ארז כהן: "ועדות הערר עוד לא החלו לדון בשומות מכריעות על היטלי השבחה בת"א – ויש מאות שממתינות"

בכנס "תוכניות העיר תל אביב-יפו", בהובלת מרכז הנדל"ן ומנהל ההנדסה בעירייה, אמר עוד שמאי ארז כהן: "השומות של העירייה לא מחזיקות מים, ונופלות כמעט בזו אחר זו"

שיתוף הכתבה
שמאי ארז כהן, מנכ"ל חברת ז.כ מחקרים וסקרים (דרור סיתהכל)שמאי ארז כהן, מנכ"ל חברת ז.כ מחקרים וסקרים (דרור סיתהכל)

היכן נמצאת כיום סוגיית היטלי ההשבחה בתל אביב? הסוגיה הזו מעסיקה רבים כיום – הן בקרב התושבים והיזמים הפועלים בעיר, והן בקרב אנשי העירייה – ונראה כי המצב רק הולך ומחמיר. בכנס "תוכניות העיר תל אביב-יפו", בהובלת מרכז הנדל"ן ומנהל ההנדסה בעירייה, שנערך אתמול (ב'),ציין שמאי ארז כהן, מנכ"ל חברת ז.כ מחקרים וסקרים, כי "שומות רבות להיטלי השבחה נמצאות אצל שמאים מכריעים, ו-ועדות הערר עוד לא התחילו לדון בעררים עליהן. מדובר על מאות כאלו".

 (קרדיט: דרור סיתהכל) (קרדיט: דרור סיתהכל)

שמאי כהן אמר את הדברים בפאנל ההתחדשות העירונית שנערך בכנס, בהנחיית עו"ד קרן כהן בלחרסקי - בעלי משרד עורכי דין קרן כהן בלחרסקי ושות'. הוא הוסיף ואמר כי "השומות של עיריית תל אביב, לצערי או לצערם, לא מחזיקות מים, ונופלות כמעט בזו אחר זו. דיברו כאן על בעייתיות ההנחיות המרחביות – בנושא היטלי ההשבחה המצב גרוע בהרבה".

בנושא אחר שיתף שמאי כהן גם במתרחש כיום בשכונת התקווה, ובעתיד הצפוי לשכונה ולאזור: "המשרד שלנו מלווה את אחד הפרויקטים המורכבים שיש - רישום חלקה לצורך הסדרת בעלות, וזה קורה כרגע בכל רחבי השכונה. צריך להבין: ללא סדרת בעלות הגורמים הפיננסיים לא נכנסים לשכונת התקווה, לא מוכנים לממן שם כלום. אני מאמין שברגע שנשלים את המהלך הזה, נראה תנועה אדירה של יזמים למקום הזה, כי שם זה ה-מקום לפיתוח. המחירים שם הם פחות מחצי מאלו הרווחים במרכז העיר".

 (קרדיט: דרור סיתהכל) (קרדיט: דרור סיתהכל)

גם איל רונן, מנהל מחלקת תכנון העיר מזרח עיריית תל אביב-יפו, התייחס לשכונת התקווה, ולרובע 9 שאליו היא משתייכת, ואמר: "רובע 9, והרבה משכונות המגורים ממזרח איילון, מאוד מגוונים ומאוד עשירים. הזיהוי של מזרח העיר כמרחב שבו יש הרבה מאוד פעילות ניכר כיום באופן משמעותי, והמהלך של התפתחות שכונת התקווה, וגם של שכונת הארגזים, יסייע מאוד להתפתחות הרובע.

כל שכונה ברובע עוברת כיום תהליך התפתחות מואץ. אנחנו פועלים ללא לאות לפתח את מזרח העיר ולקדם את ההתחדשות העירונית. לאורכו ולרוחבו של מזרח העיר יש הרבה תוכניות, יותר מ-20,000 יח"ד בהליכי תכנון, 'על השולחן', וכבר רואים את המנופים. באשר לתוכניות הפרצלציה לשכונת התקווה, התחייבנו להפקיד את כולן עד לסוף השנה הנוכחית".

 (קרדיט: דרור סיתהכל) (קרדיט: דרור סיתהכל)

תא"ל במיל' רועי אלקבץ, חבר מועצת העיר תל אביב-יפו ומחזיק תיק ההתחדשות העירונית והדיור, שיתף בזווית הראייה שלו את התחום בתל אביב: "450,000 איש גרים בתל אביב, וב-2040 נגיע לכ-700,000. התחדשות עירונית היא סם חייה של העיר, והיא כאן להישאר. מזרח העיר זה המקום הבא, ומה שצריך להבין הוא שהסיפור כאן אינו תכנון: הסיפור זה האנשים. זה נכון למזרח העיר ולדרום העיר, ולכל מקום אחר. כל מי שמתעסק בהתחדשות עירונית מבין שזה עניין של קהילה".
 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:היטל השבחהשמאי מכריערועי אלקבץשמאי ארז כהןעיריית תל אביב-יפוז.כ מחקר וסקריםאיל רונן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...