חדשות הנדל"ן: שלל תוכניות יצאו לדרך השבוע, עסקאות נסגרו והיתרי בנייה התקבלו

אלמוגים נבחרה לביצוע שני פרויקטי פינוי-בינוי, אחד מהם עם חברת יוסי אברהמי • בוני התיכון ממשיכה לשלב ב' ב-ONO ONE • רוזיו קיבלה היתר בנייה לפרויקט בת"א • ורותם שני בעסקת קומבינציה באבן יהודה

שיתוף הכתבה
מיכל גור, מנכ"לית חברת אלמוגים החזקות (שירן כרמל)מיכל גור, מנכ"לית חברת אלמוגים החזקות (שירן כרמל)

• חברת אלמוגים החזקות הודיעה השבוע כי חברת הבת שלה, אלמוג ב.ז. בנייה והשקעות, עודכנה על ידי עזרה ובצרון, החברה הבת של עיריית תל אביב, על זכייתה של החברה בהצעה משותפת עם חברת יוסי אברהמי , לביצוע פרויקט פינוי-בינוי ברחוב תקוע בתל אביב. בעלי 96 הדירות במתחם בחרו בהצעתן של השתיים, וכעת יפעלו החברות הזוכות להחתמת בעלי הדירות בפרויקט על הסכם מפורט. החברה מעדכנת כי בהתאם לתוכנית המפורטת אשר קודמה על ידי עזרה ובצרון, ואשר קיבלה תוקף בחודש יוני 2021, מיועד הפרויקט לבנייה רוויה למגורים, באופן שעל מקרקעי הפרויקט ניתן להקים ארבעה בנייני מגורים בני שמונה קומות, ובניין מגורים נוסף בן 23 קומות, ובסך הכול 315 יחידות דיור וכ-350 מ"ר שטחי מסחר.

צחי דידי, מנכ"ל קבוצת יוסי אברהמיצחי דידי, מנכ"ל קבוצת יוסי אברהמי

• מאוחר יותר במהלך השבוע הודיעה חברת אלמוגים כי חברת שקמונה, חברה ממשלתית בבעלות משותפת עם עיריית חיפה, עדכנה על זכייתה של החברה בהליך הזמנה להצעת הצעות מיזמים לביצוע פרויקט פינוי-בינוי בשכונת קריית אליעזר בחיפה. "בהתאם לתוכנית אב שאושרה על ידי מליאת עיריית חיפה בחודש נובמבר 2020 (אך טרם אושרה סופית על ידי מוסדות התכנון המוסמכים),מיועד מתחם הפרויקט לבנייה רוויה למגורים, באופן שעל הקרקע ניתן להקים בסה"כ כ-640 יח"ד ושטחי מסחר, בהיקף כולל של כ-88,000 מ"ר", ציינה החברה בהודעה לרשות לניירות ערך.

קבוצת רוזיו עדכנה השבוע כי הפרויקט שלה, בן סרוק 24-22 בתל אביב, יוצא לדרך: החברה קיבלה היתר בנייה לפרויקט מטעם הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב-יפו, וכעת החברה תוכל להתחיל בעבודות הכוללות הריסת 22 דירות ישנות הקיימות היום בשני בניינים מחוברים משנות ה-50, ובמקומן לבנות 48 יח"ד בבניין בוטיק בן שמונה קומות. רחוב בן סרוק הינו חלק ממתחם סומייל, הממוקם בין אבן גבירול, ז'בוטינסקי וארלוזורוב, ונחשב לאחד המתחמים המבוקשים בעיר כיום. תחילת העבודות בפרויקט של קבוצת רוזיו מתוכננות לחודש ספטמבר הקרוב, ואכלוס הדירות צפוי לעוד כשנתיים וחצי.

קרדיט: Depositphotosקרדיט: Depositphotos

• חברת בוני התיכון הודיעה השבוע כי החלה - שנה לאחר תחילת העבודות הכוללות – להקים את שלב ב' במתחם הפינוי-בינוי ONO ONE בשדרות לוי אשכול בקריית אונו. תחילת השלב השני צוינה בטקס חגיגי בנוכחות ראש עיריית קריית אונו, ישראל גל, סגנו, נפתלי כהן, מנכ"ל בוני התיכון, עמי פרץ, בא כוח הדיירים, עו"ד ליאור עמידור, ומכובדים נוספים. בשלב זה תהרוס החברה 64 דירות ישנות בשלושה בנייני שיכוני רכבת, ותקים במקומם שני בניינים ו-244 דירות חדשות. ONO ONE כולל 1,077 דירות חדשות בסך הכול, ועוד 2,420 מ"ר שטחי מסחר, בתשעה בניינים בני 20 קומות. בנוסף, המתחם יכלול מבני ציבור ומסחר, גינות ושבילי אופניים.

מתחם הפינוי-בינוי ONO ONE בשדרות לוי אשכול בקריית אונומתחם הפינוי-בינוי ONO ONE בשדרות לוי אשכול בקריית אונו

• חברת רותם שני הודיעה השבוע כי החלה בהחתמת הסכם התקשרות בעסקת קומבינציה עם כ-85% מבעלי הזכויות במקרקעין ברחוב הבנים באבן יהודה, בשטח כולל של כ-30,000 מ"ר, זאת בהמשך לאישור דירקטוריון החברה. בכוונת החברה לפעול להוספת יתר בעלי הזכויות במקרקעין להסכם מייד לאחר השלמת רישומם כבעלים במקרקעין. במסגרת ההסכם תתקשר החברה בעסקת קומבינציה לפי שיעור קומבינציה של כ-43% מהזכויות למוכרים וכ-57% לחברה, והמוכרים יהיו רשאים לבחור בין שני מסלולי עסקה: עסקת תמורות או עסקת קומבינציה בעין - וכן כל שילוב בין המסלולים. "על המקרקעין חלה תב"ע המאשרת הקמת שכונת מגורים חדשה של 155 יח"ד", כך בהודעת החברה. "היקף ההכנסות הצפוי מהפרויקט, בהנחה כי יבנו 155 יח"ד )היינו, בהנחה של התקשרות עם 100% מבעלי הזכויות במקרקעין) הינו כ-195 מיליון שקל (חלק החברה),ועלות ההשקעה הכוללת הצפויה בפרויקט הינה כ-170 מיליון שקל".

