מדד ההתחדשות העירונית 2021: החברה המובילה בתל אביב – אקו סיטי

החברה ניצבת במקום הראשון במדד החמישי של מרכז הנדל"ן ומדלן, עם 51 פרויקטים בעיר • אל המקום השני הגיעה חברת אורבן נדל"ן ובמקום השלישי ניצבת החברה לחיזוק מבנים בישראל

שיתוף הכתבה
אילי בר, מנכ"ל שותף בחברת אקו סיטי (מרכז הנדל"ן)אילי בר, מנכ"ל שותף בחברת אקו סיטי (מרכז הנדל"ן)

מסכמים את תוצאות מדד ההתחדשות העירונית 2021 של מרכז הנדל"ן ומדלן: ביום חמישי, 10.6.2021, הושק המדד החמישי, באירוע פסגת הנדל"ן החגיגי שנערך השנה במתכונת מלאה במלון דיויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. הדירוג המדויק והשקוף ביותר הציג את ביצועיהם של אנשי המקצוע המובילים בתחום ההתחדשות העירונית – והפעם נתמקד בחברות המובילות של תל אביב.

החברה המדורגת ראשונה בעיר היא אקו סיטי , אשר מציגה 51 פרויקטים בתל אביב – 13 כבר מאוכלסים, תשעה בביצוע, 21 בהיתר בתנאים ועוד שמונה בשלב הבקשה להיתר. יש לציין כי אקו סיטי מדורגת שנייה בדירוג הארצי לתמ"א 38. 

המדד להתחדשות עירונית תמ״א 38 תל אביב-יפוהמדד להתחדשות עירונית תמ״א 38 תל אביב-יפו

במקום השני בתל אביב ניצבת חברת אורבן נדל"ן, שהגיעה למקום השלישי בדירוג התמ"א הארצי. היא מציגה 31 פרויקטים בתל אביב, מהם שמונה מאוכלסים, ארבעה בביצוע, שמונה בהיתר בתנאים ועוד 11 בשלב הבקשה להיתר. במקום השלישי מדורגת החברה לחיזוק מבנים בישראל, עם 28 פרויקטים בעיר, מהם שישה מאוכלסים, חמישה בביצוע, חמישה בהיתר בתנאים ועוד 12 בשלב הבקשה להיתר.

המדד כולל גם נתונים באשר לתוספת הדירות העתידיות לעיר, וכאן התמונה מרשימה למדי: מדובר על 24,591 יחידות דיור נוספות לעיר מפרויקטים שכבר נמצאים בשלבים מתקדמים – 12,516 דירות במסגרת פינוי בינוי , ו-12,075 במסגרת תמ"א 38 .

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, כתב על תחום ההתחדשות העירונית בעיר מנקודת מבטו, בטור מיוחד לספר מדד ההתחדשות העירונית. אלו עיקריו:

עיריית תל אביב-יפו תמשיך גם בשנים הקרובות לקדם פרויקטים שונים של התחדשות עירונית חדשנית ופורצת-דרך, התורמת הן לחידוש פניהם של שכונות ישנות ואזורים מתפתחים, והן לשימור הגיוון האנושי והקהילתי שעליו גאוות העיר"

"עיריית תל אביב-יפו מובילה תהליכים רבים של התחדשות עירונית , הנגזרים מתפיסת עולם כוללת שרואה בהתחדשות דרך ליישום צדק חברתי. בניהול נכון, התחדשות עירונית מובילה לשיפור באיכות החיים של התושבים, להגדלת מנעד השירותים הניתנים לשכונה, ולשימור מרקמים קהילתיים תוך
חידוש פניהן של השכונות ומשיכת תושבים נוספים. 

לצד קידום תוכניות, ארגון, ליווי ותמיכה לתושבים בעשרות פרויקטי פינוי-בינוי ותמ"א 38, המקודמים בימים אלו, תופסת עיריית תל אביב-יפו את ההתחדשות העירונית במובנה הרחב. ישנן שתי דוגמאות המהוות פריצת דרך ברמה הלאומית: הרה- פרצלציה בשכונת התקווה, ויצירת פתרונות של דיור בר-השגה ברחבי העיר.

אנחנו ממשיכים להוביל את המגמה עם מיזמים נוספים שמשווקים בימים אלה ממש, מתוך מטרה לאפשר לבני מעמד הביניים להישאר בעיר, למרות מחירי השכירות שממשיכים להאמיר. המשותף לכלל המיזמים הללו הוא שילובם במרקמים עירוניים מתחדשים, תוך השגת תרומה כפולה: אורבנית וחברתית. לצד מיזמים אלו עיריית תל אביב-יפו תמשיך גם בשנים הקרובות לקדם פרויקטים שונים של התחדשות עירונית חדשנית ופורצת-דרך, התורמת הן לחידוש פניהם של שכונות ישנות ואזורים מתפתחים, והן לשימור הגיוון האנושי והקהילתי שעליו גאוות העיר".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתמדד ההתחדשות העירוניתרון חולדאיאורבן נדל"ןאקו סיטיאילי ברהחברה לחיזוק מבניםעיריית תל אביב-יפותמ"א 38
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...