אושר: פעילות הוותמ"ל תוארך בארבע שנים; השרה שקד: "חוק הוותמ"ל נחוץ מאי פעם"

הוועדה תתמקד בארבע השנים הקרובות בעיקר במתחמי פינוי-בינוי, במתחמים סביב תחנות המטרו ובתוכניות ליישובי המגזר הערבי והמגזר החרדי • מטה התשתיות הלאומיות במשרד האוצר ייסגר

שיתוף הכתבה
שרת הפנים איילת שקד. "חוק ובעל חשיבות ראשונה במעלה" (יוני קלברמן)שרת הפנים איילת שקד. "חוק ובעל חשיבות ראשונה במעלה" (יוני קלברמן)

אחת הבשורות החשובות עבור ענף הנדל"ן בעת האחרונה, בטח ובטח בתחום התכנון, קורית סוף-סוף: ועדת שרים לענייני חקיקה אישרה היום (ב') את הצעת החוק של שרת הפנים, איילת שקד, להארכת חוק הוותמ"ל בארבע שנים נוספות, תוך מיקוד של פעילות הוועדה בכמה כיוונים ספציפיים.

כך, הצעת החוק כוללת כמה שינויים, ובראשם מיקוד של פעילות הוועדה בתכנון בפנים הערים - ייעול המסלול של ההתחדשות העירונית, מסלול חדש של פיתוח מתחמים בסמוך למערכת הסעת המונים (המטרו, כאמור), ונוסף על מסלול קידום תוכניות בחברה הערבית מוצע מסלול חדש עבור תכנון לאוכלוסייה החרדית. בנוסף דויק מסלול המתחמים המועדפים לדיור, למתחמים עם סף כניסה של 1,050 יח"ד, למתחמים בעלי חשיבות לאומית לקידום בוועדה, תוך קביעה כי מספר המתחמים שיאושרו במסלול האמור לא יעלה על 15 מתחמים בשנה.

הוועדה – שהוקמה, כידוע, מכוח החוק לקידום הבנייה במתחמים מועדפים לדיור (חוק הותמ"ל), שנכנס לתוקפו במחצית השנייה של שנת 2014 - אישרה עד היום הוועדה 261,000 יחידות דיור ב-88 תוכניות, בפרק זמן ממוצע של פחות משנה, באזורי ביקוש ובפריסה ארצית רחבה.

עד כה, מיום הקמתה, אישרה הועדה תוכניות בכל רחבי הארץ, תוך הקפדה מקצועית על תהליכי תכנון איכותיים שיאפשרו סביבת חיים ראויה ובת קיימא, התייחסות לפתרונות תשתית, לדיור בהישג יד, ובשילוב מגורים עם מסחר ותעסוקה"

"הוותמ"ל מהווה כיום מרכיב משמעותי בפעילות הממשלתית להגדלת היצע המגורים", נכתב בהודעה המבשרת על הארכת החוק. "עד כה, מיום הקמתה, אישרה הועדה תוכניות בכל רחבי הארץ, תוך הקפדה מקצועית על תהליכי תכנון איכותיים שיאפשרו סביבת חיים ראויה ובת קיימא, התייחסות לפתרונות תשתית, לדיור בהישג יד, ובשילוב מגורים עם מסחר ותעסוקה. 

כבר כיום ניתן לצפות בתוכניות רבות של הוועדה אשר מיושמות בשטח, ובתוכניות הכוללות יותר מ-60,000 יח"ד החלו זה מכבר עבודות פיתוח והכשרת הקרקע, ועשרות אלפי יחידות דיור נמצאות בתהליך יציאה לשיווק".

שרת הפנים, איילת שקד, אמרה לאחר אישור החוק: "בתקופה שבה מחירי הדיור מזנקים וישנו צורך ממשי בקידום תוכניות איכותיות למגורים ברחבי המדינה - חוק הוותמ"ל נחוץ מאי פעם, ובעל חשיבות ראשונה במעלה. 

חוק הוותמ"ל מייצר יותר תחרות לוועדות המחוזיות, וכתוצאה מכך הן מתייעלות. החזרת פעילותו לסדר היום הציבורי היא צעד חשוב והכרחי. הוותמ"ל יפעל תוך מינימום פגיעה בשטחים חקלאיים, ותוכניות שלא פוגעות בחקלאות יקבלו עדיפות"

חוק הוותמ"ל מייצר יותר תחרות לוועדות המחוזיות, וכתוצאה מכך הן מתייעלות. החזרת פעילותו לסדר היום הציבורי היא צעד חשוב והכרחי. הוותמ"ל יפעל תוך מינימום פגיעה בשטחים חקלאיים, ותוכניות שלא פוגעות בחקלאות יקבלו עדיפות".

נציין כי במקביל אישרה היום הממשלה את הצעתו של שר האוצר, אביגדור ליברמן, לסגור את מטה התשתיות הלאומיות שהוקם במשרד האוצר על ידי הממשלה הקודמת. "ההצעה לסגירת המטה הגיעה על רקע עבודת מטה שנעשתה במשרד האוצר במסגרתה הוחלט לבטל כפילויות במשרדי הממשלה השונים, במטרה לייעל את העבודה", כך בהודעת האוצר. "ביטול הכפילויות עשוי להביא לחיסכון של יותר מ-100 מיליון שקל".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:התחדשות עירוניתאיילת שקדמשרד האוצרמשרד הפניםמטרואביגדור ליברמן
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...