הופקדה תוכנית המתאר למועצה המקומית אזור - תוספת של כ-4,400 יחידות דיור עבור 27,000 תושבים עד 2035

התוכנית מציעה בין היתר הוספה של 1,400 יח"ד באזורי התעסוקה, והגדלתם של שטחי התעסוקה ביישוב – כולל מתחם "אופיס" שהיה במרכזה של עסקה בין קרן ריאליטי לאפריקה ישראל מגורים בשבוע שעבר

שיתוף הכתבה
אזור (יח"צ)אזור (יח"צ)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב החליטה לאחרונה על הפקדת תוכנית המתאר למועצה המקומית אזור. התוכנית כוללת תוספת של כ-4,400 יחידות דיור, שייתנו מענה להיקף אוכלוסייה של כ-27,000 תושבים עד שנת 2035. התוכנית, בהובלת מנהל התכנון , הרשות המקומית ולשכת תכנון תל אביב, מציעה התחדשות עירונית של אזור התעסוקה, של מפעל "אופיס טקסטיל" ושל האזורים הבנויים בבנייה גבוה יחסית (בנייה רוויה), תוך דגש על הקצאת שטחים לצורכי ציבור וחיזוק המרחב הציבורי.

ההתחדשות העירונית נשענת בחלקה על ציר מערכת תחבורה עתירת נוסעים (מתע"ן) המאושר בכביש 44, ועל תחנת המטרו המתוכננת במזרח היישוב. בסמוך לאזורים אלו התוכנית קבעה בינוי גבוה ומעורב שימושים

ההתחדשות העירונית נשענת בחלקה על ציר מערכת תחבורה עתירת נוסעים (מתע"ן) המאושר בכביש 44, ועל תחנת המטרו המתוכננת במזרח היישוב. בסמוך לאזורים אלו התוכנית קבעה בינוי גבוה ומעורב שימושים. לצד הפיתוח המתוכנן במתחמי ההתחדשות העירונית מציעה תוכנית המתאר שמירה על ליבת היישוב, שבה בנייה צמודת קרקע. בנייה זו מוגדרת בתוכנית כאזור לשמירה על תבנית הבנייה הקיימת.

כמו כן, הוועדה המחוזית שמה דגש בהחלטתה על תמהיל הדיור המוצע סביב צירי המתע"ן, וקבעה כי תוכניות מפורטות שיוכנו בסמוך לצירים אלה, יכילו ככל הניתן לפחות 50% של דיור בר-השגה ודירות קטנות, וזאת בהתאם למדיניות הוועדה לפיתוח לאורך צירי מתע"ן. התוכנית מגדירה את הרחובות קפלן, יצחק שדה ומשה שרת כשדרה המרכזית של היישוב, אשר כוללת בתוכה הן התחדשות עירונית והן בנייה צמודת קרקע. לאורך השדרה יהיו חזיתות מסחריות, כמו גם שטחי ציבור נרחבים.

בהיבט התעסוקה, התוכנית מציעה הגדלה של שטחי התעסוקה באזור התעסוקה הקיים במערב היישוב, תוך תוספת של 1,400 יחידות דיור. זאת, במטרה לרכז את התעסוקה בסמוך לאחת הכניסות ליישוב, ולצירים של מערכת תחבורה עתירת נוסעים עתידית על כביש 44

בהיבט התעסוקה, התוכנית מציעה הגדלה של שטחי התעסוקה באזור התעסוקה הקיים במערב היישוב, תוך תוספת של 1,400 יחידות דיור. זאת, במטרה לרכז את התעסוקה בסמוך לאחת הכניסות ליישוב, ולצירים של מערכת תחבורה עתירת נוסעים עתידית על כביש 44. שטחי תעסוקה נוספים מתוכננים בשטח שבו ממוקם כיום מפעל "אופיס טקסטיל", ובסמוך לתחנת המטרו המתוכננת. נזכיר כי בשבוע שעבר נחתמה עסקה מעניינת בין קרן ריאליטי לבין אפריקה ישראל מגורים סביב מתחם "אופיס".
 
"נוסף על אלו התוכנית זיהתה והתייחסה לערכי שימור וערכים נופיים ביישוב", נכתב בהודעת מנהל התכנון , "ובראשם נחל אזור העובר במרכזו, ומצודת המישור הניצבת על גבעה בלב היישוב. התוכנית מייעדת חלק קטן משטח פארק אריאל שרון שבתחומה לטובת שימושי ספורט ופנאי מטרופוליניים". 

המועצה המקומית אזור תפרוץ קדימה בשנים הקרובות, הן בגלל שיקודמו תוכניות להתחדשות השיכונים הוותיקים והן בגלל המקום האסטרטגי שלה, שמושך תעסוקה. התוכנית תהווה את הבסיס לכך ביוצרה מסגרת תכנונית ברורה להמשך"

המועצה המקומית אזור ממוקמת במרכז הארץ, וגובלת בחולון מדרום, בפארק אריאל שרון מצפון ובשטחי "מקווה ישראל" ממזרח. שטח המועצה הוא כ-2,210 דונם, והיא מונה כיום כ-13,000 תושבים. התוכנית נערכה על ידי אדריכלית נעמה מליס ממשרד נעמה מליס אדריכלות ובינוי ערים.

מתכננת מחוז תל אביב במנהל התכנון, אדריכלית ד"ר חוה ארליך, ציינה כי "המועצה המקומית אזור תפרוץ קדימה בשנים הקרובות, הן בגלל שיקודמו תוכניות להתחדשות השיכונים הוותיקים והן בגלל המקום האסטרטגי שלה, שמושך תעסוקה. התוכנית תהווה את הבסיס לכך ביוצרה מסגרת תכנונית ברורה להמשך". 


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:המועצה המקומית אזורהוועדה המחוזית לתכנון ובניהמנהל התכנוןד''ר חוה ארליך-רוגינסקיקרן ריאליטיאפריקה ישראלמתחם אופיסאדריכלית נעמה מליסמשרד נעמה מליס אדריכלות ובינוי ערים
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...