שיכון ובינוי אנרגיה חנכה לאחרונה פרויקט אגירת אנרגיה בארה"ב - פרוייקט סטיקויי, אשר ממוקם כ-100 ק"מ צפונית ללוס אנג'לס, ויאפשר אגירה של 400 מגה-ואט לשעה וכן יספק שירותי זמינות, אספקת אנרגיה ושירותי רשת שונים לרשת החשמל המקומית.

• חברת אספן גרופ הודיעה השבוע כי חברה בת זרה בבעלותה ובשליטתה המלאה מנהלת משא ומתן עם צד שלישי שאינו קשור לחברה, להתקשרות בהסכם לרכישה, עם שותפים, של חברת נכס אשר בבעלותה בניין משרדים הנמצא בקרבת העיר אוטרכט, בהולנד, בשטח כולל של כ-30,000 מ"ר, בתמורה משוערת של כ-80 מיליון אירו. להערכת החברה הסכם מחייב לרכישת חברת הנכס ייחתם, אם אכן כך יקרה, בשבועות הקרובים.

• חברת אשטרום נכסים מעדכנת כי חברה בת שלה, Ashtrom properties U.K LTD, מנהלת משא ומתן עם צד ג' לרכישת בניין משרדים באנגליה, בשטח של כ-16,000 מ"ר, הכולל 86 מקומות חניה, בתמורה לכ-42.2 מיליון פאונד. "בכפוף להשלמת המו"מ, החברה הרוכשת תפעל לשפץ את הנכס במלואו ולהשכיר את השטחים עם סיום העבודות, אשר צפויות להתחיל כשנה לאחר השלמת הרכישה", כך בהודעת החברה. נכון למועד הדו"ח, ולמיטב ידיעת החברה הבת, הנכס מושכר בתפוסה של כ-40%. החברה הבת צופה כי הנכס יהיה ריק כשנה לאחר השלמת הרכישה, עם התחלת השיפוץ, שעתיד להימשך כשנה וחצי בעלות משוערכת של כ-50 מיליון פאונד. נכון למועד זה שכר הדירה הצפוי להתקבל מהנכס הינו כ-1.8 מיליון פאונד לשנה. החברה הבת מעריכה כי שכר הדירה הצפוי מהנכס בתפוסה מלאה בתום העבודות יהיה כשבעה מיליון פאונד, ומשקף תשואה של 7%".

• יהודה כתב נבחר השבוע פה אחד לקדנציה נוספת כיו"ר ארגון הקבלנים והבונים מחוז תל אביב והמרכז, לאחר שלוש שנים שבהן כיהן בתפקיד. כמו כן, נבחרו שלושה חברי הנהלה חדשים לארגון: דפנה הרלב, מנכ"ל ובעלים קבוצת אביב ושות' נדל"ן, פולינה סוילזון, הבעלים של חברת פי הנדסה ובנייה, ורמי צרפתי, מנכ"ל החברות רמי צרפתי ורגבים. שלושת החברים החדשים מצטרפים ל-13 חברי ההנהלה המכהנים. הבחירות להנהלת הארגון נערכו במסגרת האספה השנתית שהתקיימה במועדון העסקים של בנק הפועלים.

• התאחדות הקבלנים, הסתדרות עובדי הבניין והממשלה קיימו השבוע את "יום הבטיחות הלאומי של ענף הבנייה". במאות אתרי בנייה התקיימו לאורך היום הדרכות ייחודיות ודיונים של עובדים ומנהלים לצורך שיפור הבטיחות בענף - עם צוות הדרכה יוצאי טייסות קרב ועולם הרפואה, הפועל תחת מטה הבטיחות שהוקם בענף. יום הבטיחות נפתח לפנות בוקר בפעילות הסברה ייעודית לעובדים פלשתינים במעברי הגבול, והמשיך בפעילות באתרי הבנייה ברחבי הארץ. אחר הצהריים הוצבו כיתות לימוד עם עמדות מחשוב אינטראקטיביות של המוסד לבטיחות וגהות, ומיצגים להתנסות של כלי עבודה ופיגומים. היום נחתם בטקס מרכזי במרכז פרס לשלום, בהשתתפות נציגי ממשלה, ענף הבנייה וההסתדרות, מנהלי חברות בנייה, בראשות נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו, נציגי עובדים ומנהלי עבודה בענף, בראשות יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות, יצחק מויאל, ראש מטה הבטיחות של ענף הבנייה, אלוף מיל. איל בן ראובן, ונציגים של גופים המסייעים לענף בנושא.


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:שיכון ובינויהרשות לניירות ערךהתחדשות עירוניתיוסי אברהמיאשטרוםראול סרוגוהוועדה המקומית לתכנון ובנייהאספן גרופארגון הקבלנים והבונים במחוז תל אביב והמרכזיהודה כתבעזרה ובצרוןעסקת קומבינציהתמ"א 38ליאור עמידורבוני התיכון התחדשות עירוניתהתאחדות בוני הארץקבוצת רוזיושקמונהONO ONEרותם שניהסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוותיצחק מויאלמטה הבטיחות של ענף הבנייהאיל בן ראובן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...