אאורה מודיעה על כניסה לתחום הנכסים המניבים; צופה הכנסה של כ-29.8 מיליון שקל בשנה מ-20,303 מ"ר

החברה החליטה להשאיר אצלה את השטחים המסחריים שהיא בונה במסגרת פרויקטים שונים למגורים ברחבי הארץ • "צופה כי מחירי השכירות במרכזים המסחריים השכונתיים יעלו בשנים הקרובות והביקוש אליהם יגבר"

שיתוף הכתבה
יעקב אטרקצ'י, מנכ"ל ובעלי אאורה (דרור סיתהכל)יעקב אטרקצ'י, מנכ"ל ובעלי אאורה (דרור סיתהכל)

חברת אאורה הודיעה היום (א') לרשות לניירות ערך כי דירקטוריון החברה "החליט לקבל את המלצת הנהלת החברה לפעול לפיתוח תחום פעילות של נכסים מניבים אשר מוקמים במסגרת פרויקטי המגורים שהחברה יוזמת ומקימה".

כידוע, החברה עוסקת כיום בעיקר בתחום המגורים, ובדגש נרחב על תחום ההתחדשות העירונית שזכה בשנים האחרונות לתנופה גדולה מצידה – כולל מינוי, לראשונה, של סמנכ"ל להתחדשות עירונית, אור הרפז. כעת מודיעה החברה על הכנסת נדבך נוסף לפעילותה - תחום הנדל"ן המניב.

החברה מציינת כי בדו"ח הרבעוני לרבעון הראשון של 2021 שפרסמה לאחרונה, צוין כי "החברה בוחנת עבור כל מתחם מסחרי הנמצא בפרויקט למגורים שהחברה יוזמת או מקימה, אם למכור אותו לצדדים שלישיים כמקשה אחת, או להשאירם בבעלותה ולהפעילם כנכס מניב". כאמור, בעקבות המלצת הנהלת החברה, החליט הדירקטוריון לבחור באפשרות השנייה, ולהשאיר את הנכסים הללו בבעלות החברה.

"על פי תוכניותיה העתידיות, צפויה החברה לבנות כ-20,000 מ"ר שטחים מסחריים בחלק מהפרויקטים שבכוונת החברה לקדם", נכתב בהודעת אאורה . "המרכזים המסחריים העתידיים ממוקמים במרכזי הערים ובאזורי ביקוש, והחברה צופה כי מחירי השכירות במרכזים המסחריים השכונתיים יעלו בשנים הקרובות והביקוש אליהם יגבר".

בהתאם לכך פרסמה החברה, במסגרת הודעתה, את פירוט השטחים המסחריים בכל אחד מהפרויקטים שהיא מקימה, כולל פירוט ההכנסה השנתית הצפויה, וכן מועד השלמת הפרויקט או אכלוסו. על פי פירוט זה, כלל השטחים המסחריים שייבנו ישתרעו על 20,030 מ"ר, וההכנסה השנתית הצפויה מהם תהיה 29.857 מיליון שקל – כפי שאפשר לראות בטבלה להלן:

החברה מציינת כי "ההכנסה השנתית הצפויה מבוססת על הערכות החברה בהתבסס, בין היתר, על הערכות שווי שמאיות, דו"חות פיקוח, ניסיון מקצועי והיכרות הנהלת החברה עם שוק הנדל"ן המניב המסחרי". בדו"ח הרבעוני שהוזכר קודם לכן ציינה החברה כי מכרה עד כה 4,000 מ"ר מתוך שטחי המסחר המתוכננים להיבנות בפרויקטים שלה – כך שבסך הכול ייבנו כ-25,000 מ"ר שטחי מסחר, שרובם המכריע יישארו בידה.

בדו"ח הרבעוני, שפורסם לפני כשבוע, ציינה החברה כי היא "יוזמת, מתכננת ומקימה בישראל, לרבות עם גורמים אחרים, 47 פרויקטים הכוללים כ-20,479 יח"ד יחידות דיור למגורים (חלקה האפקטיבי של החברה הוא כ-15,265 יח"ד). מתוך סך כל הפרויקטים, 37 פרויקטים הם בתחום ההתחדשות העירונית, אשר במסגרתם תבנה החברה כ-16,255 יחידות דיור (חלקה האפקטיבי של החברה - כ-11,730 יח"ד)".

עוד ציינה החברה במסגרת הדו"ח כי ההון העצמי שלה בסוף הרבעון הראשון של 2021 עמד על 381 מיליון שקל, גידול של 97 מיליון שקל בהשוואה ל-284 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד. החברה נסחרת בשווי של 826 מיליון שקל, והרווח הנקי הרבעוני הסתכם ב-12.1 מיליון שקל ברבעון הראשון.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךהתחדשות עירוניתאאורהיעקב אטרקצ'ינכסים מניבים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...