משרד הבינוי והשיכון: "הליך מנהלי בסך 1.7 מיליון שקל מול חברת יורו סיטי בגין חשד לעבירות חוק מכר"

העבירות הנבדקות – סביב פרויקט תמ"א 38 ברחוב רש"י 40 בראשון לציון • החשד של משרד הבינוי והשיכון הוא כי "כספים רבים נגבו מרוכשי דירות בניגוד להוראות החוק"

שיתוף הכתבה
מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, אביעד פרידמן (דן סבאח)מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, אביעד פרידמן (דן סבאח)

משרד הבינוי והשיכון עדכן היום (ה') כי פתח בהליך מנהלי נגד חברת יורו סיטי, זאת בחשד כי "כספים רבים נגבו מרוכשי דירות בניגוד להוראות החוק". ההליך המדובר נוגע לפרויקט של החברה ברחוב רש"י 40 בראשון לציון, והעיצום נגד החברה עשוי להגיע לסכום של 1.7 מיליון שקל.

עם קבלת תוצאות החקירה ניסו במשרד הבינוי והשיכון לאתר את בעלי החברה במגוון ערוצים, במטרה לקבל מהם תשובות, אך ניסיונות אלו לא צלחו ועד כה לא אותרו בעלי החברה, על כן הוחלט לפרסם אזהרה זו לציבור"

על פי ההודעה, בחודשים האחרונים קיים הממונה על חוק המכר במשרד הבינוי והשיכון חקירה סביב עסקאות שביצעה חברת יורו סיטי. "החקירה העלתה חשדות הנוגעים לגביית כספים בניגוד להוראות החוק", נכתב. "עם קבלת תוצאות החקירה ניסו במשרד הבינוי והשיכון לאתר את בעלי החברה במגוון ערוצים, במטרה לקבל מהם תשובות, אך ניסיונות אלו לא צלחו ועד כה לא אותרו בעלי החברה, על כן הוחלט לפרסם אזהרה זו לציבור.

החשדות אשר עלו בחקירה נוגעים לגביית כספים שנעשתה ישירות בין ארבעה רוכשים לחברה היזמית, מבלי שהכספים עברו בחשבון ייעודי לפרויקט ותוך רישום הערות אזהרה שאינו תואם את החוק. בכך, גבתה החברה כספים בניגוד להוראות החוק וחשפה את הרוכשים לסכנה של איבוד כספם. על כן, נפתח הליך מנהלי לבירור נסיבות העניין".

בשלב זה הבדיקות מתמקדות בפרויקט תמ"א 38 של החברה בראשון לציון, ברחוב רש"י 40 כאמור. הפרויקט נמצא בשלבי סיום ונמכרו בו 13 דירות חדשות מיוני 2018 ועד היום. במשרד קוראים לרוכשי דירות בפרויקטים של החברה אשר יש להם מידע בנושא, לפנות ליחידת חוק המכר – בטלפון 02-5847910 או במייל dira@moch.gov.il.

משרד הבינוי מדגיש את החשיבות של ביצוע תשלומים בהתאם לחוק המכר ותקנותיו. "האחריות לעמידה בחוק היא של מוכרי הדירות", אומרים שם, "אך גם הרוכשים נדרשים למודעות בנושא ומומלץ להתייעץ עם עו"ד בכל ביצוע עסקת רכש דירה. יחידת חוק המכר זמינה לשאלות הציבור".

המשרד עושה מאמצים להגן על כספם של רוכשי דירות בישראל. בכל מקום שבו נבין כי כספי רוכשי דירות נמצאים בסיכון, נפעל מול יזם הפרויקט בכל הכלים שברשותנו"

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון , אביעד פרידמן: "המשרד עושה מאמצים להגן על כספם של רוכשי דירות בישראל. בכל מקום שבו נבין כי כספי רוכשי דירות נמצאים בסיכון, נפעל מול יזם הפרויקט בכל הכלים שברשותנו".


כל יום בשעה 17:00- חמש הכתבות החשובות ביותר בתחום הנדל"ן מכל האתרים אצלכם בנייד!
לחצו כאן להצטרפות לתקציר המנהלים של מרכז הנדל"ן!

תגובות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }}{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }}{{ reply.date_parsed }}
הראה עוד
תגיות:ממונה חוק המכרמשרד הבינוי והשיכוןחוק המכראביעד פרידמןיורו סיטי
הכתבות הנצפות ביותר

 
מחפש...