ביג ממשיכה להעמיק פעילות בסרביה: רוכשת שתי "חברות מטרה" מקומיות תמורת כ-60.8 מיליון אירו

מדובר בחברות אשר מחזיקות בשני מרכזים מסחריים, שמציעים יחד כ-31,420 מ"ר להשכרה • ה-NOI השנתי המוערך משני הנכסים: כ-5.2 מיליון אירו

שיתוף הכתבה
מנכ"ל ביג מרכזי קניות, חי גאליס (ביג מרכזי קניות)מנכ"ל ביג מרכזי קניות, חי גאליס (ביג מרכזי קניות)

חברת ביג מרכזי קניות ממשיכה להעמיק ולהרחיב את פעילותה בסרביה: החברה הודיעה היום (ג') כי חברת הבת שלה, .CEE-BIG B.V, חתמה על הסכם לרכישת 100% מהון המניות של שתי חברות מטרה סרביות, אשר כל אחת מהן מחזיקה במרכז מסחרי מניב ובזכויות בנייה נוספות. התמורה בגין שתי הרכישות – כ-60.8 מיליון שקל.

אלו פרטי הרכישות: חברה נרכשת אחת מחזיקה בקניון בעיר קראגויבאץ' בסרביה, בשטח להשכרה בהיקף של כ-22,720 מ"ר, ובשיעור תפוסה של כ-96%, אשר מניב NOI של כ-4.1 מיליון אירו בשנה; נוסף על כך, לחברה הנרכשת בעלות בקרקע צמודה עם זכויות לבנייה של כ-6,500 מ"ר נוספים.

חברה נרכשת שנייה מחזיקה במרכז קניות פתוח (פאוואר סנטר) בעיר קרושבאץ', בשטח להשכרה של כ-8,700 מ"ר, ובשיעור תפוסה של כ-100%, אשר מניב NOI של כ-1.1 מיליון אירו בשנה; נוסף על כך, לחברה הנרכשת יש בעלות בקרקע צמודה, עם זכויות לבנייה של כ-1,800 מ"ר נוספים.

על פי הודעת החברה לרשות לניירות ערך, התמורה בעסקה נקבעה לפי שווי מצרפי של כ-60.8 מיליון אירו, וכי כ-1.5 מיליון אירו מהשווי מיוחסים לזכויות הבנייה הנוספות שצוינו לעיל. "במועד החתימה על ההסכם שילמה חברת הבת למוכר מקדמה בסכום של 1.5 מיליון אירו"

על פי הודעת החברה לרשות לניירות ערך, התמורה בעסקה נקבעה לפי שווי מצרפי של כ-60.8 מיליון אירו, וכי כ-1.5 מיליון אירו מהשווי מיוחסים לזכויות הבנייה הנוספות שצוינו לעיל. "במועד החתימה על ההסכם שילמה חברת הבת למוכר מקדמה בסכום של 1.5 מיליון אירו", כתבה החברה. "השלמת העסקה כפופה לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים בסרביה".

נציין כי לאורך שנת 2019 ביצעה החברה כמה רכישות בסרביה: באפריל רכשה 50% מחברה סרבית, לפי שווי של 20 מילון אירו; ביוני אותה שנה רכשה מרכז מסחרי בעיר אינדג'יה, תמורת 14.5 מיליון אירו; בדצמבר הודיעה החברה על רכישת חברה המחזיקה במרכז קניות מניב בעיר זראניאנין, ובפברואר 2020 הודיעה על השלמת העסקה, תמורת כ-23.7 מיליון אירו.

לצד אלה, מימשה החברה בתקופה האחרונה נכסים בארה"ב: באפריל השנה דיווחה ביג מרכזי קניות כי היא מוכרת שני מרכזים מסחריים שבהם החזיקה במדינת אריזונה, לקרן ריט אמריקאית, תמורת סכום של כ-200 מיליון דולר.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:הרשות לניירות ערךביג מרכזי קניותחי גאליסנדל"ן חו"ל
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...