מממשת בגדול: סאמיט הודיעה על מכירת נכסים מסחריים בגרמניה המוחזקים בידי חברות ששוויין מיליארד אירו

חברת הבת, סאמיט גרמניה, התקשרה בהסכם על "קרן בינלאומית" למכירת חלק מפורטפוליו הנכסים המסחריים במדינה • שווי פורטפוליו נכסי החברה בגרמניה לאחר המכירה – כ-600 מיליון אירו

שיתוף הכתבה
זוהר לוי, בעלי סאמיט ויו"ר החברה (יח"צ)זוהר לוי, בעלי סאמיט ויו"ר החברה (יח"צ)

חברת סאמיט מודיעה על מימוש נרחב של נכסים מסחריים בגרמניה: החברה הודיעה היום (ג') כי חברת הבת שלה, סאמיט גרמניה (Summit Properties) התקשרה בהסכם עם קרן בינלאומית, שזהותה לא נמסרה, למכירת חלק מפורטפוליו הנכסים המסחריים שלה בגרמניה, המוחזקים באמצעות חברות נכס מקומיות. שווי חברות הנכס הללו - מיליארד אירו, או כ-3.97 מיליארד שקל נכון להיום.

השלמת העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים בגרמניה, וצפויה להתרחש לא יאוחר מ-30 ביוני 2021. לאחר השלמת המכירה, יוותרו בבעלות החברה נכסים בגרמניה בשווי של כ-600 מיליון אירו, כולל נכסים בשווי של כ-100 מיליון אירו אשר יוחרגו מהנכסים הנמכרים"

"הנכסים הנמכרים מניבים כיום הכנסה מדמי שכירות בסך של כ-52 מליון אירו לשנה, ומחיר המכירה שלהם תואם את שוויים בספרי החברה", נכתב בהודעת החברה לרשות לניירות ערך. "השלמת העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים בגרמניה, וצפויה להתרחש לא יאוחר מ-30 ביוני 2021. לאחר השלמת המכירה, יוותרו בבעלות החברה נכסים בגרמניה בשווי של כ-600 מיליון אירו, כולל נכסים בשווי של כ-100 מיליון אירו אשר יוחרגו מהנכסים הנמכרים".

עוד מסרה החברה כי נכון למועד זה הכנסות שכר הדירה מהנכסים הנותרים הן בשיעור נמוך בכ-24% משווי ההשכרה המלא שלהם (ה-ERV), כך על פי הערכות השווי האחרונות של החברה. לצד זה, בנכסים הנותרים "קיים פוטנציאל השבחה משמעותי באמצעות ניצול זכויות בנייה בלתי מנוצלות", כך לדברי סאמיט , בהיקף של כ-213,000 מ"ר.

נציין כי סאמיט דיווחה על המהלך כבר בפברואר השנה, בצורה לקונית, אז כתבה בהודעתה לרשות לניירות ערך כי "החברה הבת Summit Properties הודיעה כי היא מקיימת דיונים בדבר אפשרויות אסטרטגיות הנוגעות לאחזקותיה בחברות בנות בגרמניה, אשר עשויות להוביל למכירת חברות בנות למשקיע בינלאומי".

בהודעתה היום הסבירה על ההודעה המעורפלת משהו, ועל העיכוב שבדיווח עליה: "החברה מבקשת להבהיר כי קדמו לעסקת מכירת הנכסים משא ומתן אשר הוביל לחתימת מסמך עקרונות בלתי מחייב עם הקרן הרוכשת, ובדיקת נאותות מצידה. 

דירקטוריון החברה אישר את עיכוב הדיווח על העסקה המתגבשת ועל פרטיה, וזאת מהטעמים שחשיפת פרטים על אודות המשא והמתן עלולה לפגוע בעסקה עצמה ולפגוע בפעילות סאמיט גרמניה בכל הנוגע ליחסיה עם בנקים מממנים וביציבות עבודת הצוות המקומי בגרמניה"

דירקטוריון החברה אישר את עיכוב הדיווח על העסקה המתגבשת ועל פרטיה, וזאת מהטעמים שחשיפת פרטים על אודות המשא והמתן עלולה לפגוע בעסקה עצמה ולפגוע בפעילות סאמיט גרמניה בכל הנוגע ליחסיה עם בנקים מממנים וביציבות עבודת הצוות המקומי בגרמניה; וכן משום שגילוי פרטים על אודות העסקה נאסר על ידי הקרן הרוכשת במסגרת מסמך העקרונות".

במקביל לדיווח על העסקה הגדולה בגרמניה, מסכמת חברת סאמיט את רכישותיה האחרונות בארה"ב – כולל רכישת שלושת הקניונים במישיגן, רכישת המלון בניו יורק ורכישת הדירות להשכרה, גם כן בתפוח הגדל. "סך הרכישות שבצעה החברה בארה"ב בחודשים האחרונים, וצבר עסקאות שנמצאות במשא ומתן ואשר צפויות להיחתם בשבועות הקרובים, מסתכם בכ-250 מיליון אירו.

בעקבות מכירת חברות הנכס בגרמניה, וביצוע הרכישות שבצבר העסקאות בארה"ב, יהיה בבעלות סאמיט גרמניה פורטפוליו נכסים בשווי כולל של כ-850 מיליון אירו.

הפורטפוליו יכלול כ-70% נכסים מסחריים בגרמניה בעלי פוטנציאל השבחה משמעותי, 20% מבני מגורים בסיכון נמוך בעיר ניו יורק ו-10% קניונים ונכסים בארה"ב שהינם בעלי תשואה גבוהה ונרכשו בשווי נכסי נמוך. יתרות המשאבים של החברה מאפשרות לה להגדיל את הפורטפוליו לשני מיליארד אירו"

הפורטפוליו יכלול כ-70% נכסים מסחריים בגרמניה בעלי פוטנציאל השבחה משמעותי, 20% מבני מגורים בסיכון נמוך בעיר ניו יורק ו-10% קניונים ונכסים בארה"ב שהינם בעלי תשואה גבוהה ונרכשו בשווי נכסי נמוך. יתרות המשאבים של החברה מאפשרות לה להגדיל את הפורטפוליו לשני מיליארד אירו, בשילוב של נכסים בגרמניה והשקעות בארה"ב".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךקניונים ומרכזי מסחרנדל"ן חו"לסאמיטזוהר לוי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...