תוכנית הוותמ"ל להרחבת פורדיס מתקרבת לאישור? הוועדה תדון היום (ד') בהחלטת ועדת המשנה להתנגדויות

כשנתיים לאחר שהחליטה הוועדה על קידום התוכנית, היא מתקדמת לשלב חשוב • שני דיונים פנימיים יתקיימו בצהריים – האחד בוועדת המשנה, שיעסוק בדו"ח חוקר התוכנית, והשני בוותמ"ל עצמה, שיעסוק בהמלצות ועדת המשנה

שיתוף הכתבה
פורדיס (שאטרסטוק)פורדיס (שאטרסטוק)

כשנתיים לאחר שהחליטה הוותמ"ל לקדם את התוכנית להרחבתו של היישוב פורדיס שבגליל המערבי – תמל/1069 - שלב נוסף וחשוב בהליך התכנוני יקרה היום (ד'): בשעות הצהריים יתקיים דיון בהתנגדויות לתוכנית, בפני חברי ועדת המשנה להתנגדויות של הוותמ"ל, וזאת לאחר הצגת דו"ח חוקר התוכנית, אברהם בצרתי. לאחר מכן יתקיים בוותמ"ל עצמה דיון בהחלטת ועדת משנה להתנגדויות.

שני הדיונים יהיו דיונים פנימיים, שבהם ינכחו רק חברי הוועדות, והחוקר בצרתי. יש לציין כי 47 התנגדויות הוגשו לתוכנית, בין היתר מצד גופים כמו נתיבי ישראל , קצא"א, המועצה האזורית חוף הכרמל, קק"ל ורשות הטבע והגנים

הדיון בוועדת המשנה צפוי להתחיל בסביבות השעה 14:00, ואילו הדיון בוותמ"ל בסביבות השעה 15:00. שני הדיונים יהיו דיונים פנימיים, שבהם ינכחו רק חברי הוועדות, והחוקר בצרתי. יש לציין כי 47 התנגדויות הוגשו לתוכנית, בין היתר מצד גופים כמו נתיבי ישראל , קצא"א, המועצה האזורית חוף הכרמל, קק"ל ורשות הטבע והגנים.

נזכיר כי בעבר הוגשה עתירה נגד התוכנית, מצד אנשי קיבוץ מעגן מיכאל (שכמה מהם חתומים על חלק מההתנגדויות שהוגשו לתוכנית). בהמלצת השופט נאסר ג'השאן מבית המשפט המחוזי בחיפה הוחלט למחוק את העתירה – וזאת משום שהעותרים לא מיצו בזמנו את כל האפשרויות העומדות לרשותם מבחינה זו, כדוגמת שלב ההתנגדויות לתוכנית, שטרם התקיים בזמנו. העתירה נגד התוכנית הוסרה, כפי שפרסמנו כאן, בספטמבר 2019, ואפשרה את המשך קידום התוכנית.

הוותמ"ל החליטה על קידומה של התוכנית ב"צינורות" העומדים לרשותה כבר לפני כשנתיים, במאי 2019, אך רק כעת היא עוברת לשלב שלאחר בדיקת ההתנגדויות בידי חוקר התוכנית. מדובר בהרחבה של היישוב פורדיס ב-2,100 יחידות דיור חדשות, שיוקמו בשני מתחמי מגורים

כאמור, הוותמ"ל החליטה על קידומה של התוכנית ב"צינורות" העומדים לרשותה כבר לפני כשנתיים, במאי 2019, אך רק כעת היא עוברת לשלב שלאחר בדיקת ההתנגדויות בידי חוקר התוכנית. מדובר בהרחבה של היישוב פורדיס ב-2,100 יחידות דיור חדשות, שיוקמו בשני מתחמי מגורים. המטרה המרכזית: לתת מענה לצורכי גידול האוכלוסייה ביישוב.

כפי שנכתב בדברי ההסבר לתוכנית, מטרתה היא "יצירת מסגרת תכנונית אשר תאפשר הקמת מתחמים חדשים למגורים, תעסוקה ושימושים מעורבים בצפון ובמערב היישוב פורדיס, לשירות תושבי הרובע ותושבי היישוב כולו".

התוכנית מוסיפה ליישוב גם שטחי ציבור, שטחי תעסוקה ומסחר, שטחים לספורט ונופש ושטחים פתוחים לרווחת תושבי השכונות והיישוב, וכן מאפשרת העתקה של תשתיות רבות בצמוד לכביש 4 החדש המתוכנן לקום בסמוך ליישוב. הבינוי בתוכנית החדשה ישמור על המרקם הקיים ביישוב, ויכלול מבנים בני 7-6 קומות.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עירוב שימושיםבית המשפט המחוזיהשופט נאסר ג'השאן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...