"מלשינון" - גרסת הנדל"ן: אתר ייעודי לדיווח על הרוגים ומפגעים

המוסד לבטיחות ולגיהות משיק אתר שבו יתאפשר לדווח על תאונות עבודה בבנייה - מפגעים ונפגעים • ידרג חברות עם מספר ההרוגים והליקויים הגבוה ביותר

שיתוף הכתבה
אתר ייעודי לדיווח על הרוגים ומפגעיםאתר ייעודי לדיווח על הרוגים ומפגעים

המוסד לבטיחות ולגיהות (מוס"ל), גוף ציבורי ללא מטרות רווח (מלכ"ר), משיק מעין "מלשינון" למפגעים והפרות בטיחות באתרי בנייה בישראל. מדובר באתר אינטרנט שיעלה בימים הקרובים בגרסת בטא ושייקרא "קו החיים", ובו יתאפשר לדווח על תאונות עבודה בבנייה, על ליקויי בטיחות ועל מפגעים ונפגעים בענף בכלל. 

האתר יציג גם בזמן אמת את נתוני ההרוגים והמפגעים בענף הבנייה בישראל בהתבסס על דיווחים מהציבור ועל מקורות גלויים ברשת, וכאן גם החיסרון – ללא אימות מלא מצד המוס"ל לגבי נכונות ואמיתות הדיווחים. מהמוס"ל נמסר לנו כי הם כי יערכו בדיקות למידע שיתקבל אך לא על כל דיווח, לא בזמן אמת, ולא תמיד. אם יהיו מקרים של נקמנות והשמצה, ויתקבלו תלונות, אז המוס"ל כי יבדוק ובמקרה הצורך יסיר את המידע. 

האתר מציג מפה של המדינה ועליה ציוני מיקום עם מיפוי ההרוגים והמפגעים לפי ערים כשבתחתית מצוין מספר ההרוגים הכללי. ישנו גם אזור של "סטטיסטיקות" שבו מדורגות החברות שבאתרים שלהן מספר ההרוגים והמפגעים הגדול ביותר. בשלב זה מצוינות רק החברות אלקטרה בנייה , דונה וסולל בונה. יש גם רובריקות של פילוח הליקויים לפי יישובים וקטגוריות שבשלב זה עדיין חסרות, וכן אזור לתמונות של האתרים והמפגעים.  

באזור הוספת דיווח, "המלשינון", המדווח צריך לציין את הכתובת של האתר שבו זיהה ליקוי, תמונה, מי האחראי באתר ופירוט על המפגע. המדווח צריך להכניס גם את שמו, טלפון ודוא"ל. שוב, ללא הזדהות מדויקת כמו ע"י מספר ת.ז – זה עלול להוות כלי להתנגחות ולהשמצה ובכך בעצם לאבד את הערך המוסף. במוס"ל אמרו לנו כי אם הם היו מחייבים הזדהות עם ת.ז אמתית – אנשים היו נרתעים משיתוף מידע. באתר יש גם אפשרות להעביר את המידע בזמן אמת לגוף המפקח – מינהל הפיקוח במשרד העבודה והרווחה – והוא מצידו יבחר אם לשגר לאתר פקחים בהתאם לחומרת העבירה.  

המוס"ל מסייג ואומר כי "קו החיים" הינו פיילוט אשר במידת הצורך ייעשו בו שינויים ועדכונים, לאחר קבלת תובנות מהציבור ובהתאם תורחב הפעילות באתר. לדבריו, "המטרה של 'קו החיים' היא להגביר את המעורבות של כלל הציבור בישראל בהתמודדות עם תופעת תאונות העבודה בענף הבנייה, ולהעלות את הנושא לסדר היום הציבורי. מידע חסר זה אשר יתפרסם מעתה, יוביל לשקיפות בענף הבנייה שנכשל עד כה בהגנה על עובדים חלשים ושקופים בחברה הישראלית, וישמש כלי נוסף להרתעת אלה אשר מזלזלים באופן עקבי בחיי אדם". 

המוסד לבטיחות ולגיהות הוא ארגון גוף ציבורי לאומי שמטרתו להטמיע תרבות של בטיחות בעבודה ובריאות תעסוקתית בסביבת העבודה. המוס"ל מעניק סל שירותים ללא תשלום לטובת העובד והמעסיק (שירותים משלימים מוצעים בעלות ללא רווח), וכן עוסק בפעולות מניעה, הסברה, הדרכה ומחקר.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:מוס"למלכ"רמלשינוןבטיחות באתרי בנייהתאונות עבודהקו החייםליקויי בנייה
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...