עוד שיתוף פעולה נדל"ני לקרן ריאליטי: מוכרת 34% ממתחם "אופיס" באזור לפי שווי של 245 מיליון שקל

לאפריקה ישראל מגורים - שתקדם עם הקרן תוכנית לשינוי ייעוד, שתאפשר הקמת שכונה חדשה עם יותר מ-630 יחידות דיור וכ-45,000 מ"ר שטחי מסחר ותעסוקה • בחודשים האחרונים ביצעה הקרן שורת עסקאות, בסכום כולל של מאות מיליוני שקלים

שיתוף הכתבה
מיכה קליין, מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים, ושי צפדיה, שותף בקרן ריאליטי (שירן כרמל; טל גבעוני)מיכה קליין, מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים, ושי צפדיה, שותף בקרן ריאליטי (שירן כרמל; טל גבעוני)

קרן ריאליטי וחברת אפריקה ישראל מגורים מודיעות היום (ד') על שיתוף פעולה ביניהן, שבמסגרתו יקדמו תוכנית לשינוי ייעוד של חטיבת קרקע במתחם "אופיס" בעיר אזור, מייעוד תעשייה לייעוד מגורים, מסחר ותעסוקה. במסגרת המהלך נכנסה אפריקה ישראל מגורים כשותפה במתחם, לאחר שרכשה כ-34% מחטיבת הקרקע, ששטחה 55 דונם, לפי שווי של 245 מיליון שקל. את קרן ריאליטי ייצגו בעסקה עורכי הדין קארין פריד, לי רונדר גלפרין ושירן חן ממשרד עו"ד הרצוג פוקס נאמן .

התוכנית המפורטת שמקדמות השתיים מאפשרת הקמת שכונת מגורים שבה יותר מ-630 יחידות דיור, לצד 45,000 מ"ר של שטחי תעסוקה ושטחי מסחר, וכן מתחם לדיור מוגן, פארק ומוסדות חינוך. קרן ריאליטי רכשה את זכויותיה במתחם בשנת 2017, לפי שווי של 150 מיליון שקל

התוכנית המפורטת שמקדמות השתיים מאפשרת הקמת שכונת מגורים שבה יותר מ-630 יחידות דיור, לצד 45,000 מ"ר של שטחי תעסוקה ושטחי מסחר, וכן מתחם לדיור מוגן, פארק ומוסדות חינוך. קרן ריאליטי רכשה את זכויותיה במתחם בשנת 2017, לפי שווי של 150 מיליון שקל, בשותפות עם בנק לאומי, ובמסגרת הליך כינוס נכסים לנכסי אליעזר פישמן. יתרת הזכויות (שאינן מוחזקות על ידי ריאליטי ובנק לאומי) נמצאות בידי חברת אמות השקעות

 

הקרקע, שהייתה מיועדת לתעשייה, צפויה לעבור הליכים לאישור במסגרת תוכנית מתאר כוללנית חדשה לעיר אזור. המתחם משתרע על פני שטח של כ-37 דונם ביעוד לתעשייה, שמושכר כיום לחברות אופיס טקסטיל וקירוסקאי ומניב כחמישה מיליון שקלים בשנה. המתחם נמצא מול פארק אריאל שרון ומוקף בשכונות מגורים, ומאז הרכישה מקדמת הקרן תוכנית חדשה עם חברת 'אמות' – שהקרקע בבעלותה, בשטח 18 דונם, היא חטיבת קרקע סמוכה – כך ששני המתחמים יחד משתרעים על כ-55 דונם. 

בשבוע שעבר השלימה הקרן עסקה גדולה נוספת עם חברה ציבורית, כשמכרה מחצית מזכויותיה במתחם התחייה בדרום תל אביב לקבוצת מנרב, לפי שווי של 375 מיליון שקל. בחודש שעבר מכרה את חלקה במתחם "לב מבשרת" במבשרת ציון, לפי שווי של 405 מיליון שקל; בסוף מרץ רכשה מחצית ממתחם בבעלות אלקטרה צריכה בראשל"צ, לפי שווי של 275 מיליון שקל; ומוקדם יותר באותו חודש רכשה עם קרדן נדל"ן קרקע במתחם "פרדס שניר" בתל אביב, תמורת כ-337 מיליון שקל. 

גל המימושים האחרון הינו פועל יוצא של התמדה באסטרטגיית הקרן וראייה ארוכת טווח, במטרה להשיא תשואה מרבית למשקיעים שלנו. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם הרשויות המקומיות כדי ליצר תכנון מיטבי, שמביא לידי ביטוי את האינטרסים של הרשות, היזמים, ולא פחות חשוב מכך – של הציבור"

שי צפדיה, שותף בקרן ריאליטי: "גל המימושים האחרון הינו פועל יוצא של התמדה באסטרטגיית הקרן וראייה ארוכת טווח, במטרה להשיא תשואה מרבית למשקיעים שלנו. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם הרשויות המקומיות כדי ליצר תכנון מיטבי, שמביא לידי ביטוי את האינטרסים של הרשות, היזמים, ולא פחות חשוב מכך – של הציבור. 

מימוש הנכסים נעשה בבחינת העת הנכונה. לפי תנאי השוק ובהתאם למיצוי תהליך ההשבחה אנו שוקלים מימוש מלא או הכנסת שותף מתאים להמשך קידום התוכנית. זו הפעם הראשונה שאנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם אפריקה ישראל מגורים ואנחנו מצפים לכך בקוצר רוח".

אנחנו מאמינים שהביקוש למתחמי מגורים איכותיים במרכז הארץ בכלל ובאזור בפרט, ילך ויגבר בשנים הקרובות. העיר נמצאת כפסע מתל אביב, ובסמיכות לאזורי תעסוקה, בילוי ופנאי במטרופולינים של גוש דן והשפלה"

מיכה קליין, מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים: "אנחנו מאמינים שהביקוש למתחמי מגורים איכותיים במרכז הארץ בכלל ובאזור בפרט, ילך ויגבר בשנים הקרובות. העיר נמצאת כפסע מתל אביב, ובסמיכות לאזורי תעסוקה, בילוי ופנאי במטרופולינים של גוש דן והשפלה. אנו צפויים לבנות מאות יח"ד על הקרקע, ועוד עשרות אלפי מטרים של תעסוקה ומסחר. אנחנו מודים לשותפינו בקרן ריאליטי ומצפים להביא את בשורת מגורי האיכות של אפריקה ישראל מגורים גם לעיר אזור".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:עירוב שימושיםמנרבמיכה קלייןקרן ריאליטיאפריקה ישראלמשרד הרצוג פוקס נאמןשי צפדיהקרדן נדל"ן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...