בעוטף עזה ממשיכים לבנות: אושרה התוכנית הכללית לקיבוץ יד מרדכי – שיורחב ל-500 יח"ד

התוכנית מוסיפה כ-290 יחידות דיור על כ-210 הקיימות, כך שהקיבוץ הסמוך לגבול הצפוני של רצועת עזה יכפיל את נפחו ויותר מזה • התוכנית מוסיפה גם אזור תעסוקה – ובסך הכול כ-5,000 מ"ר שטחי תעסוקה

שיתוף הכתבה
פסלו המפורסם של מרדכי אנילביץ' ביד מרדכי (שאטרסטוק)פסלו המפורסם של מרדכי אנילביץ' ביד מרדכי (שאטרסטוק)

אומרים שככל שההפגזות על יישובי העוטף נמשכות, כך הם הולכים וגדלים; אומרים שמבחינת ביקוש, מצבם של היישובים סביב הרצועה מעולם לא היה טוב יותר; ואומרים שבקרוב כבר לא יהיו דירות לספק את הביקוש. תמיד נעים לראות דוגמה חיה בשטח לביקוש הזה, לפריחה הזו, להתעצמות של יישובי העוטף דווקא בתקופה זו.

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום אישרה לאחרונה את התוכנית המפורטת "יד מרדכי - תוכנית כללית", אשר מיועדת להכפיל – ואף יותר מזה – את מספר יחידות הדיור בקיבוץ. בסופו של תהליך יהיו בו 500 יחידות דיור, ועוד 100 יחידות לדיור זמני. התוכנית המאושרת, כפי שמוסבר בדברי ההסבר, מחליפה תוכנית תקפה שאינה עוד רלוונטית לקיבוץ המשגשג.

בתחום שטחו הבנוי של קיבוץ יד מרדכי חלה כיום תכנית מתאר מפורטת ד/1/65 משנת 1975.
תוכנית זו עברה שינויים חלקיים, והיא אינה עונה עוד על צורכי היישוב. מטרת התוכנית החדשה - ליצור מסגרת תכנונית להסדרת כל שטחו הבנוי של הקיבוץ לעשורים הקרובים"

"בתחום שטחו הבנוי של קיבוץ יד מרדכי חלה כיום תכנית מתאר מפורטת ד/1/65 משנת 1975.
תוכנית זו עברה שינויים חלקיים, והיא אינה עונה עוד על צורכי היישוב. מטרת התוכנית החדשה - ליצור מסגרת תכנונית להסדרת כל שטחו הבנוי של הקיבוץ לעשורים הקרובים, לרבות תוספת של כ-290 יח"ד על כ-210 יח"ד קיימות, להגדלת היישוב עד ל-500 יחידות דיור ועוד 100 יחידות מגורים קטנות (יחידות דיור זמני עבור עובדים זרים, שאינן נספרות).

התוכנית מסדירה מחדש את הבינוי ואת השימושים הקיימים, מרחיבה, מעדכנת ומוסיפה ייעודי קרקע ושימושים התואמים את התמורות באורחות החיים של היישוב ותושביו, בדגש על שטחי הציבור. היא ממשיכה את פיתוח היישוב על בסיס עקרונות תכנון של הקיבוץ הקיים וערכי המורשת התרבותית והפיזית שהתפתחה בו, ומשמרת את עקרונות הפרדת התנועה המוטורית מאזורי הולכי רגל ורכב תפעולי באזורי המגורים והציבור, את רציפות השבילים הראשיים ואת צירי הדרכים.

התוכנית מרחיבה את אזור התעשייה הקיים עד לדרך היקפית קיימת המובילה אל בית הספר האזורי, ומוסיפה אזור לתעסוקה של תושבי הקיבוץ. עוד היא מסדירה את בית העלמין הקיים של הקיבוץ, בהתאמה להוראות תמ"א/19. תשומת לב מיוחדת ניתנה לאתרי ומתחמי הזיכרון והמורשת ולשימור מתחמים, מבנים ועצים".

התוכנית מרחיבה את אזור התעשייה הקיים עד לדרך היקפית קיימת המובילה אל בית הספר האזורי, ומוסיפה אזור לתעסוקה של תושבי הקיבוץ. עוד היא מסדירה את בית העלמין הקיים של הקיבוץ, בהתאמה להוראות תמ"א/19"

התוכנית משתרעת על שטח של כ-1,213 דונם, ולאחר שתתממש ייהנו תושבי הקיבוץ מ-54,753 מ"ר שטחי תעסוקה, מ-50,815 מ"ר שטחים למבני ציבור ומ-1,200 מ"ר שטחי מסחר. המגיש והיזם של התוכנית הוא קיבוץ יד מרדכי עצמו; העורך הראשי הוא אדריכל אסף קשטן ממשרד א.ב מתכננים; יועצת הנוף היא אדריכלית נוף שרון חפר חייקין; המודד הוא חלבי לביב ממשרד פוטומאפ.

לעיון במסמכי התוכנית המלאים לחצו כאן


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:אדריכל אסף קשטןהוועדה המחוזית לתכנון ובניהקיבוץ יד מרדכימשרד א.ב מתכנניםאדריכלית נוף שרון חפר חייקיןחלבי לביבמשרד פוטומאפ
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...