מנהל הבטיחות: 230 צווי בטיחות חולקו לאורך מאי 2021 באתרי הבנייה - ועוד שני צווי הפסקת עבודה

מדובר במספר נמוך משמעותית בהשוואה למאי אשתקד – אז חולקו כמעט אלף צווים לאורך החודש • מתחילת השנה חולקו באתרי בנייה 1,808 צווי בטיחות, ו-23 צווי הפסקת עבודה

שיתוף הכתבה
תאונת עבודה באתר בנייה - אילוסטרציה (שאטרסטוק)תאונת עבודה באתר בנייה - אילוסטרציה (שאטרסטוק)

ירידה משמעותית במספר צווי הבטיחות שחולקו באתרי בנייה לאורך חודש מאי 2021: על פי נתוני מנהל הבטיחות במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, חולקו לאורך החודש החולף 230 צווי בטיחות – זאת לעומת 957 לאורך מאי 2020. מדובר בירידה של 76% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

גם בהשוואה לחודשים קודמים השנה, מספר הצווים שחולקו מועט יחסית. כך לדוגמה, בינואר השנה חולקו 531 צווים, בפברואר 410 ובאפריל 493. מתחילת השנה ועד לסוף מאי חולקו 1,808 צווי בטיחות, ממוצע של כ-361 צווים מדי חודש – קצב של כ-4,332 צווים בשנה, המשקף ירידה של כאלף צווים לעומת שנת 2020, שבה, כידוע, קצב העבודה ונפחה היו נמוכים משמעותית מהשנה בשל מגפת הקורונה שהתפרצה בתחילתה.

מתחילת השנה ועד לסוף מאי חולקו 1,808 צווי בטיחות, ממוצע של כ-361 צווים מדי חודש – קצב של כ-4,332 צווים בשנה, המשקף ירידה של כאלף צווים לעומת שנת 2020, שבה, כידוע, קצב העבודה ונפחה היו נמוכים משמעותית מהשנה בשל מגפת הקורונה שהתפרצה בתחילתה

לאורך חודש מאי חולקו גם צווי הפסקת עבודה על ידי פקחי המנהל – שניים בסך הכול - באתרים הללו: אתר הבנייה של חברת אל-הר הנדסה ברחוב ליפקין שחק בגבעת שמואל, צו שניתן לארבעה ימים, עד לתאריך 16 במאי; ואתר הבנייה של חברת ע.שורץ יזמות בניה ברחוב דרך המלך בכפר סבא, שנסגר ליומיים, בתחילת החודש, עד לתאריך 4 במאי. שני הצווים כבר הוסרו, והעבודה בהם חזרה לפעילות שגרתית. בסך הכול, מתחילת שנת 2021, חולקו 23 צווי הפסקת עבודה באתרי בנייה בישראל.

צווי הפסקת העבודה מחולקים מאוגוסט 2016 על ידי מפקחי מנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית של משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים. צו כזה יינתן "בכל אירוע הגורם למוות או לפציעה קשה של אדם, שבעקבותיה הוא נמצא בסכנת חיים ממשית", כך על פי הגדרת מנהל הבטיחות. בעקבות הצו תיאסר העבודה באותו אתר, ל-48 שעות לפחות.

צו בטיחות מוטל על ידי מפקח כדרישה לטיפול בסכנה בטיחותית, ומשמש איסור שימוש או עבודה בגורם שממנו נובעת סכנה זו. המועד לביצוע הצו וסילוק הליקוי, הוא מיידי - או במועד הנקוב בצו.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:משרד העבודה והרווחהצו הפסקת עבודהמנהל הבטיחות והבריאות התעסוקתיתמשבר הקורונהתאונות עבודהצו בטיחות
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...