר במהלך שנועד לעצור את תופעת החאפרים בענף השיפוצים, המגלגל כ-15 מיליארד שקל בשנה, מהם כ-6 מיליארד שקל בשיפוצים במשקי בית, וזאת על ידי רישומם של כלל קבלני השיפוצים. 

בישראל מתבצעים מדי שנה כ-300,000 שיפוצי בתים, כאשר העלות הממוצעת לשיפוץ דירה בגודל 100 מ"ר עומד על 300-350 אלף שקל (מחיר ממוצע לשיפוץ כללי של כל הדירה כולל רכישת הכלים הסניטריים, ארונות, חומרי עבודה וכו'). לפי נתוני הלמ"ס, נכון לחודש פברואר 2015, דיווחו 29% ממשקי הבית שיש להם משכנתא פעילה או הלוואה פעילה לשיפוצים (707 אלף משקי בית שבהם 2.75 מיליון נפשות).

בענף פועלים כ-15,000 קבלנים , מתוכם רק כ-10% רשומים בפנקס הקבלנים וכפופים לפיקוח של משרד הבינוי והשיכון . עד לאחרונה התאפשר רק לקבלנים המבצעים עבודות בהיקף של עד כ-1.5 מיליון שקל לקבל רישיון, אך שינוי רגולטורי שהובל על ידי משרד הבינוי והשיכון בשיתוף התאחדות קבלני השיפוצים הביא לכך שגם קבלן שיפוצים המבצע עבודות קטנות יותר, יוכל להיות רשום בפנקס הקבלנים.

אנשי נדל"ן, בואו לשמוע ולהשמיע את דעתכם. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק רק נדל"ניסטים ותיחשפו לתכנים בלעדיים לתעשייה.

לחדשות נדל"ן, עדכונים יומיומיים, דעות וניתוחים, הורידו את אפליקציית מרכז הנדל"ן .


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:יואב גלנטענף קבלני השיפוצים.קבלןמשכנתא
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...